31-10-2001
DaimlerChrysler start wereldwijde imagocampagne
Begin oktober is DaimlerChrysler AG een advertentiecampagne gestart om de naamsbekendheid van de onderneming te vergroten.
Een langlopende campagne, met name gericht op gedrukte media, is
bedoeld voor beleidsmakers, investeerders, financieel analisten,
opiniemakers en de media, maar ook medewerkers, leveranciers en
handelspartners van DaimlerChrysler.
Dr. Christoph Walther, wereldwijd verantwoordelijk voor de
communicatie van DaimlerChrysler: Met deze advertentiecampagne willen
wij actief communiceren over de vele mogelijkheden en het zeer
innovatieve karakter waarmee DaimlerChrysler de automobiele wereld van
de toekomst kan vormen.
In de eerste fase van de campagne zijn de advertenties gericht op de
belangrijkste pijlers van de ondernemingsstrategie: wereldwijde
aanwezigheid, sterke merken en een omvangrijk productaanbod. De vierde
pijler van DaimlerChryslers bedrijfsstrategie, technologisch en
innovatief leiderschap, wordt gecommuniceerd in de tweede fase van de
campagne. De advertenties, gemaakt door Springer & Jacoby UK in
Londen, worden ingezet in West-Europa, Noord-Amerika en Azië.
DaimlerChrysler vertegenwoordigt in Nederland de automerken Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Dodge, Jeep, Maybach en Setra.