Aankondiging voor de pers
Milieudefensie verstrekt 150.000 gratis biologische proefpakketten
Start promotiecampagne BIO-LOGISCH
Amsterdam, 11 oktober 2001 --- Vrijdag 12 oktober start Milieudefensie de campagne BIO-LOGISCH, een grootscheepse campagne ter promotie van biologisch voedsel. Hierin speelt een gratis proefpakket met biologische levensmiddelen een prominente rol. De komende maanden zal Milieudefensie 150 duizend van deze pakketten verspreiden onder potentiële kopers van biologische producten. De campagne BIO-LOGISCH bestaat verder uit radiospots en advertenties. Iedereen die geïnteresseerd is in biologisch eten kan bij Milieudefensie het gratis receptenboekje 'Koken met EKO' aanvragen.
Uit marktonderzoek blijkt dat zich onder de lezers van Libelle en Margriet veel potentiële kopers van biologische producten bevinden. Bestelkaarten voor het proefpakket zitten in het nummer dat aanstaande vrijdag bij de abonnees in de brievenbus valt. Daarnaast verspreiden vrijwilligers van Milieudefensie en andere maatschappelijke organisaties proefpakketten onder familieleden of vrienden die nog geen biologische levensmiddelen kopen.
Het proefpakket, ter waarde van circa vijftien
gulden, bevat een biologische Peijnenburg koek,
Dinkelland koffiemelk, Horizon thee, Biorganic
pasta, Biorganic vruchtensap, een zakje
biologisch tuinkerszaad en het receptenboekje
'Koken met EKO'.
Met dit proefpakket kunnen consumenten zelf
ervaren dat biologisch voedsel gewoon lekker is.
Niet voor niets zetten steeds meer topkoks
biologische gerechten op het menu. Het pakket
bevat heel gewone producten, die (gelukkig)
steeds vaker in de schappen van supermarkt of
natuurvoedingswinkel te vinden zijn.
Milieudefensie hoopt dat mensen die een
proefpakket krijgen, biologische levensmiddelen
gaan kopen. Dat zal de doorbraak van biologisch
bespoedigen.
Biologische producten zijn herkenbaar aan het
EKO-keurmerk. Dit keurmerk garandeert dat er bij
de teelt geen gebruik is gemaakt van chemische
bestrijdingsmiddelen, kunstmest en genetische
manipulatie. In de biologische landbouw hebben
dieren een 'dierwaardig' bestaan en krijgen ze
gevarieerd en gecontroleerd voedsel.
De promotiecampagne is mede mogelijk gemaakt de
Nationale Postcode Loterij.