Persbericht
Hilversum, 2 oktober 2001
Bright Alley geeft vorm aan webshop Volkskrant
Sinds kort heeft de Volkskrant een nieuwe webshop: www.volkskrant.nl/etalage. Zoals de domeinnaam al aangeeft, is het - behalve een winkel op het web - ook een etalage waarin de bezoeker tal van interessante zaken gepresenteerd krijgt. Er liggen bijvoorbeeld speciale voor en door de Volkskrant gemaakte uitgaven, cd-rom's en cadeaus 'uitgestald'. Tevens kan de bezoeker 1-in-3 rubrieksadvertenties opgeven en wordt hij of zij via de rubriek Tips-&-Tops geattendeerd op nieuwe en exclusieve producten, evenementen en workshops.
De Volkskrant-webshop werd ontwikkeld door de e-taskforce van uitgeverij PCM
(Parool, Volkskrant, Trouw) in nauwe samenwerking met Bright Alley, het
nieuwe-mediaonderdeel van NOB, dat zich vooral met de look-and-feel
bezighield. Hoewel de shop een onderdeel is van de Volkskrant-website, kreeg
deze toch een geheel eigen en eigentijdse vormgeving. In de zeven jaar van
haar bestaan heeft Bright Alley zowel voor PCM als voor diverse andere
uitgeverijen, omroepen, musea en internationale organisaties
gezichtsbepalende interactieve media gecreëerd. Enkele recente voorbeelden
hiervan: www.omroep.nl, www.novatv.nl en www.primeline.nl . Bright Alley is
hiermee één van de meest ervaren partijen als het gaat om interactieve
educatie en (marketing)communicatie.