Ingezonden persbericht


Geachte heer Halkes,

Hierna treft u een persbericht over
het nieuwe boek van Guido Thys, uitgegeven door F&G - ISBN 90-75432-52-6.:

"Gesloten wegens Klantgerichtheidstraining".

Guido Thys is beschikbaar voor aanvullende informatie, een interview of een speciale promotie-actie waarbij uw lezers korting ontvangen op de aankoop van het boek. U kan contact met hem opnemen via ons bureau, of ook telefonisch via T 0299-412050 dan wel per e-mail (hemzelf@guidothys.nl).

Voor Redactionele informatie kunt u zich tot
ondergetekende wenden.
MS Word versie van dit persbericht en een Electronisch Recensie-exemplaar
Te downloaden via
www.presshere.nl/cases.html

Coverfoto
Te downloaden via
www.guidothys.nl/ned/gesloten.html
Foto's van de auteur
Te downloaden via
www.guidothys.nl/ned/downloaden.html

Press Here bv is gespecialiseerd in
het via ons eigen bestand verzenden van persberichten. Als redacteur of journalist kunt u uw (veranderde) interessegebieden in ons bestand laten opnemen via onze website www.presshere.nl.
Indien uw gegevens niet accuraat zijn, of
indien u van deze mailinglijst verwijderd wil worden, dan verzoeken wij u vriendelijk dit bij ons te melden.

Hoogachtend,

Mevrouw H. Van den
Berghe,
Press Here bv.

P.S. Wij stellen het op prijs bij publicatie
een present-exemplaar te mogen
ontvangen.

Persbericht

Nieuw boek met website F&G
Publishing, ISBN 90-75432-52-6.
Gesloten wegens
klantgerichtheidstraining

de eigenzinnige visie op klantmanagement van
Guido Thys.
Bijbehorende website met suggesties en verderlees-tips: www.klantwijzer.nl. Te bestellen via de boekhandel, via www.klantwijzer.nl, of via ww.fngpubli.com. Prijs: fl. 59,50 / ? 27.

Wat gebeurt er
wanneer de organisator van het Humor Congres zijn bedrijfswetenschappelijke pet op zet en kritisch naar de klantgerichtheidshype kijkt? In zijn nieuwste
boek veegt Guido Thys de vloer aan met zowat het hele hedendaagse denken over klantgerichtheid, klantentrouw en Customer Relationship Management.

Guido
Thys verwerkte zijn twintig jaar lange leerproces als marketeer, callcenterexpert, adviseur en docent met meer dan veertig jaar ervaring als klant. Zijn conclusie is een onderbouwde bevestiging van een oude wijsheid die door hedendaagse 'drukdoenerij' aan het oog is onttrokken: echte klantgerichtheid zit diep in de organisatie en is in elke individuele medewerker verankerd. En als dat niet het geval is, dan kunnen allerhande lapmiddeltjes, zoals software, projecten, trainingen of memo's, daar niets aan verhelpen.

Doelwit van de auteur is vooral het management, dat eindverantwoordelijk is voor alles wat zich in een organisatie afspeelt. Zo schrijft hij over slecht geleide organisaties: 'Het feit dat bepaalde mensen maandelijks een financiële vergoeding ontvangen, houdt bij degenen die deze vergoeding uitbetalen heel vaak de veronderstelling in dat loonslaven hun ziel aan de ingang van het bedrijfspand in een kluisje steken, en gedwee, zielloos en redeloos het bedrijfsgedachtegoed overnemen. Triest. Het overgrote deel van de werkende bevolking is aan de slag zonder echte zingeving.'

Het realiseren van wat
de klant redelijkerwijze mag verwachten, op een dusdanige wijze dat zowel de klant als de leverancier daar beter van wordt, dat is het enige waar het volgens Guido Thys in een organisatie om draait. En dat is dan ook een continue opdracht voor medewerkers en management. Ongeacht of deze organisatie al dan niet een winstdoel heeft.

Vanuit dit perspectief gaat een lange rij heilige
huisjes meedogenloos op de schop: Customer Relationship Management, klanttevredenheidsonderzoeken ('papieren tijgers die zo goed als nooit tot enige nuttige, permanente en structurele verbetering leiden'), het effect van loyaltyprogramma's en klantentrouw op rendement, interne communicatie en de klantgerichtheids-hype zelf. In plaats hiervan komt een simpel, helder en verbluffend makkelijk toepasbaar managementmodel voor de ondernemer/manager die zijn verantwoordelijkheid durft te nemen.

De auteur levert een
organisatieblauwdruk aan die zelden op deze manier bij elkaar is gebracht: van een precieze formulering van het uiteindelijke doel van de onderneming tot het stroomlijnen van het gedrag van alle medewerkers bij alle handelingen die met de klant te maken hebben. Op de bijbehorende website, www.klantwijzer.nl, kunnen lezers bovendien terecht om hun eigen organisatie te screenen.

En ten
slotte is er nog de eigen schrijfstijl van Guido Thys. In zinnen als 'Hij beschikte over een organisatie die alle mogelijke opdrachten aankon, maar die - als een hyperventilerende bodybuilder in een spiegelpaleis - zo met zichzelf bezig was dat ze er geen idee van had wat zijn klanten dan wel wilden." is de humorist aan het woord. En dat levert dan ook heel wat leesplezier op.

Over de auteur

Guido Thys is Europa's
meest gevraagde spreker op het gebied van klantgerichtheid. Zijn portfolio
omvat marketing, verandering, e-commerce en, last but not least: het gebruik van humor als management- en communicatie-instrument.

Als ex-Belg ('Ik ben
een economisch vluchteling met een A-status') met meer dan 8 jaar podiumervaring (meer dan 600 presentaties en workshops, meer dan 60.000 deelnemers) weet hij als geen ander zijn publiek te boeien. En als wetenschappelijk gevormd analyticus met ruim 20 jaar ervaring in het bedrijfsleven ('Na verscheidene grote, middelgrote en kleine bedrijven heb ik me recent weerom uitgebreid tot een eenpersoonsbedrijf') kan hij snel en effectief de vinger op de zere / gevoelige plek leggen.

Zijn actieradius loopt van
inhoudsvolle-presentaties-met-een-glimlach tot
entertainment-met-een-boodschap.

Hij werd geboren en groeide op in
Antwerpen, en begon een academische carrière: hij studeerde af in de linguïstiek, de filosofie en de didactiek aan de universiteit van Antwerpen, in de psycholinguïstiek aan de Universiteit van Leuven en in de neurolinguïstiek aan de Universiteiten van Brussel en Salzburg (LSA), om vervolgens een tijd lang assistent algemene taalkunde te worden aan de Universiteit van Antwerpen. Hij 'leefde zich ondertussen uit' als presentator op de piratenzender Radio Stad in Antwerpen.

Aan het begin van zijn 'commerciële' carrière was hij hoofd van de sales promotion-afdeling van de kleinste Vlaamse krant 'De Morgen' en van de advertentie-marketingafdeling van Krantengroep 'De Standaard' (de grootste). Vervolgens richtte hij zijn eigen below-the-line servicebureau op, en later het eerste telemarketingbureau van België. Vervolgens was hij 7 jaar lang senior consultant bij MSP Associates, adviesbureau voor marketing- en verkoop-productiviteit.

Hij is auteur van o.m. 'De Customer Marketing
Methode', 'Nu ik u toch aan de lijn heb' en 'Waarom Websites Klanten Wegjagen'.