Persbericht
Amsterdam, oktober 2001
Momenteel is de NIMA Marketing Game 2001 in volle gang. Deze landelijke competie, gebaseerd op een bedrijfssimulatie waarbij deelnemende teams het marketingmanagement van een fictief bedrijf vormen, is de vierde en laatste ronde ingegaan. Marketing staat als strategisch instrument centraal. De game wordt gespeeld via internet. Aansluitend gaan alle deelnemers naar de finale, die live in Den Bosch wordt gespeeld. Aan het einde van deze enerverende dag wordt de winnaar bekend gemaakt.
In totaal hebben 39 teams zich ingeschreven om zichzelf na een zinderende finale aan het slot van deze competitie "NIMA Marketing Game Team 2001" te noemen. Bedrijven als Cap Gemini, BEN Nederland, British American Tobacco , Essent en FHV/BBDO schreven zich zelfs met meerdere teams in om de strijd aan te gaan.
Afgelopen jaar werd de titel behaald door BEN Nederland; de vraag is echter of zij deze titel ook dit jaar weer kunnen veroveren. Momenteel zijn Avero Achmea, HAS Den Bosch en Rabobank (Land van Cuyk-Noord) grote kanshebbers om deze felbegeerde titel over te nemen. Zij hebben tot nu toe hun marketingbeleid van het fictieve kledingbedrijf Allwear zodanig afgesteld, dat zij een substantieel marktaandeel hebben behaald en hebben weten vast te houden.
De organisatoren van het NIMA Marketing Game 2001 zijn NIMA en MCC Nederland, in samenwerking met Adformatie, Cap Gemini, Markgraaf, NIPO, Saatchi & Saatchi en Tijdschrift voor Marketing. Zij zullen ook vertegenwoordigd zijn op de spannende live finale dag. Tevens kunnen de deelnemende teams op deze dag een interessante spreker verwachten.
Meer informatie over de NIMA Marketing Game 2001 vindt u op de website www.nimamarketinggame.nl). Tevens kunt u op deze website de teams volgen in hun onderlinge strijd om de NIMA Marketing Game 2001 titel. Voor eventuele vragen kunt u MCC Nederland (www.mcc.nl) uiteraard ook telefonisch bereiken op telefoonnummer 020-4300151