Geachte heer Halkes,
Hierna treft u een persbericht over
het nieuwe boek van Guido Thys, uitgegeven door F&G - ISBN 90-75432-52-6.:
"Gesloten wegens Klantgerichtheidstraining".
Guido Thys is beschikbaar voor aanvullende informatie, een interview of een speciale promotie-actie waarbij uw lezers korting ontvangen op de aankoop van het boek. U kan contact met hem opnemen via ons bureau, of ook telefonisch via T 0299-412050 dan wel per e-mail (hemzelf@guidothys.nl).
Voor Redactionele informatie kunt u zich tot
ondergetekende wenden.
MS Word versie van dit persbericht en een Electronisch Recensie-exemplaar
Te downloaden via
www.presshere.nl/cases.html
Coverfoto
Te downloaden via
www.guidothys.nl/ned/gesloten.html
Foto's van de auteur
Te downloaden via
www.guidothys.nl/ned/downloaden.html
Press Here bv is gespecialiseerd in
het via ons eigen bestand verzenden van persberichten. Als redacteur of journalist kunt u uw (veranderde) interessegebieden in ons bestand laten opnemen via onze website www.presshere.nl.
Indien uw gegevens niet accuraat zijn, of
indien u van deze mailinglijst verwijderd wil worden, dan verzoeken wij u vriendelijk dit bij ons te melden.
Hoogachtend,
Mevrouw H. Van den
Berghe,
Press Here bv.
P.S. Wij stellen het op prijs bij publicatie
een present-exemplaar te mogen
ontvangen.
Persbericht
Nieuw boek met website F&G
Publishing, ISBN 90-75432-52-6.
Gesloten wegens
klantgerichtheidstraining
de eigenzinnige visie op klantmanagement van
Guido Thys.
Bijbehorende website met suggesties en verderlees-tips: www.klantwijzer.nl. Te bestellen via de boekhandel, via www.klantwijzer.nl, of via ww.fngpubli.com. Prijs: fl. 59,50 / ? 27.
Wat gebeurt er
wanneer de organisator van het Humor Congres zijn bedrijfswetenschappelijke pet op zet en kritisch naar de klantgerichtheidshype kijkt? In zijn nieuwste
boek veegt Guido Thys de vloer aan met zowat het hele hedendaagse denken over klantgerichtheid, klantentrouw en Customer Relationship Management.
Guido
Thys verwerkte zijn twintig jaar lange leerproces als marketeer,
callcenterexpert, adviseur en docent met meer dan veertig jaar ervaring als
klant. Zijn conclusie is een onderbouwde bevestiging van een oude wijsheid die
door hedendaagse 'drukdoenerij' aan het oog is onttrokken: echte
klantgerichtheid zit diep in de organisatie en is in elke individuele medewerker
verankerd. En als dat niet het geval is, dan kunnen allerhande lapmiddeltjes,
zoals software, projecten, trainingen of memo's, daar niets aan verhelpen.
Doelwit van de auteur is vooral het management, dat eindverantwoordelijk
is voor alles wat zich in een organisatie afspeelt. Zo schrijft hij over slecht
geleide organisaties: 'Het feit dat bepaalde mensen maandelijks een financiële
vergoeding ontvangen, houdt bij degenen die deze vergoeding uitbetalen heel vaak
de veronderstelling in dat loonslaven hun ziel aan de ingang van het
bedrijfspand in een kluisje steken, en gedwee, zielloos en redeloos het
bedrijfsgedachtegoed overnemen. Triest. Het overgrote deel van de werkende
bevolking is aan de slag zonder echte zingeving.'
Het realiseren van wat
de klant redelijkerwijze mag verwachten, op een dusdanige wijze dat zowel de
klant als de leverancier daar beter van wordt, dat is het enige waar het volgens
Guido Thys in een organisatie om draait. En dat is dan ook een continue opdracht
voor medewerkers en management. Ongeacht of deze organisatie al dan niet een
winstdoel heeft.
Vanuit dit perspectief gaat een lange rij heilige
huisjes meedogenloos op de schop: Customer Relationship Management,
klanttevredenheidsonderzoeken ('papieren tijgers die zo goed als nooit tot enige
nuttige, permanente en structurele verbetering leiden'), het effect van
loyaltyprogramma's en klantentrouw op rendement, interne communicatie en de
klantgerichtheids-hype zelf. In plaats hiervan komt een simpel, helder en
verbluffend makkelijk toepasbaar managementmodel voor de ondernemer/manager die
zijn verantwoordelijkheid durft te nemen.
De auteur levert een
organisatieblauwdruk aan die zelden op deze manier bij elkaar is gebracht: van
een precieze formulering van het uiteindelijke doel van de onderneming tot het
stroomlijnen van het gedrag van alle medewerkers bij alle handelingen die met de
klant te maken hebben. Op de bijbehorende website, www.klantwijzer.nl, kunnen
lezers bovendien terecht om hun eigen organisatie te screenen.
En ten
slotte is er nog de eigen schrijfstijl van Guido Thys. In zinnen als 'Hij
beschikte over een organisatie die alle mogelijke opdrachten aankon, maar die -
als een hyperventilerende bodybuilder in een spiegelpaleis - zo met zichzelf
bezig was dat ze er geen idee van had wat zijn klanten dan wel wilden." is de
humorist aan het woord. En dat levert dan ook heel wat leesplezier
op.
Over de auteur
Guido Thys is Europa's
meest gevraagde spreker op het gebied van klantgerichtheid.
Zijn portfolio
omvat marketing, verandering, e-commerce en, last but not least: het gebruik van
humor als management- en communicatie-instrument.
Als ex-Belg ('Ik ben
een economisch vluchteling met een A-status') met meer dan 8 jaar podiumervaring
(meer dan 600 presentaties en workshops, meer dan 60.000 deelnemers) weet hij
als geen ander zijn publiek te boeien. En als wetenschappelijk gevormd
analyticus met ruim 20 jaar ervaring in het bedrijfsleven ('Na verscheidene
grote, middelgrote en kleine bedrijven heb ik me recent weerom uitgebreid tot
een eenpersoonsbedrijf') kan hij snel en effectief de vinger op de zere /
gevoelige plek leggen.
Zijn actieradius loopt van
inhoudsvolle-presentaties-met-een-glimlach tot
entertainment-met-een-boodschap.
Hij werd geboren en groeide op in
Antwerpen, en begon een academische carrière: hij studeerde af in de
linguïstiek, de filosofie en de didactiek aan de universiteit van Antwerpen, in
de psycholinguïstiek aan de Universiteit van Leuven en in de neurolinguïstiek
aan de Universiteiten van Brussel en Salzburg (LSA), om vervolgens een tijd lang
assistent algemene taalkunde te worden aan de Universiteit van Antwerpen. Hij
'leefde zich ondertussen uit' als presentator op de piratenzender Radio Stad in
Antwerpen.
Aan het begin van zijn 'commerciële' carrière was hij hoofd
van de sales promotion-afdeling van de kleinste Vlaamse krant 'De Morgen' en van
de advertentie-marketingafdeling van Krantengroep 'De Standaard' (de grootste).
Vervolgens richtte hij zijn eigen below-the-line servicebureau op, en later het
eerste telemarketingbureau van België. Vervolgens was hij 7 jaar lang senior
consultant bij MSP Associates, adviesbureau voor marketing- en
verkoop-productiviteit.
Hij is auteur van o.m. 'De Customer Marketing
Methode', 'Nu ik u toch aan de lijn heb' en 'Waarom Websites Klanten Wegjagen'.