Audi.nl wint Autobranche Internet Award
(02 oktober 2001)
Op 26 september werd de website van Audi Nederland (www.audi.nl)
onderscheiden met de Autobranche Internet Award. Deze prijs wordt
jaarlijks uitgereikt door Autokompas, tijdschrift voor de
automobielindustrie. De jury, bestaande uit managers en
marketingspecialisten, heeft circa duizend websites beoordeeld volgens
tien criteria waaronder functionaliteit, uiterlijk en interactie.
Audi.nl won in de categorie Importeurs en Leasemaatschappijen met een
gemiddelde van 8,3 punten de eerste prijs. De combinatie van
informatie, interactiviteit, heldere navigatie en een sterke
merkbeleving maakte indruk op de jury. Of; zoals een van de juryleden
de Audi website omschreef: "Een paradijs voor de Audi-fan".
Meer dan twee jaar werkt Pon's Automobielhandel B.V., de Nederlandse importeur van Audi, nauw samen met het internet advies- en ontwerpbureau Satama Amsterdam B.V. aan de ontwikkeling van een online-strategie voor Audi. Doel van de strategie is het dichter bij elkaar brengen van de online definitie van het merk en de offline ervaring. Eén van de kenmerken van de site is de gebruikersvriendelijke content management tool van de nieuwssectie. Hiermee kunnen nieuwspagina's door Audi direct worden bewerkt.
De site stelt potentiële Audi-kopers in staat snel en direct
informatie over Audi te vinden. Audi.nl is onderdeel van een
overkoepelende marketing-, communicatie- en merkstrategie, die
centrale merkaspecten overbrengt en diensten beschouwt als
relatiebevorderende middelen. De website, die behoort tot de drie
meestbezochte automerksites in Nederland, won in juni van dit jaar de
e-Brand Award van de Rotterdamse Erasmus Universiteit in de categorie
Duurzame Consumentengoederen.