Woonpunt.nl beste corporatiesite
1 november 2001
De website van woningcorporatie Woonpunt uit Maastricht is gekozen tot
winnaar van de Aedes-Internetcompetitie 2001. Woonpunt.nl werd uit
tachtig ingezonden websites door een jury als beste beoordeeld. Dit is
vandaag bekend gemaakt tijdens het jaarcongres van Aedes vereniging
van woningcorporaties.
Aedes wil met het instellen van deze prijs woningcorporaties
stimuleren om extra aandacht te besteden aan hun website. Via een
website komt namelijk vaak het eerste contact met een klant tot stand
en ontstaat een eerste, meestal onuitwisbare, indruk van een
organisatie. Veel woningcorporaties, 52 procent, beschikken inmiddels
over een eigen website. Dit terwijl gemiddeld 27 procent van de
Nederlandse bedrijven een eigen website heeft. Opvallend is dat veel
corporaties woningzoekenden direct laten reageren op een woning via
een digitale woonbon. Dus de tijd van woonbonnetjes met de pen
invullen en vervolgens een wandeling naar de brievenbus hiervoor,
lijkt te gaan verdwijnen.
De vakjury beoordeelde de tachtig inzendingen op inhoud,
toegankelijkheid, vormgeving, navigatie en interactiviteit. Volgens
het juryrapport is de site Woonpunt.nl een zeer informatieve en mooi
vormgegeven website. Een aantrekkelijke site met een eigenzinnige
uitstraling, maar die ook functioneel is. Verder kan de bezoeker op
verschillende manieren interactief reageren en biedt de site links
naar vele andere sites, zoals die van de Woonbond. Kortom: Woonpunt.nl
is klantvriendelijk en durft verder te gaan dan de 'webneus' lang is.
De websites van woningcorporaties De Woningstichting uit Wageningen en Vidomes uit Zoetermeer kwamen als tweede en derde uit de bus. Ook deze websites werden door de jury als voorbeeldsites bestempeld.
reageer