IT in de Boardroom, de strategische inzet van IT
Soest, 17 september 2001
Na de internet-hype is het nu tijd voor bezinning. Echter de invloed van technologie blijft. De digitalisering van de business van ondernemingen verandert het speelveld. De focus voor IT verschuift van intern naar extern, van productgericht naar klantgericht, van gescheiden naar geïntegreerd. In de strijd voor het behoud of vergroten van concurrentievoordeel vormt IT steeds vaker het zwaartepunt. De strategische inzet van IT is meer dan ooit een management issue geworden. Om te overleven én te overwinnen.
Organisaties hebben veel geld geïnvesteerd in onder andere ERP en e-business projecten. Veel van die projecten zijn echter mislukt. Ook nu moet worden besloten over de inzet van bijvoorbeeld CRM, e-HRM en e-Procurement. Achter de massa aanrennen is er niet meer bij. Het geld kan maar één keer worden uitgegeven. Gedegen kennis over de inzet van IT bij het management van organisaties is dan ook noodzakelijk. Veel gerenommeerde Amerikaanse organisaties hebben zich reeds gerealiseerd dat IT de core business aan alle kanten raakt. IT wordt daar dan ook vaak terecht gezien als de verantwoordelijkheid van elke (top)manager binnen de organisatie.
Ook in Nederland dringt dit besef door. Als organisatie kun je alleen dan overleven en concurrentievoordeel behalen, wanneer het volledige management een visie ontwikkelt over de strategische inzet van IT en zich daar vervolgens aan commit. Daarom ontwikkelt Direction, Briefings for Business Leaders in samenwerking met Giarte's Kennisplatform 'Topmanagement & IT' het executive curriculum "IT in de Boardroom".
De experts Marco Gianotten, Grimbert Rost van Tonningen, Prof. dr. Pieter K. Jagersma, Prof. dr. René Wagenaar en Prof. dr. ir. Wouter Keller delen vijf dinsdagavonden hun kennis en visie op het kasteel van de Universiteit Nyenrode. De thema's die besproken worden zijn IT als Boardroom issue, IT Strategie en nieuwe Businessmodellen, Strategic Sourcing en Partnerships, Supply Chain Management en Architectuur als digitale blauwdruk.
Ook maatwerk sessies voor ondernemingen zijn mogelijk. Juist de ondernemingen waar meerdere topmanagers ervaring en vooral affiniteit hebben met informatietechnologie, en vanuit meerdere disciplines zich ook collectief verantwoordelijk voelen voor IT, zijn de winnaars. Het plaatst ondernemingen voor een ongekende opgave en vergt een solide strategie en daadkrachtige uitvoering. Dat vormt de rode draad door het executive curriculum "IT in de Boardroom".
Informatie voor in de agenda:
Executive Curriculum: "IT in de Boardroom" - 5 visies op de Strategische Inzet van IT Data: 20 en 27 november en 4, 11 en 18 december (van 19.00 - 22.00 uur) Locatie: Kasteel van de Universiteit Nyenrode
Deelnameprijs: Euro 1.950,- exclusief BTW voor leden Topmanagement & IT en 'e'lumni vereniging Direction. Niet leden betalen Euro 2.250,- exclusief BTW.
Bijzonderheden: welkomstdiner (20 november om 18.00 uur), tuition, lederen executive map, afsluitende borrel en toelating tot de 'e'lumni vereniging van Direction.
Informatie voor de pers:
Organisator: Direction, Briefings for Business Leaders
Contactpersoon: Marco Schreurs (Client Director)
Telefoonnummer: 035 - 603 79 79
e-mail: schreurs@dir.nl (onder andere voor het aanvragen van een programma brochure)
website: www.dir.nl (of www.dir.nl/itindeboardroom.htm)
Alliantiepartners van Direction: 4BB Groep, C/TAC-Align, KPMG, Novell en Universiteit Nyenrode