Datum17 oktober 2001
Nummer027
BUHRMANN BETREEDT AZIATISCHE KANTOOR-MARKTEN DOOR MARKETING-ALLIANTIE
Samenwerkingsverband Corporate Express Australia met Saggio
Buhrmann deelneming Corporate Express Australia Ltd. en het in Hong-Kong gevestigde Saggio Holdings Ltd., samen met haar zusterbedrijf AsiaEC.com Ltd, hebben aangekondigd een marketing-alliantie te vormen gericht op de dienstverlening aan gemeenschappelijke klanten in Azië en de Pacific.
De overeenkomst stelt Buhrmann's kantoorartikelendivisies in Noord-Amerika, Europa en Australië, die handelen onder de merknaam "Corporate Express", in staat de wereldwijde dienstverlening aan hun klanten uit te breiden naar de Aziatische markten.
Aan multinationale ondernemingen met activiteiten in de belangrijkste markten in Azië en de Pacific kan hierdoor in al deze markten op identieke wijze service worden verleend op het gebied van centrale inkoop van kantoorartikelen, gebaseerd op gestandaardiseerde bestel- en rapportagesystemen. De partners in de alliantie zullen gezamenlijk offreren bij internationale aanbestedingen en een unieke vorm van geïntegreerde dienstverlening aanbieden.
Corporate Express Australia, waarin Buhrmann een 52%-belang van de aandelen houdt, is marktleider op het gebied van kantoorartikelen en daaraan gerelateerde dienstverlening voor grote ondernemingen en overheidsinstellingen in Australië en Nieuw-Zeeland.
De bedrijfsactiviteiten van Saggio en AsiaEC.com komen overeen met die van Corporate Express. Saggio is marktleider met zes vestigingen verspreid over Hongkong, Singapore, Taiwan en Maleisië, terwijl AsiaEC.com China's grootste aanbieder is van inkoopdiensten voor de zakelijke markt met een hoofdkantoor in Beijing en vestigingen in Shanghai en Guangzhou.
Saggio's grootste aandeelhouders zijn E.M. Warburg Pincus, een in de Verenigde Staten gevestigde, wereldwijd opererende particuliere beleggingsinstelling, en Ryoden Development Limited, een in Hongkong aan de beurs genoteerde beleggingsmaatschappij. E.M. Warburg Pincus houdt tevens een belang in AsiaEC.com.