PERSBERICHT
26/09/2001
Sherry. Por favor!
Sherry. Por favor!
Er gaat heel wat veranderen in wijndrinkend Nederland. In opdracht van
Het Sherry Instituut van Spanje heeft José van Mil & Partners
Communication for the Food Market namelijk een nieuwe
publiciteitscampagne ontwikkeld: 'Sherry. Por favor!'.
Uitgangspunt is duidelijk maken dat sherry temperamentvolle wijnen uit
Spanje zijn. En niet zó maar wijnen, maar een hele reeks bijzondere
wijnen die op allerlei momenten kunnen worden gedronken. Omdat sherry
optimaal tot z'n recht komt in combinatie met diverse hapjes vormen
wijnspijscombinaties de rode draad door de campagne. Zowel aan
consumenten, professionals, de horeca als slijters worden op diverse
momenten heerlijke wijn-spijscombinaties gegeven: in advertenties, op
proeverijen, cursussen, excursies en evenementen die door het hele
land worden georganiseerd.
Vandaag de dag zoeken mensen die in wijnen geïnteresseerd raken, graag
naar verdieping van hun kennis. Juist hen heeft sherry veel te bieden.
De unieke manier waarop sherry gemaakt wordt, levert een rijke oogst
aan wijntypen en smaken op. Deze sherrycampagne wijst consumenten en
professionals op de kwaliteiten en mogelijkheden van sherry en
probeert hun creativiteit te prikkelen om zelf allerlei lekkere
wijnspijscombinaties te vinden. Van eenvoudige blokjes kaas, tot
spannende tapas en complete gerechten.
Bij talrijke gelegenheden in ons land zal de komende tijd de aandacht
worden gevestigd op de authenticiteit en de actualiteit van sherry;
altijd geplaatst in een Nederlands kader. Voor consumenten betekent
dit, dat sherry in een groot aantal magazines staat met informatieve
advertenties-op-maat. Dat wil zeggen dat er naast interessante
algemene informatie over sherry ook een mogelijkheid voor de lezers
van het blad is, om zelf op een leuke manier kennis te maken met
sherry en bijpassende gerechtjes. Hierdoor komt sherry opeens midden
in het actieve leven te staan. Bijvoorbeeld tijdens stadswandelingen,
fietstochten met picknick in de natuur, bij golftoernooien,
Andalusische paardenshows, proeverijen in restaurants en op
consumentenbeurzen. Maar ook met speciale proeverijen, lezingen en
evenementen voor horecaondernemers, sommeliers en slijters.
Alle tekenen wijzen op een groeiende interesse in sherry. In
toprestaurants verschijnen opeens speciale sherry's op de kaart. En
een nieuwe generatie consumenten ontdekt opeens dat sherry een brede
keuze omvat aan fino, oloroso, palo cortado, pedro ximénez en blended
sherry's. En allemaal smaken ze perfect in combinatie met een scala
aan hartige en zoete snacks, tapas en gerechten. Kortom, Nederland
krijgt de smaak te pakken: Sherry. Por favor!
ACHTERGROND INFORMATIE