- PERSBERICHT
Den Haag, 18 oktober 2001
PEPC Worldwide start internationale expansie na succesvolle testperiode
IN NEDERLAND ONTWIKKELDE DIGITALE KRANTENKIOSK GEÏNTRODUCEERD IN DE VERENIGDE STATEN
Met de installatie van de eerste PRESSPOiNT" in de Verenigde Staten, heeft PEPC Worldwide vandaag het startschot gegeven voor de internationale introductiecampagne van haar newspaper vending unit. De PRESSPOiNT", een digitale krantenkiosk die de laatste editie van kranten uit alle hoeken van de wereld direct digitaal print, is het afgelopen jaar op diverse locaties in Nederland, waaronder het Krasnapolsky Hotel en het Holiday Inn Hotel in Amsterdam, intensief getest. PEPC, acroniem voor Publishers Electronic Printing Concept, heeft inmiddels contracten gesloten met meer dan 50 uitgevers van nationaal en internationaal toonaangevende dagbladen. Beschikbare titels zijn onder andere de Telegraaf, The International Herald Tribune, El Pais (Spanje), Die Welt (Duitsland), Il Giornale en La Stampa (Italië). PEPC wil voor het einde van dit jaar wereldwijd tweehonderd PRESSPOiNTS hebben geïnstalleerd.
Iedere PRESSPOiNT" is aangesloten op PEPC s elektronische distributienetwerk. Dit netwerk voorziet de digitale krantenkiosken, middels satelliettransmissie, 24 uur per dag van de laatste editie van de aangesloten kranten. Consumenten kunnen de publiek toegankelijke PRESSPOiNT" middels een eenvoudig touchscreen-menu activeren. De PRESSPOiNT" is in staat honderden beschikbare nationale en internationale krantentitels on demand binnen enkele minuten te printen. PEPC richt zich met de PRESSPOiNT" op internationale reizigers en zakenmensen in hotels, op vliegvelden, cruiseschepen en in congrescentra. Deze internationale doelgroep kan de geselecteerde krant afrekenen met een creditcard of een speciale PRESSPOiNT"-smartcard. De op A3 formaat geprinte en geniete krant, is een zwart-wit editie van de krant die de lezer - zowel qua lay-out als inhoud - gewend is thuis te lezen.
Naast het printen van kranten is iedere PRESSPOiNT" in staat videoboodschappen uit te zenden. PEPC biedt internationale, nationale en lokale adverteerders de mogelijkheid zendtijd te kopen op het fullcolour beeldscherm waarmee iedere PRESSPOiNT" is uitgerust. Deze commercials worden zowel tijdens het printen van de kranten als op de momenten dat de PRESSPOiNT" niet actief is, getoond. Via het thans in aanbouw zijnde -wereldwijde netwerk van PRESSPOiNTS kunnen adverteerders het moeilijk benaderbare internationale reizigerssegment bereiken.
De eerste Amerikaanse PRESSPOiNT" werd vandaag in het Sofitel Hotel in Miami geïnstalleerd. Gasten en bezoekers van het Sofitel kunnen vanaf nu op ieder moment van de dag de laatste editie van hun favoriete krant printen. De verkoopprijs van de kranten is afhankelijk van het aantal pagina s en varieert van US$2.80 tot US$4,=.
De wereldwijde behoefte aan real-time nieuws wordt steeds sterker. PEPC kan putten uit de bronnen van internationaal leidende nieuwsorganisaties en stelt deze organisaties op haar beurt in staat hun nieuws aan te bieden aan een doelgroep die tot op heden niet of nauwelijks bereikbaar was. De PRESSPOiNT" houdt internationale reizigers op de hoogte van nationale en internationale gebeurtenissen via hun eigen vertrouwde medium , aldus Raoul Maphar, CEO van PEPC Worldwide.
Met meer dan 50 uitgevers die actief participeren en ruim 60 uitgevers die zich in verschillende teststadia bevinden, ziet PEPC haar uiteindelijke doel - iedere internationale reiziger van zijn of haar favoriete krant te voorzien - steeds nadrukkelijker vorm krijgen.
Ons doel is internationale reizigers op een snelle en efficiënte manier van nieuws te voorzien. De voordelen van satelliet technologie gecombineerd met onze innovatieve software en ons vermogen om nieuws uit verschillende bronnen samen te brengen, maken de PRESSPOiNT" een belangrijke stap voorwaarts in print-on-demand toepassingen. PEPC stelt zich tot doel een leidende speler te worden in het verzamelen en distribueren van nieuws in verschillende geprinte en elektronische formats aldus Maphar.
Over PEPC Worldwide
PEPC Worldwide, gevestigd in Den Haag, met kantoren in New York, Miami en Hong Kong, is een wereldwijde distributeur van digitale content afkomstig van nationale en internationale krantenuitgevers. PEPC, opgericht in 1999, heeft een interactieve digitale krantenkiosk ontwikkeld, de PRESSPOiNT", die on-demand direct de laatste editie van kranten print. De door PEPC en IBM ontwikkelde state-of the-art software en PEPC s Private Multicast Satelliet Netwerk vormen de basis voor een digitaal distributienetwerk dat 99,1 % van de wereldbevolking bestrijkt. Dit netwerk vormt een distributiesnelweg naar PRESSPOiNTS over ter wereld. PEPC is in staat digitale documenten naar iedere uithoek van de wereld te verzenden en positioneert zich als de wereldwijde distributeur van content in een scala aan gedrukte en elektronische formats. PEPC combineert het beste van twee werelden: de snelheid van digitale verzending gekoppeld aan de vertrouwdheid van gedrukte media. Voor meer informatie over de activiteiten van PEPC Worldwide en de PRESSPOiNT", kunt u een bezoek brengen aan www.pepcworldwide.com.
PRESSPOiNT" locaties in de Benelux
Op dit moment zijn op de volgende tien locaties in Nederland PRESSPOiNTS geïnstalleerd:
Golden Tulip Grand Hotel Krasnapolsky - AmsterdamCrowne Plaza Amsterdam-Schiphol - Amsterdam
Crowne Plaza Amsterdam City Centre - Amsterdam
Radisson SAS Amsterdam Airport - Amsterdam
Sheraton Amsterdam Airport - Amsterdam
Holiday Inn Amsterdam - Amsterdam
Van der Valk Schiphol A4 - Amsterdam
Holiday Inn IJmuiden Seaport Beach - IJmuiden
Golden Tulip Conference Leeuwenhorst - Noordwijkerhout
The Westin Rotterdam - Rotterdam
Toekomstige locaties in de Benelux
Op de volgende locaties wordt momenteel de installatie voorbereid:Grand Hotel Huis ter Duin - Noordwijk
Crowne Plaza Antwerpen - Antwerpen
Holiday Inn Brussels Airport - Brussel
Ibis Hotel Amsterdam Airport - Amsterdam
Dorint Hotel Den Haag Scheveningen - Scheveningen
Holiday Inn Eindhoven - Eindhoven
- EINDE PERSBERICHT -
Noot voor de redactie (