APS: Achmea en SNT tekenen intentieverklaring voor het oprichten va
Afzender: SNT GROUP N.V.
Rubriek: BIN
Prioriteit: 4
Datum en tijd: 01-11-2001 08:54
Dit is een origineel persbericht.
Zoetermeer, 1 november 2001. Achmea Holding N.V. en SNT Group N.V. hebben
een intentieverklaring getekend voor het oprichten van een joint venture
die een deel van het telefonisch klantencontact van de Achmea-bedrijven
gaat afhandelen. In deze besloten vennootschap participeert Achmea voor
50,1% en SNT voor 49,9%. De nieuwe onderneming werkt exclusief voor
Achmea en kan de verwachte groei van klantencontacten via de telefoon,
e-mail en internet opvangen en vormt daarmee een goede aanvulling op de
bestaande call center-activiteiten van Achmea.
SNT Group (hoofdkantoor Zoetermeer) is marktleider in Europa op het
gebied van Customer Relationship Management (CRM). SNT ontwikkelt
CRM-concepten voor opdrachtgevers en voert deze uit in haar customer
contact centers. Het traditionele Call Center ontwikkelt zich steeds meer
tot een multimediaal contactcenter waar klantcontacten via telefoon,
e-mail en internet, geintegreerd worden afgehandeld.
Achmea en SNT zullen in de afhandeling van de klantcontacten nauw met
elkaar samenwerken. Een dergelijk samenwerkingsverband past uitstekend
binnen de lange termijn strategie van SNT die is gericht op strategic
sourcing; het aangaan van partnerships met opdrachtgevers.
SNT en Achmea werken al een aantal jaren nauw samen, met name bij
speciale acties en andere pieken in het telefoonverkeer. De call centers
binnen de Achmea Groep hebben per jaar ca. 8 miljoen telefoongesprekken
te verwerken. Daarvan heeft SNT er in 2000 ca. 850.000 voor Achmea
afgehandeld.
De bestaande samenwerking krijgt nu verder gestalte binnen de nieuwe
joint venture. Het nieuwe bedrijf kan de verwachte groei in het
telefoonverkeer met Achmea op een flexibele, efficiente en professionele
wijze opvangen en ook op basis van de wederzijdse expertise een
belangrijke bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van customer
relationship management binnen Achmea.
Het call center zal de exclusieve leverancier voor Achmea zijn en op
termijn op een of meer eigen lokaties worden ondergebracht. De bestaande
call centers binnen de verschillende Achmea-bedrijven blijven een groot
deel van het telefoonverkeer zelf afhandelen. Voor de werkgelegenheid
binnen Achmea heeft het nieuwe initiatief dus geen consequenties.
Achmea is 5% aandeelhouder van SNT Group en zal haar strategisch belang
in SNT op 5 % handhaven.
De joint venture tussen Achmea en SNT onderstreept het wederzijds
vertrouwen tussen beide bedrijven.
Einde Bericht