Ingezonden persbericht


Stichting Poprevival

BACK HOME

Persbericht, 16 september 2001

Website 'www.backhome.nu' is ontmoetingsplek

Hardenberg- Als het aan de diskjockeys van de Stichting Poprevival 'Back Home' ligt, is er op het internetadres www.backhome.nu een nieuwe 'worldwide-ontmoetingsplek' voor gelijkgestemden (muziekliefhebbers) gecreëerd. Back Home heeft een eigen website, waarin ze haar informatie kwijt kan en waar ze gasten kan ontvangen Dat was de grote wens en een week voor de vierde poprevival in successie, vrijdag aanstaande in Popcentrum Podium, werd de site gelaunched.

Op de site wordt het nieuws dagelijks ververst. Uiteraard is er het laatste nieuws vanuit de stichting, maar 'backhome.nu' beperkt zich niet tot haar eigen kring. In principe is er plaats voor alle nieuws als het maar met muziek uit the seventies te maken heeft. Verder is er een pagina met de presentatie van de nieuwe cd en worden alle diskjockeys nog eens voorgesteld geheel in de revivalsfeer.

Een belangrijke pagina is 'interactief' een pagina waar bezoekers berichten kunnen achterlaten voor latere bezoekers. Een ontmoetingspunt, te gebruiken om een persoon of een gouwe ouwe te zoeken. De fotopagina is nu nog gevuld met exclusieve sfeerfoto's van Back Home III in september 2000. Als alles volgens plan verloopt staan daar op zaterdag 22 september, de dag na Back Home IV, vele nieuwe foto's bij. Foto's die besteld kunnen worden via een bestelformulier dat met één druk op de knop geactiveerd kan worden. Tenslotte is er het linkplein waar een schat aan interessante links te vinden zijn. Ook kunnen bezoekers, via e-mail, vragen aan de stichting stellen over artiesten en titels uit de zeventiger jaren. Vragen die stuk voor stuk door één der deejays beantwoordt zullen worden.

Het internetbedrijf UMIS uit Ommen (www.umis.nl) is verantwoordelijk voor het design (kleurstelling en vormgeving), de gebruiksvriendelijkheid en zorgde tevens voor een gedegen technische begeleiding door webdesigner Henk Meppelink. UMIS heeft de hoge eisen van de stichting ('qua kleur en vorm zoveel mogelijk seventies-look') omgezet in een zeer gebruiksvriendelijke site.

Einde persbericht.