- PERSBERICHT -
Rijswijk, 14 september 2001
Aanzienlijke kostenbesparingen door ICT Beheer op afstand Het ICT Beheer Model: mogelijkheden en kosten ICT Beheer inzichtelijk gemaakt ICT bedrijf KB3 uit Rijswijk heeft Het ICT Beheer Model ontwikkeld, waarin een vergelijking wordt gemaakt tussen een viertal mogelijkheden om de ICT-infrastructuur van bedrijven te beheren. Met dit model speelt KB3 in op de vraag van veel MKB-bedrijven om de kosten en mogelijkheden van hun systeem- en netwerbeheer inzichtelijk te maken. Uit deze vergelijking blijkt dat pro-actief Remote Beheer (het op afstand beheren van de ICT-infrastructuur) een bedrijf duizenden guldens per jaar kan besparen.
Het ICT Beheer Model
KB3 heeft gemerkt, dat veel MKB bedrijven stoeien met de invulling van hun systeem- en netwerkbeheer, en niet precies weten wat de mogelijkheden en kosten daarvan zijn. Om deze reden heeft KB3 Het ICT Beheer Model ontwikkeld, dat op verschillende aspecten een vergelijking maakt tussen vier mogelijkheden om de ICT infrastructuur te beheren:
· een systeembeheerder in vaste dienst;
· een ingehuurde, externe systeembeheerder (freelancer of gedetacheerde);
· remote troubleshooting (beheercontract op afroep bij een leverancier);
· pro-actief Remote Beheer op basis van 24-uurs monitoring.
In gesprekken met potentiële klanten bleek, dat er veel onduidelijkheid heerst over de exacte kosten van ICT beheer , aldus Mark van der Snel, Managing Director van KB3 in Rijswijk. Om deze reden hebben wij de verschillende mogelijkheden van ICT Beheer eens op een rijtje gezet en kwamen wij tot de conclusie, dat voor MKB bedrijven het pro-actieve Remote Beheer, een zeer kostenbesparende oplossing is .
Kostenbesparingen door beheer op afstand
Uit Het ICT Beheer Model blijkt dat pro-actief Remote Beheer een bedrijf vele tienduizenden guldens op jaarbasis kan besparen. Als uitgangspunt is een bedrijf met 50 werkplekken en 3 servers genomen. Het kost zo n bedrijf ruim een ton per jaar om een systeembeheerder in vaste dienst te hebben, terwijl een bedrijf op jaarbasis aan pro-actief Remote Beheer door monitoring zo n fl. 66.000 kwijt is.
Naast deze aanzienlijke kostenbesparingen, is een bedrijf niet langer afhankelijk van één persoon (de systeembeheerder) en kan men beschikken over o.a. een 24-uurs helpdesk. Door het pro-actief monitoren van de systemen en netwerken is er tevens een hogere stabiliteit van de ICT-omgeving. Zie verder bijgaand ICT Beheer Model.
Seminar
In samenwerking met MKB Den Haag organiseert KB3 eind oktober, begin november 2001 een seminar, exclusief voor leden van MKB Den Haag, waar o.a. Het ICT Beheer Model aan de aanwezige MKB ondernemers zal worden toegelicht. Meer informatie over dit seminar is binnenkort te vinden op
KB3 is een ICT-dienstverlener te Rijswijk, gespecialiseerd in het beheer van systemen en netwerken.
De dienst Remote Beheer van KB3 is het pro-actief op afstand beheren van de ICT-infrastructuur van een bedrijf. Deze dienst is voornamelijk interessant voor middelgrote organisaties met tussen de 20 en 200 werkplekken. Het is hét alternatief voor vaste medewerkers op de afdeling systeembeheer en voor traditioneel Remote Beheer. Doordat één beheerder meerdere netwerken op hetzelfde moment kan beheren, kan KB3 ondernemers in het MKB een alternatief bieden, dat een hogere stabiliteit en beschikbaarheid van de ICT-infrastructuur combineert met kostenbesparingen. Daarnaast biedt KB3 een 24-uurs service, voor zowel helpdesk als monitoring.
KB3 heeft tevens een detacheringstak en levert inmiddels IT-professionals aan onder andere Sony Europe, het Ministerie van BIZA, ComfortCard en Atrivé.
- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (