De Nationale Webtest
Het is zover!
Op zaterdag 22 september stond de eerste aflevering van de Nationale Webtest in de magazines van de Volkskrant en Algemeen Dagblad. Daarmee werd het startschot gegeven voor een jaarlijks media event dat een combinatie is van een promotiecampagne voor ambitieuze websites, een trafficgenerator, een grootschalig marktonderzoek en een spel/spaaractie. Na aflevering 1, die als titel 'Personal Finance' heeft, volgen er in de periode tot medio december regelmatig nieuwe afleveringen!
Bezoekers worden testers
Bij een event hoort een locatie. Die is er! Het centrum van de Nationale Webtest is de website www.nationale-webtest.nl. Daar presenteren we in elke aflevering maximaal 8 websites die door de bezoekers kunnen worden beoordeeld. Want uiteindelijk bepaalt het publiek hoe geslaagd een website werkelijk is! Bezoekers worden testers. We verwachten er vele duizenden!
En daarmee is de doelstelling van de Nationale Webtest helder: presenteer ambitieuze internetinitiatieven aan een zo groot mogelijk publiek en breng een dialoog op gang tussen de exploitanten van die sites en haar (nieuwe) bezoekers. En dat alles in een positieve context. Want de nieuwe economie, voorzover die niet alleen in de virtualiteit bestond, mag dan zijn ingestort, internet als medium biedt onverminderd kansen om als platform voor bedrijfsprocessen en informatiestromen te dienen!
Geen wedstrijd, wel een test
Zeker, de beoordelingen van de testers zullen een rangschikking veroorzaken onder de sites binnen elke rubriek. Toch is er geen winnaar of verliezer. En er is geen award. Dat zou appels met peren vergelijken zijn. Zowel de testers als de exploitanten krijgen informatie teruggekoppeld over het onderzoeksgedeelte van de Nationale Webtest. Complimenten én verbeterpunten. Daarmee is een waardevolle dialoog tussen zender en ontvanger op gang gebracht.
Rubrieken
Later volgen de rubrieken:
* carrière;
* reizen;
* automotive;
* vraag & aanbod;
* online shopping;
* lifestyle & health.
Steeds als een nieuwe aflevering in de magazines van de Volkskrant en Algemeen Dagblad wordt gepubliceerd, gaat ook op de site de betreffende rubriek 'open' voor de testers.
Initiatiefnemers
het concept van de Nationale Webtest is ontwikkeld en geproduceerd door Centurion Media Services in Rotterdam in nauwe samenwerking met PCM Landelijke Dagbladen. Centurion ontwikkelt en produceert communicatiecampagnes voor special interest groepen, doorgaans als partner van een mediaexploitant en/of uitgever.
Het onderzoeksgedeelte wordt uitgevoerd in samenwerking met Jungle Rating, een toonaangevend onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van dienstverlening op het internet.
Zie ook
Prijzen winnen
De hoofdprijs: 4 tickets naar Nepal met Transavia airlines (t.w.v. f 8.000,-)
Rubrieksprijs 'Personal Finance': 4 Transavia tickets naar Innsbruck of Salzburg.
(in beide gevallen geldt: 1 winnaar neemt drie vrienden en/of familieleden mee)
Contact
c81633.jpg
Wat schieten de testers er mee op? Naast het feit dat ze een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van talrijke internettoepassingen maakt elke tester kans op de hoofdprijs. Eén site beoordeeld = 1 punt. Meer punten, meer kans op de hoofdprijs. Op een spaarkaart (nederlandser kan het bijna niet) houden we voor elke tester bij hoeveel sites er per rubriek zijn beoordeeld. Met een volle spaarkaart maakt de tester tevens kans op de rubrieksprijs.
(deze informatie NIET publiceren a.u.b.)
Meer informatie over de Nationale Webtest vindt u op