Voorlichtingsbureau Vlees

Persbericht d.d. 10/24/2001

24-10-2001: 'Aan tafel' titel nieuwe tv-commercial Vleeskeurmerk PVE/IKB

Op 29 oktober a.s. om 19.31 op Nederland 3 is de première van de nieuwe commercial Aan tafel van het Vleeskeurmerk PVE/IKB op de Nederlandse televisie. De tv-commercial, die in opdracht van het Voorlichtingsbureau Vlees is gemaakt, komt in de plaats van de verouderde Hai Mam, dit is Willem commercial.

Na drie jaar trouwe dienst heeft de Hai Mam, dit is Willem commercial zijn werk meer dan uitstekend gedaan. De commercial is vanaf april 1998 door het Voorlichtingsbureau Vlees ingezet om de herkenning van het Vleeskeurmerk PVE/IKB bij de consument te vergroten. Mede dankzij de commercial is de herkenning van 12 procent ( in 1998) gestegen tot 70 procent in augustus 2000.

Om de geholpen herkenning van het Vleeskeurmerk op peil te houden bij de doelgroep van consumenten tussen 20 tot 49 jaar, is het van groot belang om hen ook in de toekomst frequent met het keurmerk te confronteren. Deze rol is nu weggelegd voor de nieuwe commercial Aan tafel, die vanaf 29 oktober op diverse tv-zenders te zien zal zijn. De commercial duurt 30 seconden, speelt zich af in de keuken van een boer en is gemaakt door reclamebureau BBCW te Amsterdam.

De tijdstippen van uitzending alsmede het volledige uitzendschema gedurende dit jaar zijn te vinden op de website van het Voorlichtingsbureau Vlees www.vlees.nl