Ingezonden persbericht

DataDistilleries op 8 ste positie in Deloitte & Touche Technology Fast 50

Succesfactor is snelle return on investment van analytische CRM software

Amsterdam, 27 september 2001 - Deloitte & Touche Technology Fast 50 heeft DataDistilleries, marktleider op het gebied van open analytische Customer Relationship Management (aCRM) oplossingen voor B2C-bedrijven, uitgeroepen tot nummer 8 van snelstgroeiende technologiebedrijven in Nederland. Deloitte & Touche Technology Fast 50 is een ranglijst van de vijftig snelstgroeiende technologiebedrijven van ons land, gemeten naar omzetgroei in de laatste drie jaar. DataDistilleries realiseerde over de periode 1998-2000 een omzetgroei van 438 procent. Deze omzetgroei bewijst dat organisaties de toegevoegde waarde van DataDistilleries' CRM oplossing onderschrijven.

DataDistilleries' analytische CRM software maakt het mogelijk via alle distributiekanalen (zoals direct mail, internet, call center, kantoren) een -op het lijf van de klant geschreven- aanbod te doen. Uit de enorme hoeveelheid klantgegevens distilleert de software op basis van geavanceerde analysetechnieken klantprofielen die ingezet kunnen worden voor één op één marketingacties.

De basis voor het succes van de analytische CRM software van DataDistilleries ligt in het korte implementatietraject waardoor een investering zich snel terugverdient. Bedrijven die investeren in de CRM oplossing van DataDistilleries, behalen op zeer korte termijn meer winst uit bestaande klanten. Bovendien dalen de marketingkosten kort na de investering aanzienlijk. Om deze redenen blijven organisaties uit diverse branches investeren in de CRM oplossing van DataDistilleries.

Deelnemers aan Deloitte & Touche Technology Fast 50 moesten aan drie voorwaarden voldoen. Zo diende het hoofdkantoor in Nederland te zijn gevestigd (DataDistilleries' hoofdkantoor is in Amsterdam gevestigd), moest de onderneming langer dan drie jaar bestaan (DataDistilleries is opgericht in mei 1995) en moest het 'ontwikkelen van technologie' tot de kernactiviteit van het bedrijf behoren (DataDistilleries ontwikkelt analytische CRM-software).
###

Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van open analytische CRM-oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C-markt hun klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de waarde van deze relaties vergroten. Met de software van DataDistilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Libertel-Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Website: www.datadistilleries.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Paul Kok Consultants:
Margreet Sandee, tel. +31 346 217 117 of e-mail: margreetsandee@pkc.nl
Mendie de Bock, tel. +31 346 217 117 of e-mail: mendiedebock@pkc.nl

Zie voor meer informatie over Deloitte & Touche Technology Fast 50 www.fast50.nl.