Gemeente Lisse

Beleid rechtmatigheidsformulieren aangescherpt!
Als u van de gemeente een uitkering ontvangt, is één van de verplichtingen die u moet nakomen het maandelijks inleveren van uw Rechtmatigheidsformulier (ROF). Het is altijd van het grootste belang dat u dit formulier volledig, juist en naar waarheid invult en tijdig inlevert omdat het anders gevolgen voor uw uitkering kan hebben. Deze kan bijvoorbeeld geblokkeerd en in het ergste geval beëindigd worden. Tot 1 november 2001 bestond de mogelijkheid eventuele fouten of vergissingen op het formulier te herstellen met behulp van een termijn-van-ordebrief. Uw uitkering werd dan niet opgeschort maar gewoon uitbetaald en er werd geen maatregel opgelegd.

Met ingang van 1 november 2001 hanteren wij echter een aangepast beleid. Vanaf die datum wordt uw uitkering tijdelijk opgeschort als u uw ROF niet volledig, juist en naar waarheid invult of niet tijdig inlevert. De opschorting wordt pas opgeheven wanneer u uw fout binnen de gestelde termijn herstelt. Uw uitkering wordt dan nabetaald. Dit betekent dat uw uitkering ongeveer één week later wordt uitbetaald en u mogelijk in financiële problemen kunt komen! Het blijft dus van het grootste belang dat u uw ROF op de juiste wijze invult en tijdig inlevert. Dan bent u er zeker van dat uw uitkering op tijd op uw bank- of girorekeningnummer staat.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Sociale Zaken en Volksgezondheid, telefoonnummer (0252) 433 138. De afdeling houdt ook elke dag spreekuur van 08.30 tot 12.30 uur.