P E R S B E R I C H T
Dixtone lanceert nieuwe winkelformule voor 'hardcore'-gebruikers van mobiele communicatie
Den Bosch, 29 oktober 2001
Dixtone, een van de belangrijkste aanbieders van apparatuur en software voor mobiele communicatie, lanceert vandaag in Amsterdam een nieuw winkelconcept voor de 'hardcore' gebruikers van mobiele communicatie. De winkel onderscheidt zich van de bestaande communicatieshops door een compleet aanbod van de nieuwste applicaties op communicatiegebied en door de thematische presentatie van het assortiment, die met name de jonge 'professional' moet aanspreken. Het nieuwe concept krijgt de naam Dixtone BeFirst en is ook als geheel nieuwe winkel op internet te vinden.
Met het nieuwe concept richt Dixtone zich vooral op de belangrijke groep, meestal jonge consumenten, die is opgegroeid met de moderne communicatietechnieken en graag voorop loopt bij de aanschaf van het allernieuwste op dit gebied. Deze doelgroep communiceert veel en is ook bereid er veel geld aan uit te geven. De thematische presentatie rondom vijf groepen (music & pictures, voice & messaging, internet & e-mail, homenetworking & gaming) stelt de toepassing centraal, waardoor de consument een beter overzicht krijgt over welke producten nodig zijn om optimaal gebruik te maken van nieuwe diensten.
Dixtone heeft besloten de vijf bestaande Dixtone-winkels in Amsterdam (Osdorperplein, Bijlmerplein, Burgemeester de Vlugtlaan, Kinkerstraat en Buikslotermeerplein) om te bouwen tot het nieuwe concept. Gekozen is voor deze filialen omdat deze zich bevinden in wijken waar veel werkende en studerende jongeren uit de doelgroep wonen. De regio Amsterdam is wat acceptatie en gebruik van communicatieapparatuur betreft een 'hot-zone'.
Geheel volgens de multichannel-filosofie wordt gelijktijdig met de nieuwe winkels een internetsite geopend (www.dixtone.nl). Deze site heeft een sterke interactie met de winkels en biedt naast mogelijkheden voor online shopping tevens nieuws en informatie voor de doelgroep. Zo kunnen gebruikers zich abonneren op mail- en SMS-services om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen op communicatiegebied.
Als de test in Amsterdam een succes wordt zullen ook andere vestigingen van Dixtone worden omgebouwd volgens het BeFirst-concept. In totaal heeft Dixtone op dit moment 42 vestigingen. Daarnaast heeft de Bijenkorf interesse getoond in het concept. Bij gebleken succes zal het warenhuisconcern dit vanaf het voorjaar van 2002 introduceren in een aantal grotere warenhuizen.
Rondom de lancering van Dixtone BeFirst wordt een opvallende marketingcampagne op touw gezet die de doelgroep zal aanspreken. Hierbij zal intensief gebruik worden gemaakt van "guerrilla marketingmethoden", zoals wildplakken, zogenaamde play-posters, een billboardcampagne in SMS-taal en een actie met een mobiele telefooncel, die moet worden opgespoord en van waaruit de gelukkige vinder kan bellen naar Dixtone voor een leuke gadget.
Over Dixtone
Dixtone is een landelijke (tele)communicatieshop met 42 vestigingen op A1-locaties. Dixtone is onderdeel van de Dixons-groep, waartoe ook Dixons (multimedia-elektronica; inmiddels meer dan 125 winkels) en Dynabyte, een landelijke keten van 29 computerspeciaalzaken, behoren.
De Dixons-groep is een snel groeiende werkmaatschappij van Koninklijke Vendex KBB. Vendex KBB is de leidende non-foodretailer in Nederland en is met diverse winkelformules ook actief in België, Luxemburg, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten. Tot de onderneming behoren zevenentwintig bekende formules in de sectoren warenhuizen en speciaalzaken.
Perscontacten:
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de directie van Dixtone, Goudenheuvel 47, 5234 GA Den Bosch, Tel.: 073-6460707.