Ingezonden persbericht

Toshiba in Nederland én Europa nummer één in de notebookmarkt

DataQuest: Toshiba best verkochte merk met marktaandeel van 26,2%, groeipercentage, ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar, maar liefst 37,5%
.
Capelle aan den IJssel, 6 november 2001 -- Toshiba maakt bekend dat zij, volgens onderzoekscijfers van DataQuest, in het derde kwartaal van dit jaar wederom marktleider is in zowel Nederland als Europa, op het gebied van notebook PC's. Marktonderzoeksbureau DataQuest doet ieder kwartaal onderzoek naar de computerverkopen in de Europese markt. Het recente onderzoek wijst uit dat Toshiba in Nederland een marktaandeel heeft van ruim 26 procent. Het marktaandeel in Europa bedraagt 14,8 procent waarmee het bedrijf ook hier de eerste plaats als notebookleverancier inneemt.

Total Cost of Ownership
Het succes van de Toshiba notebook families is in zekere mate toe te schrijven aan de lage TCO, oftewel Total Cost of Ownership. In een grote onderneming is het evaluatie- en implementatieproces van een notebook tijdrovend en erg duur. De bedrijfsnotebooks van Toshiba beschermen de aanvankelijke investering van een onderneming door een extra lange levensduur. De notebooks uit de Tecra-serie hebben een gegarandeerde levensduur van minstens 12 maanden. Toshiba bouwt steeds verder aan haar reputatie voor lage onderhoudskosten. Door gebruik te maken van universele accessoires en docking-oplossingen voor zowel de recent aangekondigde Tecra 9000 als de Portégé 4000 notebooks. Door de compatibiliteit van de accessoires kunnen IT managers de hardware binnen het bedrijf standaardiseren voor vereenvoudiging van inkoopproducedures en reductie van ondersteuningsbehoeften en investeringen.

Over Toshiba
Toshiba is 's werelds grootste leverancier van notebook computers aan de professionele en consumentenmarkt. Tevens levert deze van oorsprong Japanse onderneming netwerkservers en desktop computers aan grote bedrijven, het MKB, het onderwijs en voor PC-privé-projecten.

Toshiba levert Total Wireless Solutions, draadloze oplossingen, voor het bedrijfsleven en de consument, waardoor mensen de vrijheid hebben te werken waar men wenst. Communicatie en gegevensuitwisseling vinden plaats zonder kabels, met producten die het Wi-Fi keurmerk dragen. Toshiba loopt technologisch voorop met WLAN en Bluetooth technologie; dè wereldstandaarden voor snoerloze systemen op kantoor, thuis en onderweg.

Het moederbedrijf, Toshiba Corporation ontwikkelt informatie- en communicatiesystemen, elektronische componenten, omvangrijke medische systemen en consumentenelektronica voor uiteenlopende markten. Het innovatieve bedrijf heeft, door de ruime ervaring in integratie van geavanceerde componenten in producten en systemen een leidende positie verworven in de wereldwijde industrie. Toshiba heeft 188.000 medewerkers en de jaaromzet bedraagt ruim 47 miljard USdollar. In de Nederlandse, Europese en wereldwijde notebookmarkt staat Toshiba op de eerste plaats.