Sabena

Brussels, November 07, 2001

Meest gestelde vragen van passagiers na de beslissing van de rechtbank inzake een faillissement van Sabena NV

FAQ

Q: Wat is er met Sabena gebeurd?

A: De rechtbank sprak het faillissement uit van Sabena. Dit betekent dat het bedrijf opgehouden heeft te bestaan.

Q: Wordt mijn ticket aanvaard door andere carriers ?

A: Tenzij een bepaalde luchtvaartmaatschappij dat uitdrukkelijk anders vermeldt, is in beginsel geen enkele carrier bereid om deze tickets nog te aanvaarden.

Q: Zo ja, door welke carriers en waar vind ik ze ?

A: De ticket balies van de luchtvaartmaatschappijen zijn te vinden in de nieuwe terminal; Wij weten op dit moment niet welke maatschappijen de SN tickets nog aanvaarden.

Q: Zo nee, wat zijn dan mijn andere opties ?

A: De faillissementswetgeving is hier van toepassing. Wie toch wil reizen moet zich in ieder geval een nieuw ticket aanschaffen bij een andere luchtvaartmaatschappij.

Q: Bestaat er een fonds / vergoeding / verzekering dat voorziet in de terugbetaling van (een gedeelte van) mijn ticket ?

A: Tijdens de voorbije weken werden inderdaad maatregelen getroffen die voor een gedeelte van de gevallen een (gehele of gedeeltelijke) terugbetaling voorzien. Voor precieze informatie kan best contact genomen worden met het reisbureau waar u het betreffende Sabena-ticket aanschafte.

Q: Vliegen andere maatschappijen rechtstreeks/onrechtstreeks naar mijn bestemming ?

A: In het hoofdstuk "timetable" van deze website proberen we zo nauwgezet mogelijk voortdurend een juist overzicht te bieden van het aanbod aan rechtstreekse vliegverbindingen vanuit Brussel. Ook uw reisagent kan u precieze informatie bezorgen over rechtstreekse of onrechtstreekse vliegverbindingen vanuit ons land.

Q: Waar moeten we op de luchthaven van Brussel terecht nu de Sabena ticket desks en check-in balies niet meer gebruikt worden.

A: U kan zoals vroeger terecht bij één van de vele andere luchtvaartmaatschappijen. Voor informatie of hulp kan u terecht bij de infobalie in de vertrekhal, of één van de vele BIAC stewards die ingezet worden om de passagier wegwijs te maken.

Q: Kan ik geld terugvragen voor niet gebruikte tickets en waar kan dit?

Passagiers die een ticket hebben dat uitgegegeven is door een reisbureau, kunnen best contact opnemen met dat bureau.

Q: Wat gebeurt met mijn frequent flyer mijlen?

Mijlen kunnen nog steeds omgewisseld worden bij andere partners van het Qualiflyer Frequent Flyer programma..

Q: Wie betaalt voor hotel accommodatie?

Dit is de verantwoordelijkheid van de passagier.

Q: Zal Sabena passagiers die in het buitenland zitten herboeken?

De passagiers wordt aangeraden contact op te nemen met een reisagentschap.