Ingezonden persbericht

APS: Achmea en SNT tekenen intentieverklaring voor het oprichten va

Afzender: SNT GROUP N.V.
Rubriek: BIN
Prioriteit: 4
Datum en tijd: 01-11-2001 08:54

Dit is een origineel persbericht.

Zoetermeer, 1 november 2001. Achmea Holding N.V. en SNT Group N.V. hebben een intentieverklaring getekend voor het oprichten van een joint venture die een deel van het telefonisch klantencontact van de Achmea-bedrijven gaat afhandelen. In deze besloten vennootschap participeert Achmea voor 50,1% en SNT voor 49,9%. De nieuwe onderneming werkt exclusief voor Achmea en kan de verwachte groei van klantencontacten via de telefoon, e-mail en internet opvangen en vormt daarmee een goede aanvulling op de bestaande call center-activiteiten van Achmea.

SNT Group (hoofdkantoor Zoetermeer) is marktleider in Europa op het gebied van Customer Relationship Management (CRM). SNT ontwikkelt CRM-concepten voor opdrachtgevers en voert deze uit in haar customer contact centers. Het traditionele Call Center ontwikkelt zich steeds meer tot een multimediaal contactcenter waar klantcontacten via telefoon, e-mail en internet, geintegreerd worden afgehandeld. Achmea en SNT zullen in de afhandeling van de klantcontacten nauw met elkaar samenwerken. Een dergelijk samenwerkingsverband past uitstekend binnen de lange termijn strategie van SNT die is gericht op strategic sourcing; het aangaan van partnerships met opdrachtgevers.

SNT en Achmea werken al een aantal jaren nauw samen, met name bij speciale acties en andere pieken in het telefoonverkeer. De call centers binnen de Achmea Groep hebben per jaar ca. 8 miljoen telefoongesprekken te verwerken. Daarvan heeft SNT er in 2000 ca. 850.000 voor Achmea afgehandeld.

De bestaande samenwerking krijgt nu verder gestalte binnen de nieuwe joint venture. Het nieuwe bedrijf kan de verwachte groei in het telefoonverkeer met Achmea op een flexibele, efficiente en professionele wijze opvangen en ook op basis van de wederzijdse expertise een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van customer relationship management binnen Achmea.

Het call center zal de exclusieve leverancier voor Achmea zijn en op termijn op een of meer eigen lokaties worden ondergebracht. De bestaande call centers binnen de verschillende Achmea-bedrijven blijven een groot deel van het telefoonverkeer zelf afhandelen. Voor de werkgelegenheid binnen Achmea heeft het nieuwe initiatief dus geen consequenties.

Achmea is 5% aandeelhouder van SNT Group en zal haar strategisch belang in SNT op 5 % handhaven.
De joint venture tussen Achmea en SNT onderstreept het wederzijds vertrouwen tussen beide bedrijven.

Einde Bericht