AD VAN GELOVEN

Ad van Geloven weer in Nederlandse handen.

Dinsdag 2 oktober 2001 - Het huidige management van Ad van Geloven is met behulp van Gilde Participaties, via een management buy-out, eigenaar geworden van de Tilburgse vestiging van het Engelse/ Ierse voedingsmiddelenconcern Hazlewood/ Greencore.

Deze stap past in het voornemen van Greencore om zich uitsluitend toe te leggen op de productie van koelverse voedingsmiddelen. Ad van Geloven richt zich met haar assortiment diepvriessnacks op de horeca- en cateringmarkt, waarin het bedrijf de afgelopen jaren een forse groei heeft doorgemaakt. Hiernaast is Ad van Geloven ook actief in de consumentenmarkt met het merk Hebro.

Het huidige management is ervan overtuigd dat het bedrijf door deze verzelfstandiging zijn positie op de Nederlandse en Belgische foodservice- en retailmarkt verder zal kunnen uitbouwen. Daarnaast geeft het management nadrukkelijk aan dat de huidige cultuur en werkwijze behouden zullen worden, aangezien deze de basis vormen voor de toekomst van het bedrijf.

Ad van Geloven heeft ca. 250 medewerkers en zal in 2001 een jaaromzet van ruim 100 miljoen gulden realiseren. Het productassortiment van Ad van Geloven bestaat onder andere uit: kroketten, bitterballen, saté, bami-/ nasisnacks en loempia.s.

Het bedrijf zal verder gaan onder de bedrijfsnaam Ad van Geloven B.V. met de merken Ad van Geloven, Welten Snacks en Van Geloven voor de foodservicemarkt en met het merk Hebro voor de retailmarkt.
---