DataDistilleries zet eerste stap in verovering Noord-Amerikaanse CRM-markt
Opening kantoren in New York en San Francisco
New York en Amsterdam, 8 oktober 2001 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van open analytische Customer Relationship Management (aCRM) oplossingen voor B2C-bedrijven, kondigt deze week haar lancering op de Noord-Amerikaanse markt aan. De snelle groei van de afgelopen twee jaar in Europa stelt de organisatie in staat om nu vestigingen in New York en San Francisco te openen. Bij deze expansie kan DataDistilleries gebruikmaken van haar solide allianties met Siebel Systems, BroadVision en Accenture en van internationale klanten als ABN AMRO en de grote Amerikaanse uitgever International Master Publishers (IMP).
Ondanks de stagnerende economie is DataDistilleries in staat om een
dergelijke uitbreiding in Amerika te realiseren. Succesfactor is de
snelle Return On Investment (ROI) van de aCRM oplossing van
DataDistilleries. Tom Stiling, vice-president en general manager van de
expansie van DataDistilleries in Noord-Amerika: "De inzet van de aCRM
oplossing van DataDistilleries levert binnen enkele maanden ROI op door
marketing en salesactiviteiten nauwkeurig af te stemmen op de behoeften
van de individuele klant. Dit resulteert in een hogere
klanttevredenheid, kostenreductie en omzetverhoging. We verheugen ons
erop deze specialiteiten over te brengen op de Global 2000-bedrijven in
de Verenigde Staten en Canada."
Tom Stiling brengt meer dan 16 jaar aan ervaring in technologiebedrijven
met zich mee. In zijn IT-loopbaan heeft Stiling bijgedragen aan
succesvolle beursgangen van drie bedrijven. Meer recentelijk heeft
Stiling managementposities bekleed bij Hewlett Packard en Bluestone
Software. Bij Bluestone Software speelde Stiling een sleutelrol in de
aanzienlijke groei van het bedrijf, het bekostigen van risicodragend
kapitaal en een succesvolle beursgang.
Marcel Holsheimer, oprichter van het Nederlandse bedrijf
DataDistilleries: "DataDistilleries staat in de top 21 van 's werelds
beste beleggingen volgens de Wall Street Journal van december 2000 en op
nummer 8 in de top 50 van snelst groeiende bedrijven volgens Deloitte &
Touche en heeft zich dus heel sterk geprofileerd in Europa. We geloven
dat de tijd nu is aangebroken om de Amerikaanse markt aan te boren. Er
is geen duidelijke leider op de aCRM-markt in Noord-Amerika en dit biedt
dan ook goede mogelijkheden voor DataDistilleries om een marktaandeel te
veroveren."
###
Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van open analytische
CRM-oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C-markt hun
klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de
waarde van deze relaties vergroten. Met de software van DataDistilleries
kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie
analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen
worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen
klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden
geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software.
DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders
op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision
en Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende
organisaties zoals Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon),
Libertel-Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Website:
www.datadistilleries.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Paul Kok Consultants:
Margreet Sandee, tel. +31 346 217 117 of e-mail: margreetsandee@pkc.nl
Mendie de Bock, tel. +31 346 217 117 of e-mail: mendiedebock@pkc.nl