DLV METEO BV

NOS weerman Gerrit Hiemstra start nieuw weerbureau WeerOnline

NOS weerpresentator Gerrit Hiemstra start per 1 oktober een nieuw weerbureau onder de naam WeerOnline. Bekendste activiteit van het nieuwe bedrijf is de website www.weeronline.nl. Met meer dan 6 miljoen pageviews per maand is WeerOnline de populairste weerwebsite van Nederland.

Gerrit Hiemstra was de afgelopen vijf jaar directeur van DLV Meteo BV een dochter-onder-neming van DLV Adviesgroep NV. Door een management buy out is Hiemstra, samen met mededirecteur Erik Brink, eigenaar van het bedrijf geworden. Door het succes op internet heeft WeerOnline een grote naamsbekendheid gekregen. Om die reden is het bedrijf omgedoopt in WeerOnline. Het nieuwe weerbureau is gevestigd in Wageningen en heeft op dit moment 8 medewerkers.

WeerOnline BV ontwikkelt met behulp van nieuwe ICT-technieken kant en klare oplossingen voor internet, WAP, voice response services, SMS, fax, enz. Hiermee onderscheidt WeerOnline zich duidelijk van andere al langer bestaande weerbureaus.
Voor de produktie van deze diensten beschikt WeerOnline over unieke weersinformatie. Enkele voorbeelden zijn: hooikoortsweerberichten, sneeuwhoogtes, weerberichten gericht op surfen en zeilen, beregeningsadviezen voor de landbouw, infectiemodellen voor ziekten en plagen in akkerbouwgewassen en actuele radarbeelden.

De combinatie van unieke weerinformatie en nieuwe ICT-technieken is een sterk punt van WeerOnline. De multi-channel-strategie komt tot uiting in het motto: WeerOnline: altijd binnen handbereik.

WeerOnline heeft drie hoofdactiviteiten:

1. WeerOnline Nieuws en Info: leveren van weerapplicaties, weerinformatie, weerdata en klimaatgegevens.

2. WeerOnline Media: presenteren van weerinformatie op o.a. internet, radio en televisie.

3. WeerOnline Professional: uitvoeren van projecten en consultancy op het gebied van de meteorologie.

WeerOnline is actief in zowel de consumentenmarkt, de B2B-markt (business-to-business) als de professionele markt. In de consumentenmarkt bereikt WeerOnline met de website www.weeronline.nl meer dan 1 miljoen bezoekers per maand. De B2B-activiteiten van WeerOnline zijn vooral gericht op internetuitgevers, agri-business, boer en tuinder. In de professionele markt worden vooral waterbeheerders en adviesorganisaties bediend.

WeerOnline vormt samen met WetterOnline GmbH (Duitsland) en WeatherOnline (U.K.) een netwerk van weerbedrijven dat actief is in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Ierland, Groot-Brittannië en China. Het aantal landen zal de komende jaren worden uitgebreid.