* Gemeenteberichten week 43
Bouwplannen
Monumentenvergunningen
Kapvergunningen
Bestemmingsplannen
* Informatie miltvuurbesmettingen
* Vergadering Commissie Beroep en Bezwaarschriften
* Doe nuchter, rij alcoholvrij
* Wegwerkzaamheden
* Samenwerking Sociale Zaken Huizen, Eemnes en Blaricum
* Vacatures De Hilt
* 1 oktober 2001 nieuw paspoort en identiteitskaart
* Invalidenparkeerkaart wordt gehandicaptenparkeerkaart
* Gemeenteberichten voorgaande weken
Gemeenteberichten week 43
Bouwplannen
Ingekomen meldingen/aangevraagde bouwvergunningen
- Parklaan 2, vergroten woning, ingekomen 18 oktober 2001.
- Torenzicht 41, plaatsen berging, ingekomen 18 oktober 2001.
- Bramenberg 1, uitbreiding kantoor/bedrijvenadviescentrum, ingekomen
22 oktober 2001.
- Nieuwe Maatsweg 3, uitbreiding ligboxenstal, ingekomen 22 oktober
2001.
- Zomertaling 21, plaatsen dakkapel, ingekomen 22 oktober 2001.
- Torenzicht 104, bouwen erker, aanpassen berging/achtergevel,
ingekomen 23 oktober 2001.
Verleende toestemming/bouw- en monumentenvergunningen
- Wakkerendijk 36b, bouwen berging, verzonden 26 oktober 2001.
- Zeeltweg 34(kavel G, Noordbuurt), bouwen woning met garage,
verzonden 26 oktober 2001.
- Meentweg 37, wijzigen gevels en verbouwen boerderij, verzonden 26
oktober 2001.
Inspraak Van 2 november tot en met 29 november 2001 ligt voor inspraak
ter inzage het bouwplan voor het bouwen van een woning met bijgebouw,
op het perceel achter Meentweg 31.
Gedurende deze termijn kunt u een inspraakreactie indienen bij
burgemeester en wethouders. Tevens zal op maandag 5 november a.s. om
19.00 uur een inspraakavond worden gehouden (balie sector VROM).
Aangevraagde monumentenvergunning
- Meentweg 47, maken kelder in woning.
Deze aanvraag ligt vanaf 2 november 2001 veertien dagen ter inzage bij
de sector VROM. Gedurende deze termijn kunt u schriftelijke zienswijze
indienen bij burgemeester en wethouders.
Kapvergunningen
Ingekomen aanvragen
- Meentweg 29, een den.
Voor meer informatie over bouwplannen kunt u zich wenden tot mevrouw
Loman of de heer Schiere en voor kapvergunningen tot de heer Leys,
allen van de sector VROM.
Wanneer u als belanghebbende zich niet met een van deze besluiten kunt
verenigen, dan kunt u hiertegen binnen 6 weken na verzending van het
besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en
wethouders.
Tegelijkertijd kunt u bij spoed (schriftelijk) een voorlopige
voorziening vragen bij de president van de rechtbank, Postbus 13023,
3507 LA Utrecht. De kosten die hieraan verbonden zijn bedragen: f.
225,- ( 102,10) voor burgers en f. 450,- ( 204,20) voor
rechtspersonen.
Bestemmingsplannen
Voorgenomen vrijstellingen bestemmingsplan
- Torenzicht 34, vergroten woning achterzijde en bouwen erker aan
voorzijde.
Er kan uitsluitend toestemming worden verleend na vrijstelling van het
bestemmingsplan. Dit bouwplannen ligt vanaf 2 november 2001 gedurende
4 weken voor een ieder ter inzage bij de sector VROM.
Gedurende deze termijn kunt u schriftelijk bedenkingen tegen het
verlenen van vrijstelling indienen bij Burgemeester en Wethouders.
Informatie miltvuurbesmettingen
Als gevolg van miltvuurbesmettingen in de Verenigde Staten, zijn in
Nederland vragen gerezen over verdachte poststukken en
miltvuurbesmetting.
Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van de
GGD-Eemland: www.ggdeemland.nl Ook kunt u zich wenden tot het
Nationaal Coördinatie Centrum van het Ministerie van Binnenlandse
Zaken en Koninkrijksrelaties, telefoon: 070-4267800
Vergadering van de Commissie Beroep en Bezwaarschriften
Openbare hoorzitting
Tijdstip: donderdag 8 november, 20.00 uur
Plaats: gemeentehuis
Agenda o.m.
20.00 Uur:
Bezwaarschrift tegen de brief van burgemeester en wethouders van 6
september 2001 inzake weigering woonruimte-urgentie.
20.30 uur: Bezwaarschrift van de heer N.J. B. tegen de brief van burgemeester en wethouders van 4 april 2001, inzake een aanschrijving tot het verwijderen van kuilgrasbalen en een schuurtje van een perceel grond aan de Te Veenweg Noord, sectie A nr. 1999.
21.00 uur: Bezwaarschrift van J. van IJken B.V. tegen de brief van
burgemeester en wethouders van 8 juni 2001, inzake een aanschrijving
tot het verwijderen van alle opslag van het terrein bij Meentweg 121,
sectie A nrs. 29, 30 en 3469.
Voor meer informatie kunt u terecht bij het secretariaat van de
commissie 035-5390611.
Doe nuchter, rij alcoholvrij
Op maandag 15 oktober is de politie in nauwe samenwerking met
verkeersveiligheidsorganisatie 3VO en de gemeenten De Bilt, Baarn,
Bunschoten en Eemnes de campagne "Doe nuchter, rij alcoholvrij"
gestart. Alcoholcontroles en voorlichtingsacties moeten ervoor zorgen
dat binnen deze gemeentegrenzen uiteindelijk minder mensen met teveel
alcohol op achter het stuur gaan zitten.
De intensieve verkeerscontroles richten zich voor een periode van zes
maanden op alcohol in het verkeer. De aanpak van de controles is dicht
bij de bron en op veel wisselende locaties. Met een
voorlichtingscampagne worden weggebruikers, horecabezoekers en
uitgaanspubliek gewezen op het gevaar van alcohol in het verkeer.
Tijdens de vorige Doe nuchter, Rij alcoholvrij-campagne in de Ronde
Venen, Breukelen, Abcoude en Loenen werden binnen een half jaar 12.000
blaastesten gehouden. Deze campagne is onderdeel van het Regionaal
Handhavingsproject Verkeer Onder Controle van de Politie Regio Utrecht
en wordt uitgevoerd in samenwerking met de politiedistricten
Binnensticht en Eemland Noord, de betrokken gemeenten en 3VO.
Meer informatie over de alcoholcampagne verstrekt Ron Looije, projectvoorlichter, telefoon 030-2255483 of 0620425496.
Wegwerkzaamheden
In het kader van de uitvoering van het verkeersveiligheidsplan zullen
ter markering van een 30 km zone de laatste drie verkeersdrempels
worden aangelegd.
Het gaat om de volgende verkeersdrempels:
- Meentweg; ter hoogte van de Stachouwerweg
De werkzaamheden starten maandag 22 oktober en duren tot en met
vrijdag 26 oktober. Tijdens deze periode wordt de Meentweg afgesloten,
het verkeer wordt ter plaatse omgeleid. Dit wordt met borden
aangegeven.
- Wakkerendijk; ter hoogte van het Wilgenpad
De werkzaamheden starten op donderdag 25 oktober en duren tot en met
vrijdag 2 november. Tijdens deze periode wordt er één rijbaan
afgesloten, het verkeer wordt ter plaatse met verkeerslichten
geregeld.
- Laarderweg; ter hoogte van de oversteekplaats met verkeerslichten
bij de doorsteek naar het Winkelcentrum Torenzicht.
De werkzaamheden starten donderdag 1 november en duren tot en met
vrijdag 9 november. Tijdens deze periode wordt de Laarderweg
afgesloten, het verkeer wordt ter plaatse omgeleid. Dit wordt met
borden aangegeven.
De bushaltes gelegen tussen de Molenweg en Driest zullen in overleg
met ConneXXion worden verplaatst. Voor meer informatie kunt u zich
wenden tot de heer Huizinga van de sector VROM, telefoon 035-5390611.
Samenwerking Sociale Zaken Huizen, Eemnes en Blaricum
De gemeenteraad heeft tijdens haar openbare vergadering van 24
september 2001 onderstaande zaken besloten:
- kennis te nemen van het rapport "Samen Sterk", de eindrapportage van
het onderzoek naar samenwerking tussen en integratie van de afdelingen
sociale zaken van de gemeenten Huizen, Eemnes en Blaricum.
- in te stemmen met de totstandkoming van een intergemeentelijke
afdeling sociale zaken, waarbij de betreffende afdelingen van Eemnes
en Blaricum worden geïntegreerd in die van Huizen.
- ter effectuering van de samenwerking vast te stellen: de
"gemeenschappelijke regeling samenwerking sociale zaken 2002".
- in te stemmen met de uit deze samenwerking voortvloeiende
organisatiewijziging, inclusief de daarvan onderdeel zijnde
uitbreiding van de formatie op het onderdeel Basisadministratie.
- ten behoeve van de implementatie een krediet beschikbaar te stellen
van fl.50.000,--.
De stukken liggen tot 6 weken na publicatie bij de balie van de
basisadministratie in het gemeentehuis ter inzage.
Sport- en ontmoetingscentrum "De Hilt", zoekt voor horecawerkzaamheden
enthousiaste oproepkrachten m/v
Werktijden in overleg zowel 's avonds als in het weekend.
Je werkt in een prettig team en in een gezellige omgeving.
Bel of schrijf naar De Hilt, Hasselaarlaan 1c, 3755 AV Eemnes,
telefoon 035 53 11 887.
E-mailen kan ook: dehilt@tref.nl. Rinus Lambers.
1 oktober 2001 nieuw paspoort en identiteitskaart
Op tijd naar de gemeente voor een paspoort of identiteitskaart
Vanaf 1 oktober 2001 is er een nieuw paspoort en een nieuwe
identiteitskaart. Tegelijk veranderen de regels voor het aanvragen van
een nieuw reisdocument en het bijschrijven van kinderen. Het is
belangrijk dat men op tijd naar de gemeente gaat.
Na 5 werkdagen terug om reisdocument op te halen
De nieuwe reisdocumenten worden met het oog op een betere beveiliging
op een centrale plaats in Nederland van ieders persoonlijke gegevens
voorzien. Daarom krijgt men een paspoort of identiteitskaart niet
meteen mee. U kunt het in de gemeente Eemnes na 5 werkdagen ophalen.
Bij het aanvragen moet het huidige reisdocument (en) en één recente,
professionele pasfoto worden overlegd. De pasfoto moet recht van voren
zijn genomen.
Kinderen bijschrijven: kind en pasfoto mee
Kinderen van elke leeftijd mogen een eigen reisdocument. Tot en met
vijftien jaar kan een kind ook worden bijgeschreven in het paspoort
van de ouder (gezaghouder) Om identiteit van het kind vast te stellen,
moet voortaan het kind bij de aanvraag aanwezig zijn en moet een
pasfoto van het kind worden meegenomen. Ook voor het bijschrijven van
kinderen geldt voortaan een wachttijd van 5 werkdagen. De pasfoto van
het kind moet eveneens professioneel, recent en recht van voren zijn
genomen. Het kind hoeft niet mee om het paspoort met bijschrijving op
te halen.
Spoedprocedure
Indien men sneller over een paspoort, identiteitskaart of
bijschrijving moet kunnen beschikken, kan in bepaalde situaties
gebruik worden gemaakt van de spoedprocedure. Normaal gesproken kan
het document dan de eerstvolgende werkdag worden opgehaald (geen
garanties te geven). Aan een spoed procedure zijn wel extra kosten
verbonden. In de eerste week van oktober kan geen beroep worden gedaan
op de spoedprocedure.
Meer informatie
Voor vragen kunt u terecht bij de basisadministratie van de gemeente
Eemnes, doorkiesnummers 035-539 0682 of 035-539 0683 of
www.paspoortinformatie.nl.
Invalidenparkeerkaart wordt gehandicaptenparkeerkaart
Vanaf 1 oktober 2001 wordt er een uniforme gehandicaptenparkeerkaart
ingevoerd. Van deze nieuwe parkeerkaart kan in de gehele Europese
Gemeenschap gebruik worden gemaakt.
Vanaf 1 oktober a.s. wordt de 'oude' invalidenparkeerkaart niet meer
uitgegeven. Invalidenparkeerkaarten die zijn afgegeven vóór 1 oktober
2001 behouden hun geldigheid voor de duur van de termijn waarvoor ze
zijn afgegeven.
De gehandicaptenparkeerkaart heeft een geldigheidsduur van vijf jaar
en wordt voorzien van een pasfoto op de achterzijde. Het kenteken van
de auto wordt niet meer op de kaart vermeld. Wanneer u voor het eerst
een gehandicaptenparkeerkaart aanvraagt, of u wilt uw bestaande
gehandicaptenparkeerkaart of invalidenparkeerkaart vervangen omdat de
geldigheidsduur afloopt, is er in alle gevallen een geneeskundig
onderzoek nodig. Houdt er rekening mee dat hier enige tijd mee gemoeid
is.
Omdat de gehandicaptenparkeerkaart beschermd is tegen namaak en
vervalsing, heeft dit tot gevolg dat de kaart in produktie aanzienlijk
duurder is dan de huidige invalidenparkeerkaart. De leges voor een
gehandicaptenparkeerkaart zullen derhalve hierop worden aangepast.
Voor een aanvraagformulier of meer informatie kunt u terecht bij de
balie van de sector VROM.