Datum : 25-9-2001
Plaats : Woerden
Campina lanceert Vifit als gezondheidsmerk
Vifit is geïntroduceerd als het algemene gezondheidsmerk in de
categorie zuivel. Vifit zal als paraplumerk fungeren voor
verschillende gezonde producten. Als afzender wordt het onlangs
geïntroduceerde Campina merk gebruikt.
De zuivelmarkt is te segmenteren op basis van drie verschillende
consumenten motivaties: gezond, verwennen/genieten en vanzelfsprekende
basiszuivel. `Het is belangrijk zuivelmerken helder te positioneren op
basis van deze motivaties van de consument, omdat er een heel groot en
versnipperd zuivelaanbod is', zegt Mireille Gilissen, marketing
manager Vifit. Daarom kiest Campina Nederland voor een
drie-merkenstrategie: Vifit staat voor extra gezonde zuivel, Mona voor
verwennen en genieten en Campina voor de vanzelfsprekende basiszuivel.
Gezondheidsmerk Vifit
Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de Nederlanders beseft dat
gezonde voeding de gezondheid op een positieve manier beïnvloedt.
`Gezondheid is absoluut geen trend, maar een stabiele en relevante
motivatie voor consumenten', aldus Mireille Gilissen. Uit onderzoek
blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders geïnteresseerd zijn
in extra gezonde zuivelproducten. Met het nieuwe Vifit gezondheidsmerk
wordt ingespeeld op de behoefte naar extra gezonde zuivelproducten met
unieke gezondheidsvoordelen, die op een makkelijke manier passen in
een gezond voedingspatroon.
Vifit is modern concept
Vifit is reeds een bekend concept in zuivel. Maar liefst 57 procent
van de Nederlandse huishoudens kent Vifit. Vifit is een product
waaraan de speciale melkzuurbacterie LGG is toegevoegd, die de
weerstand verhoogt. Het is een modern, jong en vernieuwend concept,
met een sterk en algemeen gezond imago. Daarom is de naam Vifit een
perfecte start voor het bouwen van een nieuw overkoepelend
gezondheidsmerk in zuivel.
Introductie Vifit
De introductie van het nieuwe hoofdmerk vindt plaats in verschillende
fasen. Het merk Mona is vanaf vorige week verdwenen als afzender van
de huidige Vifit-verpakkingen. Ook het Vifit-logo en het design van de
verpakkingen hebben veranderingen ondergaan. Het huidige product Vifit
wordt sinds deze week onder de naam Vitamel als eerste concept onder
het paraplumerk Vifit gebracht. Optimel en GoedeMorgen! volgen in het
tweede kwartaal van 2002. Deze bestaande concepten passen perfect in
het gezondheidsmerk, omdat de voordelen inspelen op belangrijke
gezondheidsgebieden. Optimel is een laagcalorisch concept, waaraan
geen suiker is toegevoegd en dat 0% vet bevat. Goedemorgen is het
complete zuivelontbijt, dat verse yoghurt, vruchtensap, fijne granen
en vitaminen bevat. Eén glas GoedeMorgen! is vergelijkbaar met de
voedingswaarde van een bruine boterham met kaas.
Vifit Vitamel
Vifit Vitamel is een lekkere yoghurt of yoghurtdrink met de unieke
melkzuurbacterie LGG. Het bijzondere van LGG is dat het onze weerstand
verhoogt. Hoe werkt LGG? In onze darmen komen van nature goede, maar
ook slechte bacteriën voor. Als we gezond en fit zijn, houden de goede
en slechte bacteriën elkaar in evenwicht. Maar als we moe zijn, het
druk hebben of ongezond eten, vermindert het aantal goede bacteriën en
kunnen de slechte de overhand krijgen. LGG is een actieve
melkzuurbacterie die de strijd aangaat met de slechte bacteriën en op
die manier een bijdrage levert aan onze weerstand. Bovendien is
Vitamel rijk aan vitaminen. Vitamel yoghurtdrink is verkrijgbaar in de
smaken sinaasappel, perzik, rode vruchten en naturel en yoghurt in de
smaken appel/peer en naturel.
Ondersteuning
De introductie van Vitamel en het nieuwe gezondheidsmerk Vifit wordt
breed ondersteund met een nieuwe campagne: "Je kunt niet altijd met je
gezondheid bezig zijn", waarin we onze doelgroep op een relativerende
manier aanspreken. De doelgroep zijn consumenten die een meer dan
gemiddelde interesse in extra gezonde voeding hebben. De pay-off van
deze campagne is: 'Voel je Vifit'.
Campina gebruikt TV- en radiocommercials, advertenties, sponsoring van
het Body & Mind journaal van Radio Noordzee, sampling en prijsacties
om Vifit van Campina onder de aandacht van de consument te brengen.
Daarnaast is er een speciaal telefoonnummer (0800-23584348), dat
consumenten kunnen bellen voor alle vragen over voeding in relatie tot
gezondheid.
Campina natuurlijk