Persbericht
Utrecht, 4 oktober 2001
Nu nog gerichter adverteren op Internet
Geografische targeting mogelijk bij 9292-site
De Internetsite www.9292ov.nl
Antwoordscherm
Deze nieuwe toepassing is zichtbaar op de 9292-reisadviezen waarop een
overzichtelijk reisadvies met alle vormen van openbaar vervoer beschreven
staat. Dit uitvoerige reisschema wordt veelal onderweg ter hand genomen. Een
bijkomend voordeel is dat geselecteerde advertenties desgewenst ook te zien
zijn op de handige plattegronden van vertrek- en aankomstlocaties.
Op maat afrekenen
Adverteerders kunnen de plaats kiezen waarop de boodschap zichtbaar moet
zijn: bijvoorbeeld bij het vertrek-, via- of aankomstadres. 9292 volgt exact
hoe vaak een plaats per maand opgeroepen wordt en hiermee de advertentie
zichtbaar is geweest. Met deze techniek kan er op maat afgerekend worden. De
betrouwbaarheid van de geografische targeting is hoog: sitebezoekers voeren
tenslotte zelf hun vertrek- en aankomstadres in. De 9292-site geeft
dagelijks ruim 30.000 reisadviezen. Uit een recent onderzoek blijkt dat 97%
de geadviseerde reis maakt. De Internetdienst wordt door de klant
gewaardeerd met een 7 voor kwaliteit en service.
9292
9292 is de merknaam van Openbaar Vervoer Reisinformatie (OVR), het
onafhankelijke samenwerkingsverband van alle openbaar-vervoerbedrijven. Het
bedrijf geeft snelle, actuele reisadviezen van adres naar adres met alle
vormen van openbaar vervoer (bus, trein, tram, metro en ferry). Zowel
persoonlijk per telefoon (0900-9292, 105 cent per minuut) als elektronisch
via Internet (www.9292ov.nl) , WAP en i-text; samen goed voor zo'n zeventien
miljoen reisadviezen per jaar.
---