KIESKEURIG introduceert uniek sponsorconcept
KIESKEURIG, Nederlands grootste product- en prijsvergelijker, komt met een uniek nieuw sponsorconcept.
KIESKEURIG keert de zaken om. Er wordt niet meer uitgegaan van een bepaalde CPM maar de adverteerder bepaalt wat hij overheeft voor de exposure.
In eerste instantie is het concept onwikkeld om aan de huidige partners voor een aantrekkelijk bedrag een mogelijkheid tot meer exposure te bieden. Het is echter een inschrijving die ook open is voor niet-KIESKEURIG partners.
Op de KIESKEURIG site kunnen van een groot aantal productgroepen specificaties en prijzen vergeleken worden. Adverteerders kunnen op productgroepniveau adverteren door middel van banners. Het is daardoor mogelijk heel getarged te adverteren bij bijvoorbeeld televisies of digitale camera's.
Geinteresseerde partijen kunnen online, op een speciaal gedeelte van de KIESKEURIG site, aangeven welke productgroepen zij de daaropvolgende maand willen sponsoren en voor welk bedrag. De sponsoring geldt voor de gehele volgende maand en omvat 75% van alle bannerviews bij de betreffende productgroep. Hiervoor kunnen één of meerdere banners (468x60) worden aangeleverd. De sponsors worden tevens vermeld in de maandelijkse nieuwsbrief naar consumenten die zich hiervoor hebben ingeschreven. Zij krijgen hier de mogelijkheid hun bedrijf in maximaal 20 woorden te presenteren.
Het bieden gebeurt gesloten, aan het einde van elke maand wordt gekeken wat het hoogste bod is. Wel zal op het sponsorformulier te zien zijn welk bedrag er de voorafgaande maand betaald is. Tevens wordt ter indicatie een marktwaarde aangegeven die gebaseerd is op het adverteren op CPM basis.
Na een lange samenwerking met AdLink is hiermee het grootste gedeelte van de bannerverkoop weer in eigen hand genomen. 25% van de advertentieruimte wordt nog steeds geexploiteerd door AdLink.
KIESKEURIG start vanaf oktober met dit concept, wat betekent dat er momenteel geboden kan worden voor de maand oktober. De inschrijving voor oktober sluit 26 september. Bieden kan via de volgende url: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/sponsor. Daar is tevens meer uitleg te vinden.
Over KIESKEURIG:
KIESKEURIG is Nederlands grootste vergelijksite. Dagelijks bezoeken tussen de 6.000 en de 10.000 de KIESKEURIG site. Zij vergelijken hier producten en prijzen, lezen ervaringen van andere bezoekers en laten zelf ervaringen achter. Uit onderzoek van zowel Nielsen NetRatings als Multiscope blijkt dat Kieskeurig de best bezochte vergelijksite in Nederland is.
September, 2001