Lith, 26 april 200
De Retail Business Show blijft groeien
Nieuwe ontwikkelingen naast de bekende beurzen InterStore en IT in Retail
Nationale Euro Manifestatie, éénmalige speciale beurs
Er gebeurt veel tijdens het jaarlijkse retail-evenement (15 t/m 17 oktober
2001) in de Jaarbeurs Utrecht. Natuurlijk kan de detailhandel een bezoek aan
de bekende vakbeurzen InterStore en IT in Retail niet overslaan. Maar dit
jaar is er een extra reden voor een bezoek aan de Retail Business Show,
zoals de overkoepelende naam luidt. In samenwerking met het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en onder auspiciën van het Ministerie
van Financiën wordt éénmalig een speciale beurs georganiseerd over alle
aspecten van de Euro. Alles wat de detaillist nog moet weten voordat de Euro
daadwerkelijk in zijn kassa beland, komt aan bod. Bewindslieden nemen deel
aan discussie-programma¹s en organisaties informeren het bedrijfsleven over
de laatste stand van zaken rond de introductie van de Euro. Deze nieuwe en
tevens éénmalige beurs heet Euro in detail, oftewel de Nationale Euro
Manifestatie.
Nu één grote vakbeurs voor de gehele franchise-branche
In het belang van franchisend Nederland hebben de Nederlandse Franchise
Vereniging (NFV) en de Jaarbeurs Utrecht hun krachten gebundeld en besloten
om voortaan samen te werken. Twee franchisebeurzen in Nederland, daar was
geen behoefte aan. Het resultaat van de samenwerking zijn de Nationale
Franchisedagen. Deze nieuwe beurs vervangt de Formule Franchise in de RAI en
de Franchise Formule beurs in de Jaarbeurs Utrecht. De Nationale
Franchisedagen wordt gelijktijdig gehouden met InterStore, IT in Retail en
de éénmalige beurs Euro in detail. De Nationale Franchisedagen zijn er voor
elke commerciële samenwerkingsvorm, van horeca, food, non-food tot
dienstverlening.
Instore Communicatieshow nieuw op InterStore
In vervolg op de succesvolle try-out van vorig jaar, organiseert InterStore
in samenwerking met POPAI Benelux dit jaar de Instore Communicatieshow. Een
imposant platform van aanbieders van P.O.P. advertising (display) en instore
communicatie zal zich presenteren aan marketeers, merkfabrikanten en
retailers. De Instore Communicatieshow omvat een noviteitenshow, seminars en
the OELane of Fame¹ met de nominaties van de POP Awards 2001. Hoofditem op
InterStore blijft natuurlijk winkelinrichting en winkelconcept en -formule
ontwikkeling. Met dit jaar extra aandacht voor verlichting en beveiliging.
Beslissers op IT in Retail
De detailhandel onderkent inmiddels de relevantie van nieuwe media en de
nieuwe kansen die daarmee richting consument ontstaan. Denk aan Internet,
kassa- en backoffice-systemen, communicatie middelen, loyalty systemen en
natuurlijk e-commerce. Desondanks heeft zij nog steeds een achterstand in te
halen. Een flinke inhaalslag is het gevolg. De
ondernemers die op zoek zijn naar tailor-made solutions voor hun
speciaalzaak of winkelketen, komen naar IT in Retail om eens per jaar zelf
te shoppen. Van deze bezoekers is maar liefst 40% eindbeslisser als het gaat
om investeringen in automatisering en nog eens bijna 25% is medebeslisser.
28% Van de bezoekers heeft een adviserende rol hierin. Dat betekent dat 90%
van het bezoek op IT in Retail de juiste gesprekspartner is van de
exposanten op de beurs.
Retail Business Show is een uniek informatieplatform
De Retail Business Show bestaat dus uit InterStore (winkelinrichting en
retailmarketing), IT in Retail (informatie- en communicatietechnologie voor
de detailhandel), Euro in detail (Nationale Euromanifestatie) en de
Nationale Franchisedagen (ontmoetingsplaats voor franchisegevers en
nemers). Samen vormen de vier vakbeurzen een uniek platform voor de gehele
retail en een gedeelte van het MKB. Gespecialiseerde congressen, een
franchisenemersdag en een breed programma gratis seminars complementeren het
informatie aanbod. Bovendien wordt tijdens het Retail Gala weer de
Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs uitgereikt aan de beste winkel van
Nederland. Afgelopen jaar viel deze eer te beurt aan boekhandel De Drukkery
in Middelburg en supermarktketen C1000.
Beursdata
Alle bovengenoemde beurzen en evenementen vinden plaats van maandag 15 tot
en met woensdag 17 oktober 2001 en worden gehouden in de Jaarbeurs Utrecht.
De openingstijden zijn op maandag van 10.00 tot 18.00 uur, dinsdag van 10.00
tot 21.00 uur en woensdag van 10.00 tot 18.00 uur. De toegangsprijs bedraagt
Y 40,- per persoon.
Een compleet pakket beurzen met één bezoek en één toegangskaart
Door de combinatie van beurzen en evenementen is met één bezoek aan de
Retail Business Show alle informatie voor handen. De beurzen zijn bovendien
met één toegangskaart te bezoeken.
Voor meer informatie kunt u bellen met de organisatie van de Retail Business
Show: Juncker & de Weerd Tentoonstellingen bv, tel: 0412-482800, fax
0412-482882, e-mail: info@jw.nl
http://www.retailbusiness-show.nl
http://www.interstore.nl
http://www.nationalefranchisedagen.nl
http://www.itinretail.nl
http://euroindetail.nl
http://www.retailjaarprijs.nl
http://www.jw.nl