NH HOTELES

Omzet van NH Hoteles stijgt 47%

P E R S B E R I C H T

Omzet van NH Hoteles stijgt 47%

Madrid, 11 oktober 2001 - De NH Groep heeft in de eerste negen maanden van 2001 een omzet behaald van euro 548 miljoen, 46,6% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Het effect van de gebeurtenissen op 11 september 2001 op de toeristische sector zijn tot dusverre niet zo ernstig gebleken als verwacht. De resultaten van NH Groep in de maand september waren positief. De omzet over de maand september nam ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar toe met 4,3% tot euro 64.56 miljoen. Hierbij moet worden opgemerkt dat de omzet in Mexico voor de eerste maal is geconsolideerd. In Spanje waren de opbrengsten in september nagenoeg onveranderd, terwijl in Latijns Amerika sprake was van een toename van 70%. In Nederland, waar traditioneel veel Amerikaanse toeristen verblijven in de hotels van NH, daalden de inkomsten met slechts 1,9%.

De omzet voor de hotelactiviteiten van NH Hoteles groeide in de eerste negen maanden van 2001 tot euro 511.15 miljoen, 62.5% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

In Spanje nam de omzet over deze periode met 9,3% toe, terwijl de verkopen van Krasnapolsky met 8,9% stegen. De activiteiten in de Mercosur-regio (Latijns Amerika) zijn geconsolideerd. Ondanks de economische crisis in Argentinië nam de omzet hier toe met 156,8%. De omzet van de hotels in Mexico bedroeg euro 40 miljoen. Hiervan is euro 12.5 miljoen in de cijfers opgenomen, omdat de activiteiten in Mexico per 1 juli 2001 zijn geconsolideerd.

De gemiddelde opbrengst per kamer nam met 2,5 % toe in de eerste negen maanden. In de grote steden was dit gemiddeld zelfs 2,8%. De opbrengst per kamer steeg met 5,1% in Madrid, 3,65% in Barcelona, 0,2% in Amsterdam en 3,46% in Brussel. In de Mercosur regio nam de gemiddelde opbrengst per kamer toe met 30%. In Buenos Aires, de stad waar de meeste activiteiten zijn geconcentreerd, steeg de gemiddelde opbrengst per kamer met 67%.
Het grote succes van de NH Express Hotels, die twee jaar geleden zijn geïntroduceerd, kwam tot uitdrukking in een stijging van de gemiddelde opbrengst per kamer van 16,6%.

De gemiddelde bezetting van de hotels van de NH groep bedroeg 71%. De verkoop van onroerend goed van Sotogrande bedroeg totaal euro 32.04 miljoen, 37% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit wordt veroorzaakt door de buitengewone verkoop van percelen grond in het eerste kwartaal van 2000 voor een bedrag van euro 10.8 miljoen. Per 30 september had Sotogrande overeenstemming bereikt over verkopen ten bedrage van euro 52.9 miljoen. Deze verkopen zijn nog niet opgenomen.

'Ahora', de onderneming die het Casino van Madrid en de Club de Golf Los Retamares, omvat, behaalde een omzet van euro 10.5 miljoen, 7,5% meer dan in de eerste drie kwartalen van 2000.
De resultaten van Krasnapolsky zijn vanaf 1 juli 2000 geconsolideerd, terwijl de omzet in Mexico geconsolideerd is per 1 juli 2001.

Onderstaande tabel geeft de omzetcijfers van NH Hoteles Group voor de eerste negen maanden weer.

GROUP SALES BREAK-DOWN Jan-Sept 2001 Jan-Sept 2000 01/00 euro Mn euro Mn % Change

NH Hoteles 248.6 227.4 9.32% NH Express 3.73 3.18 17.38% Krasnapolsky-Golden Tulip 228.2 209.6 8.87% MERCOSUR 11.3 4.4 156.77%

Mexico 12.5 00
Casino+Retamares 10.5 9.77 7.53% HOTEL SALES 511.1 315.3 62.10%

REAL ESTATE SALES 32.0 50.9 -37.00%

OTHER REVENUES 4.4 7.3 -40.10%

TOTAL CONSOLIDATED SALES(1)547.6 373.5 46.60%

(1) Excl.hotel management revenues

Over NH Hoteles
De NH Hoteles Groep (www.nh-hoteles.com) is de derde keten van zakenhotels in Europa sinds de fusie vorig jaar juni met de Nederlandse keten Krasnapolsky. NH heeft 171 hotels samen goed voor circa 23.500 kamers in 17 landen in Europa, Zuid-Amerika en Afrika. De groep heeft 26 nieuwe hotelprojecten in ontwikkeling met ruim 3400 kamers. De NH hotels zijn bekend vanwege de kwaliteit van de service en de accommodaties, die ontworpen zijn om tegemoet te komen aan de meest verschillende wensen. De hotels zijn voorzien van de nieuwste communicatietechnologie om gasten, zowel zakelijk als privé van dienst te zijn. NH Hoteles biedt goede restaurantfaciliteiten. De groep heeft in dat kader een samenwerkingsovereenkomst gesloten met topkok Ferran Adria van het El Bulli restaurant om nieuwe restaurantconcepten te ontwikkelen voor de keten.
Het operationele resultaat van de groep groeide in 2000 met 142% naar euro 550,5 miljoen; vooral dankzij een 103,4% groei van de omzet. Het nettoresultaat klom met 41% tot euro 90 miljoen. De NH Groep is genoteerd aan de beurs van Madrid (onderdeel van de IBEX 35) en de Amsterdam Euronext 600 index, die de beste Europese bedrijven omvat.

///

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Bijl, partners in public relations, Ruud Bijl, telefoon 010 284 29 29. r.bijl@bijlpr.nl of Maria Cortina, Head of Communications NH Hoteles, telefoon 00 34 91 4519762.

van bovenstaand bericht.

11 okt 01 11:31

NH HOTELES

Omzet van NH Hoteles stijgt 47%

Dit is een origineel persbericht.

P E R S B E R I C H T

Omzet van NH Hoteles stijgt 47%

Madrid, 11 oktober 2001 - De NH Groep heeft in de eerste negen maanden van 2001 een omzet behaald van euro 548 miljoen, 46,6% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Het effect van de gebeurtenissen op 11 september 2001 op de toeristische sector zijn tot dusverre niet zo ernstig gebleken als verwacht. De resultaten van NH Groep in de maand september waren positief. De omzet over de maand september nam ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar toe met 4,3% tot euro 64.56 miljoen. Hierbij moet worden opgemerkt dat de omzet in Mexico voor de eerste maal is geconsolideerd. In Spanje waren de opbrengsten in september nagenoeg onveranderd, terwijl in Latijns Amerika sprake was van een toename van 70%. In Nederland, waar traditioneel veel Amerikaanse toeristen verblijven in de hotels van NH, daalden de inkomsten met slechts 1,9%.

De omzet voor de hotelactiviteiten van NH Hoteles groeide in de eerste negen maanden van 2001 tot euro 511.15 miljoen, 62.5% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

In Spanje nam de omzet over deze periode met 9,3% toe, terwijl de verkopen van Krasnapolsky met 8,9% stegen. De activiteiten in de Mercosur-regio (Latijns Amerika) zijn geconsolideerd. Ondanks de economische crisis in Argentinië nam de omzet hier toe met 156,8%. De omzet van de hotels in Mexico bedroeg euro 40 miljoen. Hiervan is euro 12.5 miljoen in de cijfers opgenomen, omdat de activiteiten in Mexico per 1 juli 2001 zijn geconsolideerd.

De gemiddelde opbrengst per kamer nam met 2,5 % toe in de eerste negen maanden. In de grote steden was dit gemiddeld zelfs 2,8%. De opbrengst per kamer steeg met 5,1% in Madrid, 3,65% in Barcelona, 0,2% in Amsterdam en 3,46% in Brussel. In de Mercosur regio nam de gemiddelde opbrengst per kamer toe met 30%. In Buenos Aires, de stad waar de meeste activiteiten zijn geconcentreerd, steeg de gemiddelde opbrengst per kamer met 67%.
Het grote succes van de NH Express Hotels, die twee jaar geleden zijn geïntroduceerd, kwam tot uitdrukking in een stijging van de gemiddelde opbrengst per kamer van 16,6%.

De gemiddelde bezetting van de hotels van de NH groep bedroeg 71%. De verkoop van onroerend goed van Sotogrande bedroeg totaal euro 32.04 miljoen, 37% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit wordt veroorzaakt door de buitengewone verkoop van percelen grond in het eerste kwartaal van 2000 voor een bedrag van euro 10.8 miljoen. Per 30 september had Sotogrande overeenstemming bereikt over verkopen ten bedrage van euro 52.9 miljoen. Deze verkopen zijn nog niet opgenomen.

'Ahora', de onderneming die het Casino van Madrid en de Club de Golf Los Retamares, omvat, behaalde een omzet van euro 10.5 miljoen, 7,5% meer dan in de eerste drie kwartalen van 2000.
De resultaten van Krasnapolsky zijn vanaf 1 juli 2000 geconsolideerd, terwijl de omzet in Mexico geconsolideerd is per 1 juli 2001.

Onderstaande tabel geeft de omzetcijfers van NH Hoteles Group voor de eerste negen maanden weer.

GROUP SALES BREAK-DOWN Jan-Sept 2001 Jan-Sept 2000 01/00 euro Mn euro Mn % Change

NH Hoteles 248.6 227.4 9.32% NH Express 3.73 3.18 17.38% Krasnapolsky-Golden Tulip 228.2 209.6 8.87% MERCOSUR 11.3 4.4 156.77%

Mexico 12.5 00
Casino+Retamares 10.5 9.77 7.53% HOTEL SALES 511.1 315.3 62.10%

REAL ESTATE SALES 32.0 50.9 -37.00%

OTHER REVENUES 4.4 7.3 -40.10%

TOTAL CONSOLIDATED SALES(1)547.6 373.5 46.60%

(1) Excl.hotel management revenues

Over NH Hoteles
De NH Hoteles Groep (www.nh-hoteles.com) is de derde keten van zakenhotels in Europa sinds de fusie vorig jaar juni met de Nederlandse keten Krasnapolsky. NH heeft 171 hotels samen goed voor circa 23.500 kamers in 17 landen in Europa, Zuid-Amerika en Afrika. De groep heeft 26 nieuwe hotelprojecten in ontwikkeling met ruim 3400 kamers. De NH hotels zijn bekend vanwege de kwaliteit van de service en de accommodaties, die ontworpen zijn om tegemoet te komen aan de meest verschillende wensen. De hotels zijn voorzien van de nieuwste communicatietechnologie om gasten, zowel zakelijk als privé van dienst te zijn. NH Hoteles biedt goede restaurantfaciliteiten. De groep heeft in dat kader een samenwerkingsovereenkomst gesloten met topkok Ferran Adria van het El Bulli restaurant om nieuwe restaurantconcepten te ontwikkelen voor de keten.
Het operationele resultaat van de groep groeide in 2000 met 142% naar euro 550,5 miljoen; vooral dankzij een 103,4% groei van de omzet. Het nettoresultaat klom met 41% tot euro 90 miljoen. De NH Groep is genoteerd aan de beurs van Madrid (onderdeel van de IBEX 35) en de Amsterdam Euronext 600 index, die de beste Europese bedrijven omvat.

///

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Bijl, partners in public relations, Ruud Bijl, telefoon 010 284 29 29. r.bijl@bijlpr.nl of Maria Cortina, Head of Communications NH Hoteles, telefoon 00 34 91 4519762.

Dit is een origineel persbericht.

P E R S B E R I C H T

Omzet van NH Hoteles stijgt 47%

Madrid, 11 oktober 2001 - De NH Groep heeft in de eerste negen maanden van 2001 een omzet behaald van euro 548 miljoen, 46,6% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Het effect van de gebeurtenissen op 11 september 2001 op de toeristische sector zijn tot dusverre niet zo ernstig gebleken als verwacht. De resultaten van NH Groep in de maand september waren positief. De omzet over de maand september nam ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar toe met 4,3% tot euro 64.56 miljoen. Hierbij moet worden opgemerkt dat de omzet in Mexico voor de eerste maal is geconsolideerd. In Spanje waren de opbrengsten in september nagenoeg onveranderd, terwijl in Latijns Amerika sprake was van een toename van 70%. In Nederland, waar traditioneel veel Amerikaanse toeristen verblijven in de hotels van NH, daalden de inkomsten met slechts 1,9%.

De omzet voor de hotelactiviteiten van NH Hoteles groeide in de eerste negen maanden van 2001 tot euro 511.15 miljoen, 62.5% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

In Spanje nam de omzet over deze periode met 9,3% toe, terwijl de verkopen van Krasnapolsky met 8,9% stegen. De activiteiten in de Mercosur-regio (Latijns Amerika) zijn geconsolideerd. Ondanks de economische crisis in Argentinië nam de omzet hier toe met 156,8%. De omzet van de hotels in Mexico bedroeg euro 40 miljoen. Hiervan is euro 12.5 miljoen in de cijfers opgenomen, omdat de activiteiten in Mexico per 1 juli 2001 zijn geconsolideerd.

De gemiddelde opbrengst per kamer nam met 2,5 % toe in de eerste negen maanden. In de grote steden was dit gemiddeld zelfs 2,8%. De opbrengst per kamer steeg met 5,1% in Madrid, 3,65% in Barcelona, 0,2% in Amsterdam en 3,46% in Brussel. In de Mercosur regio nam de gemiddelde opbrengst per kamer toe met 30%. In Buenos Aires, de stad waar de meeste activiteiten zijn geconcentreerd, steeg de gemiddelde opbrengst per kamer met 67%.
Het grote succes van de NH Express Hotels, die twee jaar geleden zijn geïntroduceerd, kwam tot uitdrukking in een stijging van de gemiddelde opbrengst per kamer van 16,6%.

De gemiddelde bezetting van de hotels van de NH groep bedroeg 71%. De verkoop van onroerend goed van Sotogrande bedroeg totaal euro 32.04 miljoen, 37% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit wordt veroorzaakt door de buitengewone verkoop van percelen grond in het eerste kwartaal van 2000 voor een bedrag van euro 10.8 miljoen. Per 30 september had Sotogrande overeenstemming bereikt over verkopen ten bedrage van euro 52.9 miljoen. Deze verkopen zijn nog niet opgenomen.

'Ahora', de onderneming die het Casino van Madrid en de Club de Golf Los Retamares, omvat, behaalde een omzet van euro 10.5 miljoen, 7,5% meer dan in de eerste drie kwartalen van 2000.
De resultaten van Krasnapolsky zijn vanaf 1 juli 2000 geconsolideerd, terwijl de omzet in Mexico geconsolideerd is per 1 juli 2001.

Onderstaande tabel geeft de omzetcijfers van NH Hoteles Group voor de eerste negen maanden weer.

GROUP SALES BREAK-DOWN Jan-Sept 2001 Jan-Sept 2000 01/00 euro Mn euro Mn % Change

NH Hoteles 248.6 227.4 9.32% NH Express 3.73 3.18 17.38% Krasnapolsky-Golden Tulip 228.2 209.6 8.87% MERCOSUR 11.3 4.4 156.77%

Mexico 12.5 00
Casino+Retamares 10.5 9.77 7.53% HOTEL SALES 511.1 315.3 62.10%

REAL ESTATE SALES 32.0 50.9 -37.00%

OTHER REVENUES 4.4 7.3 -40.10%

TOTAL CONSOLIDATED SALES(1)547.6 373.5 46.60%

(1) Excl.hotel management revenues

Over NH Hoteles
De NH Hoteles Groep (www.nh-hoteles.com) is de derde keten van zakenhotels in Europa sinds de fusie vorig jaar juni met de Nederlandse keten Krasnapolsky. NH heeft 171 hotels samen goed voor circa 23.500 kamers in 17 landen in Europa, Zuid-Amerika en Afrika. De groep heeft 26 nieuwe hotelprojecten in ontwikkeling met ruim 3400 kamers. De NH hotels zijn bekend vanwege de kwaliteit van de service en de accommodaties, die ontworpen zijn om tegemoet te komen aan de meest verschillende wensen. De hotels zijn voorzien van de nieuwste communicatietechnologie om gasten, zowel zakelijk als privé van dienst te zijn. NH Hoteles biedt goede restaurantfaciliteiten. De groep heeft in dat kader een samenwerkingsovereenkomst gesloten met topkok Ferran Adria van het El Bulli restaurant om nieuwe restaurantconcepten te ontwikkelen voor de keten.
Het operationele resultaat van de groep groeide in 2000 met 142% naar euro 550,5 miljoen; vooral dankzij een 103,4% groei van de omzet. Het nettoresultaat klom met 41% tot euro 90 miljoen. De NH Groep is genoteerd aan de beurs van Madrid (onderdeel van de IBEX 35) en de Amsterdam Euronext 600 index, die de beste Europese bedrijven omvat.

///

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Bijl, partners in public relations, Ruud Bijl, telefoon 010 284 29 29. r.bijl@bijlpr.nl of Maria Cortina, Head of Communications NH Hoteles, telefoon 00 34 91 4519762.

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.

11 okt 01 11:31