Openwave introduceert Unified Messaging 3.0
UM 3.0 sleutelcomponent van strategie voor messaging services
Naarden, 14 september 2001 - Openwave Systems, Inc. (Nasdaq: OPWV),
leverancier van open, op IP gebaseerde software en applicaties voor
communicatie-infrastructuren, heeft versie 3.0 van Openwave Unified
Messaging op de markt gebracht. Deze derde-generatie-oplossing is een
sleutelcomponent van de strategie van Openwave op het gebied van haar
Messaging Services. Deze services stellen communicatiedienstverleners in
staat om messaging-diensten te bieden, die nauw aansluiten bij de wensen en
eisen van specifieke klantsegmenten.
"Unified Messaging 3.0 is een belangrijke mijlpaal in onze strategie, die
gericht is op het bieden van een brede reeks van Messaging Services aan
klanten", zegt Marc Linden, Group Vice-President en General Manager bij
Openwave. "Openwave Unified Messaging biedt een aantrekkelijke ervaring voor
eindgebruikers. Zij zijn nu in staat om alle mogelijkheden van unificatie te
benutten. Dat is een cruciaal voordeel voor communicatiedienstverleners die
voorop moeten lopen op het gebied van messaging-services om klanten te
behouden in de internetwereld."
Met Unified Messaging 3.0 hebben abonnees toegang tot hun voicemail-,
e-mail- en faxberichten via één enkele mailbox. Ze kunnen hierbij
gebruikmaken van een vaste of draadloze telefoon, een voor internet
geschikte mobiele telefoon of een pc. De oplossing van Openwave biedt
gebruikers een applicatie met een consistente gebruikersinterface, die
makkelijk te gebruiken is en die voorzien is van een geïntegreerde Personal
Information Manager.
De oplossing maakt onder meer Voicemail Anywhere mogelijk. Daarmee kunnen
gebruikers voice-berichten doorsturen naar iedereen met een e-mailadres.
Verder stelt het hen in staat om elk soort bericht te beantwoorden met een
voice-bericht en de dienst volledig te personaliseren. Dit maakt het
mogelijk dat ze via elk soort apparaat - pc, telefoon of semafoon -
geïnformeerd worden over urgente berichten.
De Unified Messaging-oplossing levert communicatiedienstverleners de
mogelijkheid om klantgerichte services te ontwikkelen onder hun eigen
merknaam. De oplossing, die gebaseerd is op Openwaves VoiceXML-technologie,
is snel te implementeren en aan te passen. Daardoor kunnen
communicatiedienstverleners hun klantrelatie verder versterken en meer
mogelijkheden creëren voor hogere omzet en lager klantverloop. Met Unified
Messaging 3.0 beschikken dienstverleners over een kosteneffectieve oplossing
die gebruikmaakt van industriestandaarden, zodat operationele efficiëntie
verbeterd en redundantie voorkomen wordt. De oplossing is tevens ontwikkeld
voor gebruik met de Voice Gateway AS5300 en de Universal Gateways AS5350 en
AS5400 van Cisco.
Het systeem is gebaseerd op de open en veelgebruikte IP
messaging-infrastructuur van Openwave, waarvan inmiddels al meer dan 180
miljoen licenties in gebruik zijn. Klanten die gebruikmaken van Openwaves
Unified Messaging, zijn onder meer Zoom Town, de breedbanddochter van
Broadwing Inc, Genie van British Telecom, en iBasis.
Alle Messaging Services zijn ontwikkeld op basis van een standaard
IP-architectuur met gedeelde basiselementen. Ze zijn ontwikkeld om tegemoet
te komen aan de huidige en toekomstige vraag van
communicatiedienstverleners. De Messaging Services van Openwave omvatten
algemeen beschikbare producten, waaronder Unified Messaging, E-mail en
Mobile E-mail. Naar verwachting zullen Instant Messaging en Multimedia
Messaging volgen.
Over Openwave
Openwave Systems, Inc. is ontstaan uit de fusie van Phone.com en
Software.com. Het bedrijf levert een brede reeks van open, op IP gebaseerde
communicatie-infrastructuursoftware en -applicaties. Meer informatie over
het bedrijf is beschikbaar op www.openwave.com
Voor meer informatie
Openwave
Rudy Bouwman
Tel: 035 695 71 00
E-mail: rudy.bouwman@openwave.com
Lammers van Toorenburg PR
Julia Vonno / Claire Westerhof
Tel: 030 656 50 70
E-mail: julia@lvtpr.nl / claire@lvtpr.nl