Betekenis van elektronisch zakendoen blijft voor detailhandel toenemen
12-10-2001 Ondanks het feit dat de euforie rond e-commerce de
afgelopen maanden getemperd is, blijft de betekenis van elektronisch
zakendoen voor de detailhandel toenemen. Dat voorspelt het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) in een onlangs verschenen
trendrapport.
Ondanks het feit dat de euforie rond e-commerce de afgelopen maanden
getemperd is, blijft de betekenis van elektronisch zakendoen voor de
detailhandel toenemen. Dat voorspelt het Hoofdbedrijfschap
Detailhandel (HBD) in een onlangs verschenen trendrapport over de
ontwikkelingen, kansen en bedreigingen op het gebied van ICT en
betalingsverkeer. Volgens de onderzoekers krijgen internet en
e-commerce door onder meer de komst van breedbandtechnologie een
nieuwe impuls. Door deze technologie wordt snel internetten voor zowel
bedrijf als consument mogelijk. De retail zal op tal van manieren van
het internet gebruikmaken: naar de consument toe kan het beeldscherm
dienst doen als 'virtuele etalage' en door de opkomst van verkoopsites
kan er makkelijk zaken gedaan worden met leveranciers. Verder wordt
internetbankieren gezien als de opvolger van telebankieren.
copyright FENIT 2001
Ga terug