Ingezonden persbericht

Online verzekeringsintermediair Netpolis zeer succesvol

Netpolis B.V. bemiddelt, uitsluitend via internet, in verkeersverzekeringen (auto-, motor-, oldtimer en bestelautoverzekeringen). Hierin is Netpolis zeer succesvol. In de eerste negen maanden van dit jaar heeft Netpolis meer dan 25.000 online offertes uitgebracht. Een aanzienlijk deel van de offerte-aanvragers heeft inmiddels een verzekering afgesloten bij Netpolis.

Door de sterke groei van het aantal verzekerden heeft Netpolis in de eerste helft van dit jaar het break-even punt bereikt. Met een solide winstontwikkeling ziet Netpolis de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Voor uitbreidingen van het productenaanbod met gediversificeerde producten voor de verzekeringsmarkt is Netpolis op dit moment in verschillende stadia van onderhandeling met diverse verzekeraars, zowel op nationaal als internationaal niveau. In het productaanbod streeft Netpolis ernaar om samen met haar verzekeraars te komen tot producten die naadloos aansluiten bij de wensen van de internetconsument.

Nieuwe internetsite
Op donderdag 18 oktober lanceert Netpolis een nieuwe internetsite op www.netpolis.nl. Door de voortdurende sterke groei in zowel bezoekersaantallen als het aantal verzekerden ontstond de behoefte aan een nieuwe site met meer functionaliteiten en een grotere capaciteit. De nieuwe site kan qua functionaliteiten en capaciteit meegroeien met de toekomstverwachtingen van Netpolis.

Aan de internetsite zijn onder andere de volgende functionaliteiten toegevoegd:
- een opzegalarm, waarmee Netpolis haar relaties herinnert aan de opzegtermijn die zij bij een lopende verzekering hebben. Met deze nieuwe service hopen wij de overgang van andere maatschappijen naar Netpolis nog soepeler te laten verlopen
- het dekkingsadvies, voortaan geeft Netpolis bij elke autoverzekerings-premieberekening standaard een advies over de beste dekking in de specifieke situatie van de relatie
- in onze virtuele ideeënbus kunnen bezoekers van de site opmerkingen en suggesties voor verbeteringen van onze service en onze internetsite indienen. Zo hopen wij de site en onze dienstverlening nog beter op de wensen en eisen van onze relaties af te stemmen. Elk idee dat door Netpolis wordt toegepast wordt beloond met een kadobon.
GIDI-standaard toegepast
Met de lancering van de nieuwe site conformeert Netpolis zich ook aan de GIDI-standaard. GIDI staat voor 'Gedragscode Informatieverstrekking Dienstverlening Intermediair'. Dit houdt in dat Netpolis haar dienstverlening en werkwijze heeft beschreven en hierover in volstrekte openheid communiceert met haar relaties. Netpolis is het eerste online-intermediair in Nederland dat zich conformeert aan deze, vrijwillige, gedragscode.

Nieuw product: financieringen
Netpolis biedt met ingang van 18 oktober in een samenwerking met Omnikrediet ook consumptieve kredieten aan. Hierbij gaat het in eerste instantie om persoonlijke leningen en doorlopende kredieten. Verdere productuitbreidingen in de toekomst sluiten wij niet uit.

Marketingstrategie
Op internet heeft Netpolis diverse partnerships met gerenommeerde partijen. Netpolis streeft naar verdere uitbreiding van haar internet-netwerk met kwalitatief hoogwaardige partners. Hiertoe heeft Netpolis een affiliate programma ontwikkeld waarmee site-exploitanten ondersteund worden. Het programma ondersteunt een groot aantal beloningsvormen zoals CPM, CPC, CPL en CPS. Voor 2002 onderzoeken wij of Netpolis ook gebruik gaat maken van traditionele media, zoals radio, tv en sport- en evenementensponsoring.

Noot voor de redactie (