Ingezonden persbericht


Tam Tam partner Peter Burggraaff houdt voordracht tijdens SupplyChain World Europe 2001 congres

'Potentie on-line zakendoen niet volledig benut door discrepantie internettechnologie en zijn gebruikers.'

Delft, 1 oktober 2001 - Peter Burggraaff, partner bij Tam Tam, full-service internetbedrijf in Delft, houdt vandaag op 1 oktober een voordracht over 'How On-Line B2B Marketplaces can improve your supply Chain Activities' tijdens het SupplyChain World Europe 2001 congres in Berlijn.

In zijn voordracht behandelt Peter Burggraaff onderwerpen behandelen als on-line zaken doen, on-line B2B marketplaces en gaat in op hoe de Supply Chain te verbeteren. "Zoals bedrijven nu B2B marketplaces inzetten om hun supply chain te verbeteren is niet voldoende, de focus ligt teveel op het operationele niveau. Hiermee bedoel ik dat de huidige inzet van internet technologie niet gericht is op verbetering maar op ondersteuning van de huidige bedrijfsprocessen. Verbetering vindt pas plaats als er een nieuwe manier van samenwerking wordt gevonden tussen klanten en leveranciers. Operationeel is niet genoeg, er moet een verschuiving zijn naar strategisch en tactisch niveau", verklaart Burggraaff.

Het valt Burggraaff op dat nog teveel bedrijven blind de 'on-line B2B Marketplace wereld' instappen zonder zich eerst te realiseren wat hun rol daarbinnen is en hoe de markt er nu voorstaat. In zijn voordracht zal Peter spreken over de volgende rollen die een on-line B2B marketplace kan spelen: Solution Provider, Mega Exchange, Niche Player en Specialist Originator.

"Als je eenmaal hebt bedacht wat jouw rol is richting leveranciers en afnemers kun je kijken naar een manier om de relatie te verbeteren; maak ze inzichtelijk, in plaats van je alleen te concentreren op het onderhouden en optimaliseren van de processen met de relatie. Tevens is van belang, alvorens een bedrijf tot een on-line B2B Marketplace toetreedt, zich te laten adviseren over de huidige situatie." Als voorbeeld geeft Burggraaff Eumedix.com, dat op veel lijsten nog steeds voorkomt als een medical exchange portal voor ondersteuning van inkoopprocessen van een ziekenhuis, terwijl het zich ondertussen manifesteert onder de naam Negometrix en strategische tools levert om inkoopprocessen te rationaliseren."

Peter Burggraaff trad op 1 januari 2000 in dienst als consultant bij Tam Tam. Hij is per 8 augustus 2001 partner geworden. Peter Burggraaff is binnen Tam Tam onder andere verantwoordelijk voor New Business Development, Human Resources en het begeleiden van de projectleiders en consultants. De andere aandeelhouders en partners van Tam Tam zijn Bart en Paul Manuel. De voordracht van Peter Burggraaff is gebaseerd op de resultaten van een studie voortgekomen door samenwerking tussen Penn State University, KPMG Nolan Norton en Universiteit Nyenrode. Op 8 september 2001 rondde hij zijn deeltijdstudie bedrijfskunde Nyenrode af. Dit maakt hem Master of Science in Management.

Over SupplyChain World Europe
Het SupplyChain World Europe 2001 wordt gehouden op 1-3 oktober. Het congres is georganiseerd door de Supply-Chain Council Europe Chapter (SCC). De SCC werkt aan een continue vooruitgang van het Supply Chain Operations Reference-model. Op dit moment wereldwijd gehanteerde supply chain management tool om efficientie en productiviteit te verbeteren. De SCC is een non-profit organisatie met meer dan 800 leden.

Over Tam Tam
Tam Tam behoort tot de top van de Nederlandse full-service internetbedrijven. Tam Tam biedt oplossingen voor marketing communicatie sites, corporate information portals en business solutions. De competenties van Tam Tam bevatten de volgende gebieden: consultancy, webdevelopment, application development en hosting/serviceverlening (webmaster, site-analyse en webmarketing). Tam Tam heeft op dit moment meer dan 45 medewerkers. Tam Tam is in 1996 opgericht door Bart en Paul Manuel en kenmerkt zich door een goede financiële positie. In 2000 was de omzet Euro 2.000.000; in het eerste halfjaar van 2001 is er een omzet geboekt van Euro 1.500.000. Het bedrijf wordt door eigen kapitaal gefinancierd. De winst wordt gebruikt om groei en techniekontwikkeling te stimuleren. Tam Tam biedt oplossingen aan klanten als: Mojo Concerts, VNU, Novib, Rijkswaterstaat, Rosenbluth International, Wolters Noordhoff, Hunter Douglas en Holland Casino.