Ingezonden persbericht


Meer dan 150 bedrijven kiezen BroadVision InfoExchange Portal als platform voor enterprise selfservice

Industriële analisten erkennen BroadVision als marktleider in de enterprise information portal markt

Houten, 26 september 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde e-business applicaties, maakt vandaag bekend dat meer dan 150 bedrijven hebben gekozen voor BroadVision InfoExchange Portal als platform voor enterprise selfservice. informatietechnologie. Het biedt organisaties de mogelijkheid om niet alleen honderden statische websites in een kleine hoeveelheid gepersonaliseerde enterprise portalen te verenigen, maar geeft eveneens toegang tot een grote variëteit aan back- en frontoffice applicaties die de meeste grote organisaties vandaag de dag geïnstalleerd hebben.

Tot de BroadVision InfoExchange Portal-gebruikers behoren toonaangevende, wereldwijd opererende organisaties zoals; ABN AMRO, Agilent, BT (British Telecom), Coors, FleetBoston Financial, Lloyds TSB, NCR, Nortel Networks, Owens Corning, R.R.Donnelley, Sears, State of California, Toshiba America, TSMC, U.S. General Services Administration (GSA), Wal-Mart en Xerox.

Het analistenbureau IDC voorspelt dat de mondiale enterprise information portal (EIP) markt verder zal doorgroeien tot een geschatte waarde van $554,5 miljoen in 2001. De IDC analisten voorspellen in de periode van 2000 tot 2005 een samengestelde jaarlijkse groei van 57,5%, waarbij de omzet van EIP software $2,4 miljard zal zijn. IDC heeft BroadVision recentelijk als tweede EIP software aanbieder benoemd in haar 'Worldwide Enterprise Information Portal Software Market Forecast and Analysis 2000-2005' dat is gebaseerd op marktaandeel. Daarnaast gaf Gartner een nieuwe Magic Quadrant voor portaalproducten (2H01 Portal Products Magic Quadrant) uit. Hierin debuteerde BroadVision succesvol als industrieel visionair. De Delphi Group benoemde BroadVision InfoExchange Portal als: "vooruitstrevend op een aantal gebieden en in het bijzonder in haar gepersonaliseerde selfservice en samenwerking" (Delphi Snapshot: BroadVision InfoExchange Portal - bouwt een verenigd e-business ecosysteem, mei 2001). "De aankondiging van vandaag demonstreert dat BroadVision InfoExchange Portal een aanzienlijke aantrekkingskracht heeft op organisaties die hun relatieonderhoud met medewerkers, business partners, leveranciers en klanten naar een gepersonaliseerd selfservice model willen verplaatsen", vertelt Chris Grejtak, chief marketing officer van BroadVision. "Onze portaalaanbieding wordt goed ontvangen bij verschillende industrieën en gebruikt voor vele typen van B2C, B2B en B2E portaal applicaties".

Owens Corning
Owens Corning, de marktleider in bouwmateriaalsystemen en samenstellingssystemen met een omzet van ± $5 miljard en ongeveer 20.000 medewerkers wereldwijd, gebruikt BroadVision InfoExchange Portal om een serie van marketingportalen en een consumentenportaal te bouwen. Het consumentenportaal biedt gebruikers de mogelijkheid informatie te vinden met betrekking tot Owens Corning's nieuwe bouwoplossingen zoals dakbedekking, geluids- en warmte-isolatie, en kelderbouwsystemen. Door gebruik te maken van het portaal kunnen consumenten eenvoudig lokale aannemers en dealers lokaliseren en eveneens vragen stellen aan Owens Corning experts die betrekking hebben op verbeteringsprojecten van hun huis.

"Na een grondig onderzoek van BroadVision en andere e-business oplossingen moesten wij concluderen, dat BroadVision marktleider is in het aanbieden van totaaloplossingen met applicaties, architectuur, ondersteuning, professionele service en reputatie qua uitvoering" aldus Paul Fortner, director of e-business en digital technologies van Owens Corning. "BroadVision's e-business applicaties en personaliseringsoplossingen stellen ons in staat sterkere relaties met onze klanten te ontwikkelen".

Lloyds TSB
Lloyds TSB, financieel dienstverlener in het Verenigd Koninkrijk, gebruikt BroadVision InfoExchange Portal voor de lancering van het bankportaal voor klein zakelijk verkeer op www.success4business.com. De site biedt gerichte informatie en diensten gebaseerd op ontwikkelingsstadia van individuele bedrijven zoals start-ups, bedrijven die zoeken naar expansie en groei, bedrijven die zoeken naar informatie om de dagelijkse gang van zaken te vereenvoudigen en bedrijven die zoeken naar hulp om op een hoger niveau te komen.

Lloyds TSB koos voor BroadVision en niet voor één van de andere e-business oplossingen aanbieders omdat BroadVision features heeft die onderlinge samenwerking sterk bevorderen en omdat het een korte implementatietijd nodig heeft, om een volledig draaiende site te krijgen.

"We helpen klein zakelijk verkeer om een voordeel te verkrijgen met het beste dat internet te bieden heeft", aldus Jeremy Hayward, portal director van success4business.com. "Om dit te doen, moeten de diensten relevant zijn voor elke business banking klant. BroadVision maakt het mogelijk om dynamische content te creëren en oplossingen te bieden die interessant zijn voor individuele bedrijven alsook voor het gehele midden- en kleinbedrijf".

BroadVision InfoExchange Portal
Door de combinatie van BroadVision's toonaangevende e-business capaciteiten en haar vooruitstrevende personalisatie en knowledge managementmogelijkheden, levert BroadVision InfoExchange Portal de meest toonaangevende en vooruitstrevende oplossing om organisaties de mogelijk te bieden tot interactie te komen met haar belangrijkste interne- en externe doelgroepen. BroadVision InfoExchange Portal biedt een standaard architectuur en platform om een stevige, schaalbare en veilige business-to-employee (B2E) business-to-business (B2B) en business-to-consumer (B2C) portalen te bouwen.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde organisaties gebruiken BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.

Noot voor de redactie (