Draadloos geïnformeerd met Ascotel 2030 en 2060
Brandmelder geïntegreerd in telefoon voor hotelbranche
Utrecht, 16 oktober 2001 - Ascom PBX introduceert de telefooncentrale
Ascotel 2030 voor hotels met 5 tot 10 kamers en de Ascotel 2060 voor
hotels met 5 tot 100 kamers. Deze telefooncentrales bieden een compleet
managementpakket voor hoteleigenaren.
Telefoon en brandmelder in één
Dankzij het geïntegreerde SMS protocol voor DECT kunnen de draadloze
telefoontoestellen van Ascom naast de gebruikelijke
telefoon-oproepsignalen ook alarmeringssignalen ontvangen. Zo hebben de
Ascotel 2030 en 2060 telefooncentrales een geïntegreerde koppeling voor
brandmeldingsystemen met een tweeledige werking. Het systeem biedt het
hotelmanagement een alarmering die niet door de gasten is te horen.
Valse meldingen en storingen kunnen hiermee worden opgespoord.
Noodzakelijke ontruimingssignalen worden daarentegen ook door de gast
gehoord, zowel via het (verplichte) ontruimingsalarm als via de digitale
telefoon op de hotelkamer.
De telefoon geeft een alarmtoon van 4 seconden, vervolgens is het 2
seconden stil. Gasten kunnen het alarm uitzetten via de handset. Ook is
het mogelijk via een centrale bediening alle meldingen uit te zetten en
alle berichten te verwijderen.
Vijfsterrenconcept voor ieder hotel
Voor hoteleigenaren is de Ascotel telefooncentrale (2030 / 2060) de
ideale partner. Inkomende én uitgaande gebruikskosten van de telefoon
worden geregistreerd in de centrale en doorgegeven aan het
hotelsoftwarepakket. Hierdoor vergt het samenstellen van de rekening
minder tijd. Met vele hotelpakketten verloopt het inchecken en
uitchecken geheel automatisch. Zaken als de naam van de gast, het
vrijgeven voor netlijnverkeer, kamerstatus en dergelijke kunnen door het
hotelpakket worden geregeld. De telefooncentrale maakt het ook mogelijk
binnenkomende telefoongesprekken door te berekenen. De telefoon beschikt
verder over voicemail en berichtgeving via het display. De receptionist
hoeft dus geen boodschap aan te nemen als de gast afwezig is, de
boodschap kan direct worden ingesproken op de betreffende telefoon.
Hierdoor kan de receptionist ongestoord werkzaamheden verrichten. Ook de
wake-up call kan door de gast zelf worden ingesteld zonder tussenkomst
van de receptie.
De telefooncentrale biedt tevens de mogelijkheid om één aansluiting voor
twee kamers onafhankelijk naast elkaar te gebruiken. Hoteleigenaren
hebben met deze centrale een economische communicatieoplossing in
handen.
Ascom PBX
Ascom PBX is een divisie van Ascom en ontwikkelt en verkoopt al meer dan
30 jaar telecommunicatiesystemen voor het midden- en kleinbedrijf. In
Europa heeft Ascom PBX ruim 100.000 Ascotel PBX
(telefooncentrale)systemen geïnstalleerd. In Nederland is Ascom PBX een
bedrijfsonderdeel van Ascom Nira.
Ascom Nira
Ascom Nira (Utrecht), leverancier van communicatie- en
beveiligingssystemen, is onderdeel van de internationale Ascom Groep.
Ascom Nira biedt in Nederland werk aan ruim 280 mensen. Ascom Nira
levert sinds 1947 communicatie- en beveiligingssystemen voor zowel
bedrijven als instellingen in de gezondheids- en extramurale zorg. Ascom
Nira heeft hierin een leidende positie opgebouwd en heeft een jaaromzet
van ruim f 79 miljoen.