Ingezonden persbericht

Persbericht
Hilversum, 2 oktober 2001

Bright Alley geeft vorm aan webshop Volkskrant

Sinds kort heeft de Volkskrant een nieuwe webshop: www.volkskrant.nl/etalage. Zoals de domeinnaam al aangeeft, is het - behalve een winkel op het web - ook een etalage waarin de bezoeker tal van interessante zaken gepresenteerd krijgt. Er liggen bijvoorbeeld speciale voor en door de Volkskrant gemaakte uitgaven, cd-rom's en cadeaus 'uitgestald'. Tevens kan de bezoeker 1-in-3 rubrieksadvertenties opgeven en wordt hij of zij via de rubriek Tips-&-Tops geattendeerd op nieuwe en exclusieve producten, evenementen en workshops.

De Volkskrant-webshop werd ontwikkeld door de e-taskforce van uitgeverij PCM (Parool, Volkskrant, Trouw) in nauwe samenwerking met Bright Alley, het nieuwe-mediaonderdeel van NOB, dat zich vooral met de look-and-feel bezighield. Hoewel de shop een onderdeel is van de Volkskrant-website, kreeg deze toch een geheel eigen en eigentijdse vormgeving. In de zeven jaar van haar bestaan heeft Bright Alley zowel voor PCM als voor diverse andere uitgeverijen, omroepen, musea en internationale organisaties gezichtsbepalende interactieve media gecreëerd. Enkele recente voorbeelden hiervan: www.omroep.nl, www.novatv.nl en www.primeline.nl . Bright Alley is hiermee één van de meest ervaren partijen als het gaat om interactieve educatie en (marketing)communicatie.