11-9-2001
Commissie ABZ vergadert op 17 september
Op maandag 17 september is er een openbare vergadering van de
commissie Algemene en Bestuurszaken. De vergadering wordt gehouden in
de Buyszaal en begint om 20.00 uur.
Op de agenda van deze vergadering staan onder andere de volgende
onderwerpen
Vervanging telefooninstallatie stadhuis
Om de telefonische bereikbaarheid van de gemeente Maassluis te
verbeteren stelt het college van B en W de gemeenteraad voor een
krediet beschikbaar te stellen voor de vervanging van de huidige
telefooncentrale in het stadhuis. De beoogde nieuwe telefooncentrale
maakt het mogelijk de telefonische contacten met de burgers efficiënt
en klantvriendelijk af te wikkelen. Door middel van trainingen worden
de medewerkers in het stadhuis hiermee vertrouwd gemaakt.
Invoering nieuwe generatie reisdocumenten
In het kader van de invoering van de Nieuwe Generatie Reisdocumenten
met ingang van 1 oktober 2001 is het college voornemens de benodigde
software aan te schaffen en aanpassingen op de afdeling Burgerzaken
door te voeren.
Het college stelt de gemeenteraad voor hiervoor een krediet
beschikbaar te stellen en tevens de Verordening tot wijziging van de
Tarieventabel behorende bij de Legesverordening vast te stellen.
Onderzoek bezoekers vergaderingen
Tijdens de eerste drie vergaderronden van dit jaar is er een onderzoek
gehouden naar de ervaringen van bezoekers van openbare raads- en
(burger)commissievergaderingen. Het onderzoek is uitgevoerd door
bezoekers van vergaderingen van de gemeenteraad, raads- en
burgercommissies te verzoeken een vragenlijst in te vullen. In de
vragenlijst komen zaken aan de orde als doel van het bezoek aan de
vergadering, ervaring, informatieverstrekking, beleving en eventuele
suggesties ter verbetering. In totaal zijn er tijdens de
onderzoeksperiode (tot en met de gemeenteraad op 10 april 2001) 33
openbare vergaderingen geweest en slechts 28 ingevulde vragenlijsten
geretourneerd. Hoewel deze lage respons geen "wetenschappelijk
verantwoorde" conclusies toelaat, zijn er wel enkele algemene
aanbevelingen te doen aan de hand van de uitkomsten van het onderzoek.
Inzage, inspreken en vragenhalfuur
De bij de agenda van de commissievergadering behorende vergaderstukken
zijn voor belangstellenden in te zien in de speciale publieksmap in
het informatiecentrum in de hal van het stadhuis. Het
informatiecentrum is voor het inzien van stukken geopend van maandag
tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur
en op vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur. Op vrijdagavond en zaterdag ligt
de publieksmap met commissiestukken ter inzage in de openbare
bibliotheek aan de Ibisstraat.
Wie wil inspreken op een agendapunt, moet bij het begin van de
vergadering aanwezig zijn. Ook is het mogelijk gebruik te maken van
het vragenhalfuur. In het vragenhalfuur, dat bij iedere reguliere
commissievergadering op de agenda staat, kunnen belangstellenden
onderwerpen aan de orde stellen die niet op de agenda van de
vergadering staan, maar wel tot het werkterrein van die betreffende
raadscommissie horen.
Overige documenten:
Vergadering Commissie Algemene- en Bestuurszaken van 17-9-2001