PERSBERICHT
ClientSoft en Mercury Interactive sluiten CAP-overeenkomst
Softwarehuis waarborgt hoogste kwaliteitsniveau met continue performance
analyse.
Utrecht, 29 oktober 2001 - Het in maatwerk, B2B en CRM applicaties
gespecialiseerde softwarehuis ClientSoft en Mercury Interactive hebben
een samenwerkingsovereenkomst gesloten. De overeenkomst betreft nauwe
samenwerking op het gebied van verkoop, training en certificering,
technische ondersteuning en marketing zoals is vastgelegd in het Channel
Alliance Program (CAP) van Mercury Interactive.
De tools voor geautomatiseerd testen en performance analyse en de
daarbij behorende diensten van Mercury Interactive zijn een cruciale
schakel in kwaliteitsborging van ClientSoft. Ed Dorst, directeur van
ClientSoft: "Wij hanteren kwaliteit al ruim zeven jaar als dé
onderscheidende factor. Met Mercury Interactive kunnen we onze normen op
dat gebied bevestigen. Door automatische testprocedures als logisch
onderdeel in de hele ontwikkelfase op te nemen, treden fouten
vroegtijdig aan het licht. Onze dagelijkse praktijk leert dat de
zichtbare kwaliteitsverbetering daardoor samengaat met besparingen op
kosten en ontwikkeltijden."
ClientSoft gebruikt de tools van Mercury Interactive ook voor het testen
van het eindproduct vóór dat het daadwerkelijk 'live' gaat. "Zo kun je
de stabiliteit tevoren garanderen, ook onder de meest extreme
omstandigheden. Als je de stabiliteit van een applicatie in de praktijk
moet vaststellen, ben je meestal te laat. Zeker als het om
webapplicaties gaat waarbij de belasting per definitie onvoorspelbaar
is. Met LoadRunner kunnen we iedere belasting testen en gebruikers van
over de hele wereld simuleren."
Dankzij de CAP-overeenkomst heeft ClientSoft nu altijd de beschikking
over de laatste technologie, kennis en visies van Mercury Interactive.
Mercury Interactive kan op zijn beurt de gebruikers van
ClientSoftoplossingen ondersteunen bij het continue, geautomatiseerd
testen en monitoren van bestaande, gewijzigde en nieuwe
(web)applicaties.
ClientSoft
ClientSoft is gespecialiseerd in maatwerk ICT-oplossingen. De in ruim
zeven jaar opgebouwde expertise rond client/server-omgevingen is een
solide basis gebleken voor de ontwikkeling van applicaties voor
e-business toepassingen. Het bedrijf maakt daarbij gebruik van de
nieuwste technologie en geavanceerde ontwikkeltools. Met detachering
maakt ClientSoft specifieke expertise ook beschikbaar voor grotere
externe ICT-projecten in de B2B en CRM markt.
Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van
oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en
analyseren van de prestaties van webapplicaties en
bedrijfsinformatiesystemen. De automatische testsoftware en de
ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het
realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over
de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive
in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te
minimaliseren om zo hun concurrentiepositie significant te verbeteren.
Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder
ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet
Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit
cijfers van het internationale marktonderzoeksbureau IDC blijkt dat
Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het
gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en
vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan
onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer
informatie over Mercury Interactive is te vinden op
www.mercuryinteractive.nl.