Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Amsterdam, 8 oktober 2001

ilse (www.ilse.nl) vernieuwt e-commerce dienst

De bezoekers van www.ilse.nl kunnen vanaf vandaag gebruik maken van een vernieuwde ilse shop (http://shop.ilse.nl). ilse media biedt deze dienst in samenwerking met Kelkoo, gespecialiseerd in onafhankelijke en gratis hulp bij aanschaf van producten. Bezoekers van ilse kunnen in een vertrouwde omgeving duurzame consumentenartikelen vergelijken op prijs en functionaliteit en deze direct online aanschaffen bij een retailer met de beste koop.

De samenwerking met Kelkoo past in de strategie van ilse media. Die is erop gericht de leidende positie van ilse media op de Nederlandse internetmarkt verder te versterken.
Ervaring leert dat bezoekers eerder geneigd zijn online duurzame consumentenartikelen aan te schaffen als zij die kunnen vergelijken op prijs en functionaliteit. Integratie van beide functionaliteiten - online vergelijken en kopen - biedt ilse media de gebruikers een etalagefunctie én de fun van het 'voorwinkelen'.

Paul Molenaar, algemeen directeur van ilse media groep: 'Met de vernieuwde ilse shop versterken we de gidsfunctie van ilse op internet. Uit eerdere e-commerce initiatieven blijkt dat consumenten internet als informatiebron gebruiken vóór ze overgaan tot de aanschaf van duurzame artikelen. Onze nieuwe, onafhankelijke dienst maakt het nog makkelijker om direct online tot koop over te gaan. In combinatie met de vertrouwde omgeving van ilse is dit een nieuwe stap binnen e-commerce".

Over ilse media
ilse media is met meer dan 130 miljoen paginabezoeken per maand de grootste internetuitgever van Nederland. Ze is bekend van ilse.nl. Daarnaast is ilse media uitgever van Startpagina.nl, de gratis e-mailsite dolfijn.nl, de nieuwssite NU.nl, de vrouwensite VrouwOnline.nl en het populaire chat.nl.
ilse media exploiteert alle voormalige VNU Tijdschriften-websites, zoals Panorama, VT Wonen en Libelle. Met haar activiteiten bereikt ilse media meer dan 60% van alle Nederlandse internetgebruikers

Over Kelkoo
Kelkoo startte in oktober 1999 en groeide uit tot de nummer 1 shopping search engine in Europa. Kelkoo heeft maandelijks in totaal ruim 1,2 miljoen unieke bezoekers en zendt 1,5 miljoen leads naar Europese winkels. Kelkoo heeft 130 werknemers van 20 verschillende nationaliteiten in acht landen (Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Noorwegen, Zweden, Denemarken). Het Europese hoofdkantoor van Kelkoo is gevestigd in Parijs.