Jobnews herziet vernieuwde site
Vertrouwde zoekmethode terug op de site
Amersfoort, 17 oktober 2001 - Aan de homepage is het niet te zien, maar twee klikken verder wel. Achter de tab 'vacaturebank' staat weer de vertrouwde zoekmethode die de bezoekers 5 jaar lang hielp met het zoeken naar een baan. Ook het zoeken naar CV's, de dienst voor recruiters, is weer als vanouds terug te vinden op de site. Met de lancering van haar nieuwe site in mei van dit jaar verdwenen deze twee zoekmethoden van het scherm. Echter, niet helemaal naar tevredenheid van de bezoekers en klanten van Jobnews. In de zomer werd daarom hard gewerkt om hun tips en verzoeken in te willigen en zijn de oude functionaliteiten weer terug te vinden op het vernieuwde Jobnews. Klanten en bezoekers zijn, zoals gewoonlijk bij Jobnews, degenen geweest die de functionaliteiten hebben gedefinieerd.
Zoeken en matchen
Zoeken naar een baan kan weer met het vacatureoverzicht of met behulp van een zoekopdracht op opleiding, regio, branche, functiecategorie en/of trefwoord. Zoeken naar een geschikte kandidaat kan de recruiter doen middels het kiezen van de periode, het gewenste opleidingsniveau en/of functiecategorie, op CV-nummer en op trefwoord.
Betekent dit dat Jobnews stopt met matching? Jobnews directeur Martin Bannink: "Absoluut niet. Matching is voor veel bezoekers en klanten een verbetering ten opzichte van vroeger en deze mensen willen we niet kwijtraken. Echter, in juni kregen we signalen van bezoekers en klanten dat zij toch liever gewoon zoeken op onze databases en aan die wens hebben we nu gehoor gegeven. We zijn tot de conclusie gekomen dat matching voor een aantal mensen nog iets te sophisticated is. Voor sommigen ging Jobnews gewoon iets te snel". Jobnews is vervolgens met "live prototyping" aan de slag gegaan. Klanten en bezoekers zaten achter het scherm en bepaalden zelf hoe hun ideale zoekmethoden zouden moeten werken. ""Live prototyping" is in mijn ogen de optimale ontwikkelmethode, omdat de klant het dan echt voor het zeggen heeft. De klant staat dan aan het roer van je bedrijf. Op deze manier willen we ook inhoud geven aan ons credo "Ruimte voor ambities", in overleg met onze klanten en bezoekers en met onze pioniersgeest blijven we zoeken naar de beste bemiddelingsmethoden", aldus directeur Bannink. Er staan nog meer vernieuwingen op de agenda en ook deze geplande verbeteringen zijn 100% "user-defined".
Over Jobnews
Jobnews is opgericht in 1996 en was daarmee de eerste interactieve vacaturebank in Nederland. Per februari 2000 werd Wolters Kluwer voor 100% eigenaar. Jobnews is al die jaren een van de marktleiders gebleven. Jobnews is een continue informatiebron voor werkgevers en banenzoekers in hun ontwikkelings-, oriëntatie- en keuzeproces in hun leven en in het bijzonder wat hun loopbaan betreft. Jobnews streeft ernaar werkzoekenden en werkgevers op een zo doelmatig mogelijke wijze bij elkaar te brengen. Dat doet Jobnews met een team van 14 mensen, dat verantwoordelijk is voor klantenservice, redactie, productontwikkeling door arbeidsmarktspecialisten, marketing, sales en techniek.
In de loop der jaren is Jobnews ontwikkeld tot een volwassen medium voor banenzoekers en adverteerders. Hoewel de visie van Jobnews in de loop der jaren is meegegroeid met de tijd, blijft Jobnews zoeken naar de beste bemiddelingsmethoden. De opgedane kennis en ervaring op het gebied van on line arbeidsmarktbemiddeling, de verbeterde technieken en een nieuw design hebben van Jobnews een platform gemaakt om informatie te zoeken over alles wat met werken en ambities te maken heeft.