Euronext Brussels
Persberichten - 05/10/2001
Agfa breidt activiteiten Medical Imaging uit en verandert naam in HealthCare
Agfa breidt activiteiten Medical Imaging uit en verandert naam in
HealthCare
Nieuwe naam duidt op intrede in nieuwe markten en bredere actieradius
Mortsel, België (4 oktober 2001) De Business Group Medical Imaging van Agfa-Gevaert N.V. veranderde zijn naam in HealthCare. De naamsverandering ging in op 1 oktober 2001. De nieuwe naam maakt deel uit van een aanhoudende en agressieve groeistrategie en geeft aan dat Agfa nieuwe markten aanboort en het activiteitsveld uitbreidt.
Het is ons doel om vanuit onze huidige positie we zijn een sleutelspeler in medische beeldvorming te evolueren tot een toonaangevende speler in de Hospital Informatics-markt, zei John Glass, lid van het Directiecomité en General Manager Medical Imaging. De naam HealthCare is een weergave van deze betrachting. Hij toont ook aan dat we nu al verdergaan dan de pure radiologische beeldvorming, met name door de overnames van Quadrat en Talk Technology, de geplande overname van Mitra en ook door de participatie in MediVision, een innovator op het gebied van apparatuur voor digitale beeldvorming voor oftalmologische toepassingen. Ook de nieuwe technologieën voor de cardiologie die we vorig jaar introduceerden zijn hiervan een bewijs.
Om succesvol te zijn in deze nieuwe markten de Hospital
Informatics-markt en andere markten die intensief gebruik maken van
beeldvorming zoals de cardiologie, de oftalmologie en de
gezondheidszorg voor vrouwen moet Agfa een voorturende en substantiële
groei van de activiteiten verwezenlijken. We zullen deze groei op twee
manieren voeden: door een versterkte focus op efficiëntie en
effectiviteit binnen de organisatie en door overnames, aldus John
Glass.
Voor de klanten van Agfas nieuwe HealthCare-business zullen de
voordelen tweeledig zijn: Ten eerste zullen ze voordeel halen uit onze
verhoogde klantgerichtheid, een belangrijk onderdeel van de interne
herstructurering die ten grondslag ligt van ons plan, zei John Glass.
Ten tweede zullen ze te maken krijgen met een grotere en meer
invloedrijke healthcare-onderneming met versterkte capaciteiten en
producten.
De naam HealthCare en de nieuwe positionering zullen in de herfst
voorgesteld worden via een omvangrijke wereldwijde publiciteits en
public relations-campagne. Het orgelpunt van het programma wordt de
bijeenkomst in november van de RSNA (Radiological Society of North
America), waar de naam en de overkoepelende strategie de volle
aandacht zullen krijgen.
Over Agfa
De Agfa-Gevaert Groep is een van 's werelds toonaangevende bedrijven
in beeldvorming. Agfa ontwikkelt, produceert en verkoopt analoge en
digitale systemen, in hoofdzaak bestemd voor de grafische industrie,
healthcare, non-destructive testing, micrografie en cinefilm, en
consumentgerichte fotografie.
Agfa heeft zijn hoofdkwartier in Mortsel / België, heeft ongeveer
22.000 mensen in dienst in 40 landen en heeft 120 agenten doorheen de
wereld. Samen hebben zij in 2000 een omzet van 5,260 miljard euro tot
stand gebracht.
Meer informatie over Agfa en zijn producten vindt u op: www.agfa.com
Bron: Agfa
Provider: Euronext Brussels