AD VAN GELOVEN
Ad van Geloven weer in Nederlandse handen.
Dinsdag 2 oktober 2001 - Het huidige management van Ad van Geloven is
met behulp van Gilde Participaties, via een management buy-out,
eigenaar geworden van de Tilburgse vestiging van het Engelse/ Ierse
voedingsmiddelenconcern Hazlewood/ Greencore.
Deze stap past in het voornemen van Greencore om zich uitsluitend toe
te leggen op de productie van koelverse voedingsmiddelen. Ad van
Geloven richt zich met haar assortiment diepvriessnacks op de horeca-
en cateringmarkt, waarin het bedrijf de afgelopen jaren een forse
groei heeft doorgemaakt. Hiernaast is Ad van Geloven ook actief in de
consumentenmarkt met het merk Hebro.
Het huidige management is ervan overtuigd dat het bedrijf door deze
verzelfstandiging zijn positie op de Nederlandse en Belgische
foodservice- en retailmarkt verder zal kunnen uitbouwen. Daarnaast
geeft het management nadrukkelijk aan dat de huidige cultuur en
werkwijze behouden zullen worden, aangezien deze de basis vormen voor
de toekomst van het bedrijf.
Ad van Geloven heeft ca. 250 medewerkers en zal in 2001 een jaaromzet
van ruim 100 miljoen gulden realiseren. Het productassortiment van Ad
van Geloven bestaat onder andere uit: kroketten, bitterballen, saté,
bami-/ nasisnacks en loempia.s.
Het bedrijf zal verder gaan onder de bedrijfsnaam Ad van Geloven B.V.
met de merken Ad van Geloven, Welten Snacks en Van Geloven voor de
foodservicemarkt en met het merk Hebro voor de retailmarkt.
---