Aedes

Woonpunt.nl beste corporatiesite


1 november 2001


De website van woningcorporatie Woonpunt uit Maastricht is gekozen tot winnaar van de Aedes-Internetcompetitie 2001. Woonpunt.nl werd uit tachtig ingezonden websites door een jury als beste beoordeeld. Dit is vandaag bekend gemaakt tijdens het jaarcongres van Aedes vereniging van woningcorporaties.

Aedes wil met het instellen van deze prijs woningcorporaties stimuleren om extra aandacht te besteden aan hun website. Via een website komt namelijk vaak het eerste contact met een klant tot stand en ontstaat een eerste, meestal onuitwisbare, indruk van een organisatie. Veel woningcorporaties, 52 procent, beschikken inmiddels over een eigen website. Dit terwijl gemiddeld 27 procent van de Nederlandse bedrijven een eigen website heeft. Opvallend is dat veel corporaties woningzoekenden direct laten reageren op een woning via een digitale woonbon. Dus de tijd van woonbonnetjes met de pen invullen en vervolgens een wandeling naar de brievenbus hiervoor, lijkt te gaan verdwijnen.

De vakjury beoordeelde de tachtig inzendingen op inhoud, toegankelijkheid, vormgeving, navigatie en interactiviteit. Volgens het juryrapport is de site Woonpunt.nl een zeer informatieve en mooi vormgegeven website. Een aantrekkelijke site met een eigenzinnige uitstraling, maar die ook functioneel is. Verder kan de bezoeker op verschillende manieren interactief reageren en biedt de site links naar vele andere sites, zoals die van de Woonbond. Kortom: Woonpunt.nl is klantvriendelijk en durft verder te gaan dan de 'webneus' lang is.

De websites van woningcorporaties De Woningstichting uit Wageningen en Vidomes uit Zoetermeer kwamen als tweede en derde uit de bus. Ook deze websites werden door de jury als voorbeeldsites bestempeld.

reageer