Ingezonden persbericht


Omzet De groene koe met meer dan 20 procent gestegen

Op de voorzijde van de verpakkingen van het biologische zuivelmerk De groene koe wordt de komende weken het Campina-logo toegevoegd. Campina is marktleider in Nederland op het gebied van biologische zuivel. Door toevoeging van het fris-groene Campina logo op de voorzijde van de verpakking wordt voor de consument zichtbaar dat Campina een biologische lijn heeft. Tevens hoopt Ecomel, de business unit van Campina Nederland voor biologische zuivel, hiermee de groei van de biologische zuivelafzet verder te versnellen.

Steeds meer consumenten kopen de producten van De groene koe. Het lopend jaar is de afzet van biologische zuivel onder merk De groene koe met meer dan 20 procent gestegen. Door Campina als senderbrand op de verpakking toe te voegen, hoopt Ecomel nog meer consumenten te bereiken met haar biologische zuivelproducten. Zij hoopt te kunnen profiteren van de naamsbekendheid die Campina inmiddels heeft opgebouwd. Het vertrouwen dat de consument in Campina heeft, verlaagt de drempel om eens een biologisch product te proberen.

Een breed assortiment producten van De groene koe wordt verkocht in een groeiend aantal supermarkten in heel Nederland. In eerste instantie wordt het Campina-logo toegevoegd aan de kartonnen literverpakkingen en statiegeldflessen melk, karnemelk, yoghurt en vla van De groene koe. Volgend jaar krijgen ook de overige producten, slagroom, creme fraîche, vruchtenyoghurts, magere kwark, kaas en boter, het nieuwe Campina-logo.