Brussels, November 07, 2001
Meest gestelde vragen van passagiers na de beslissing van de rechtbank inzake een faillissement van Sabena NV
FAQ
Q: Wat is er met Sabena gebeurd?
A: De rechtbank sprak het faillissement uit van Sabena. Dit betekent dat het
bedrijf opgehouden heeft te bestaan.
Q: Wordt mijn ticket aanvaard door andere carriers ?
A: Tenzij een bepaalde luchtvaartmaatschappij dat uitdrukkelijk anders
vermeldt, is in beginsel geen enkele carrier bereid om deze tickets nog te
aanvaarden.
Q: Zo ja, door welke carriers en waar vind ik ze ?
A: De ticket balies van de luchtvaartmaatschappijen zijn te vinden in de
nieuwe terminal; Wij weten op dit moment niet welke maatschappijen de SN
tickets nog aanvaarden.
Q: Zo nee, wat zijn dan mijn andere opties ?
A: De faillissementswetgeving is hier van toepassing. Wie toch wil reizen
moet zich in ieder geval een nieuw ticket aanschaffen bij een andere
luchtvaartmaatschappij.
Q: Bestaat er een fonds / vergoeding / verzekering dat voorziet in de
terugbetaling van (een gedeelte van) mijn ticket ?
A: Tijdens de voorbije weken werden inderdaad maatregelen getroffen die voor een gedeelte van de gevallen een (gehele of gedeeltelijke) terugbetaling voorzien. Voor precieze informatie kan best contact genomen worden met het reisbureau waar u het betreffende Sabena-ticket aanschafte.
Q: Vliegen andere maatschappijen rechtstreeks/onrechtstreeks naar mijn
bestemming ?
A: In het hoofdstuk "timetable" van deze website proberen we zo nauwgezet
mogelijk voortdurend een juist overzicht te bieden van het aanbod aan
rechtstreekse vliegverbindingen vanuit Brussel. Ook uw reisagent kan u
precieze informatie bezorgen over rechtstreekse of onrechtstreekse
vliegverbindingen vanuit ons land.
Q: Waar moeten we op de luchthaven van Brussel terecht nu de Sabena ticket
desks en check-in balies niet meer gebruikt worden.
A: U kan zoals vroeger terecht bij één van de vele andere
luchtvaartmaatschappijen. Voor informatie of hulp kan u terecht bij de
infobalie in de vertrekhal, of één van de vele BIAC stewards die ingezet
worden om de passagier wegwijs te maken.
Q: Kan ik geld terugvragen voor niet gebruikte tickets en waar kan dit?
Passagiers die een ticket hebben dat uitgegegeven is door een reisbureau,
kunnen best contact opnemen met dat bureau.
Q: Wat gebeurt met mijn frequent flyer mijlen?
Mijlen kunnen nog steeds omgewisseld worden bij andere partners van het
Qualiflyer Frequent Flyer programma..
Q: Wie betaalt voor hotel accommodatie?
Dit is de verantwoordelijkheid van de passagier.
Q: Zal Sabena passagiers die in het buitenland zitten herboeken?
De passagiers wordt aangeraden contact op te nemen met een reisagentschap.