Consumentenbond

Consumentenbond stelt Postbank ultimatum
26 oktober 2001

De Consumentenbond stelt de Postbank voor de laatste maal in de gelegenheid om problemen rondom de M-bankieractie op te lossen. Binnen drie weken moet het aantal klachten drastisch zijn afgenomen.

Als dat niet gebeurt, adviseert de Consumentenbond alle gedupeerde consumenten vanaf 14 november de mobiele telefoon terug te sturen naar de Postbank. Tevens adviseert de Bond consumenten dan van de Postbank te verlangen dat het overgemaakte bedrag, inclusief rente, wordt teruggestort op een door de consument opgegeven rekeningnummer. Tenslotte kunnen consumenten schadevergoeding eisen, voor onder andere aansluitkosten bij een nieuwe provider, telefoonkosten en het gemis van genot van een mobiele telefoon.

De Postbank heeft al diverse toezeggingen gedaan dat de levering van de mobieltjes, de knelpunten in het retourproces en de problemen met de activeringsprocedure opgelost zouden worden. Tot op heden merkt de Consumentenbond daar echter niets van. Sterker nog: de Consumentenbond krijgt de indruk als klachtenlijn van de Postbank te fungeren.

De Consumentenbond rest niets anders dan de Postbank een ultimatum te stellen.