Ingezonden persbericht


D&B: Decide with confidence

Dun & Bradstreet voortaan D&B

Internationaal bedrijf lanceert nieuw corporate brand imago als onderdeel van Blueprint for Growth

Rotterdam, 1 november 2001 Dun & Bradstreet (NYSE: DNB) verandert haar bedrijfsnaam in D&B. De afkorting vergroot de herkenbaarheid en wordt bovendien al door veel klanten en relaties gebruikt. Tegelijkertijd lanceert D&B haar nieuwe corporate brand, die bestaat uit een logo, een pay off, huisstijl en nieuwe merknamen voor de productlijnen. De nieuwe merkidentiteit en de pay off Decide with Confidence reflecteren de sterke nadruk op de klant en de goed onderbouwde zakelijke beslissingen die zij met behulp van D&B met vertrouwen kunnen nemen.

Het nieuwe logo, waarin de naam D&B centraal staat, is opgebouwd uit de kleuren helderblauw en goudgeel. De kleur blauw is gehandhaafd omdat het verwijst naar de 160 jaar ervaring waarop het bedrijf zijn toekomst bouwt. Het goudgeel verwijst naar het inzicht en de deskundigheid waarmee D&B licht werpt op de veelomvattende en gecompliceerde zakelijke beslissingen van haar klanten. Deze kleur speelt ook een prominente rol in de nieuwe huisstijl.

Onze sterke en wereldwijd herkenbare merkidentiteit vormt de basis voor onze strategie, zoals vastgelegd in onze Blueprint for Growth . Het straalt uit wat onze klanten van ons verwachten en mogen blijven verwachten. D&B biedt haar klanten niet alleen informatie, maar verrijkt die informatie met het vertrouwen, het inzicht en het instrumentarium dat noodzakelijk is om een weloverwogen zakelijke beslissing te kunnen nemen , aldus Allen Loren, Chairman, Chief Executive en President van D&B. De nieuwe merkidentiteit benadrukt de betrokkenheid van D&B bij haar klanten en hun zakelijk succes.

Productlijnen van D&B als onderdeel van de nieuwe brand

D&B blijft toonaangevend in producten en diensten die klanten in staat stellen een goed doordachte zakelijke beslissing te nemen. D&B heeft haar productlijnen een nieuwe naam gegeven, zodat klanten snel de D&B oplossing kunnen selecteren die past bij hun besluitvormingsbehoeften en -processen.

De handelsinformatie en kredietdienstverlening is ondergebracht in D&B Risk Management Solutions. D&B Risk Management Solutions ondersteunen klanten bij de beheersing van kredietrisico s, zodat zij hun winstgevendheid kunnen vergroten.

De producten en diensten op het gebied van marketing dragen voortaan de naam D&B Marketing Solutions. D&B Marketing Solutions ondersteunen klanten bij de analyse van markten, het identificeren van prospects en het onderhouden van klantrelaties.

De producten en diensten op inkoopgebied heten voortaan D&B Supplier Management Solutions. D&B Supplier Management Solutions helpen klanten de effectiviteit van hun inkoopstrategie te evalueren, ondersteunen hen bij het vinden van nieuwe leveranciers en het onderhouden van bestaande leverancierrelaties.

In aansluiting op bovengenoemde kernactiviteiten, heeft D&B haar expertise gebundeld tot maatwerkproducten die inspelen op de veranderende behoeften van klanten. De producten en diensten voor bedrijfstakken en segmenten zijn gegroepeerd, tot onder meer:

D&B E-Commerce Solutions, die klanten ondersteunen bij het toetsen van de kredietwaardigheid en betrouwbaarheid van handelspartners, zodat ze zonder risico on line zaken kunnen doen.

D&B Small Business Solutions, die qua functie, inhoud en prijs specifiek zijn afgestemd op kleinere bedrijven. Ze ondersteunen klanten bij het nemen van zakelijke beslissingen en het lokaliseren van nieuwe prospects.

D&B: Decide with confidence

Ons bedrijf draait om onze klanten en hun zakelijke succes. Wanneer onze klanten een besluit moeten nemen, zorgt D&B ervoor dat zij dat met vertrouwen kunnen doen, , benadrukt Loren.

Over D&B

D&B (NSYE: DNB) verschaft haar klanten informatie, instrumenten en deskundigheid waarmee ze met vertrouwen weloverwogen zakelijke beslissingen kunnen nemen: Decide with confidence. Klanten benutten de D&B Risk Management Solutions om hun kredietrisico te beheersen, de D&B Sales & Marketing Solutions om winstgevende klanten te vinden en de D&B Management Solutions voor efficiënt leveranciersmanagement. D&B s E-Commerce Solutions worden benut om de kredietwaardigheid en betrouwbaarheid van potentiële on line handelspartners te toetsen, zodat het vertrouwen in e-commerce transacties toeneemt.

Meer informatie over D&B vindt u op onze website www.dnb.com.

Contactpersoon: Desna Troost 010-710 96 03 TroostD@dnb.com