Ingezonden persbericht

Openwave introduceert Unified Messaging 3.0

UM 3.0 sleutelcomponent van strategie voor messaging services

Naarden, 14 september 2001 - Openwave Systems, Inc. (Nasdaq: OPWV), leverancier van open, op IP gebaseerde software en applicaties voor communicatie-infrastructuren, heeft versie 3.0 van Openwave Unified Messaging op de markt gebracht. Deze derde-generatie-oplossing is een sleutelcomponent van de strategie van Openwave op het gebied van haar Messaging Services. Deze services stellen communicatiedienstverleners in staat om messaging-diensten te bieden, die nauw aansluiten bij de wensen en eisen van specifieke klantsegmenten.

"Unified Messaging 3.0 is een belangrijke mijlpaal in onze strategie, die gericht is op het bieden van een brede reeks van Messaging Services aan klanten", zegt Marc Linden, Group Vice-President en General Manager bij Openwave. "Openwave Unified Messaging biedt een aantrekkelijke ervaring voor eindgebruikers. Zij zijn nu in staat om alle mogelijkheden van unificatie te benutten. Dat is een cruciaal voordeel voor communicatiedienstverleners die voorop moeten lopen op het gebied van messaging-services om klanten te behouden in de internetwereld."

Met Unified Messaging 3.0 hebben abonnees toegang tot hun voicemail-, e-mail- en faxberichten via één enkele mailbox. Ze kunnen hierbij gebruikmaken van een vaste of draadloze telefoon, een voor internet geschikte mobiele telefoon of een pc. De oplossing van Openwave biedt gebruikers een applicatie met een consistente gebruikersinterface, die makkelijk te gebruiken is en die voorzien is van een geïntegreerde Personal Information Manager.

De oplossing maakt onder meer Voicemail Anywhere mogelijk. Daarmee kunnen gebruikers voice-berichten doorsturen naar iedereen met een e-mailadres. Verder stelt het hen in staat om elk soort bericht te beantwoorden met een voice-bericht en de dienst volledig te personaliseren. Dit maakt het mogelijk dat ze via elk soort apparaat - pc, telefoon of semafoon - geïnformeerd worden over urgente berichten.

De Unified Messaging-oplossing levert communicatiedienstverleners de mogelijkheid om klantgerichte services te ontwikkelen onder hun eigen merknaam. De oplossing, die gebaseerd is op Openwaves VoiceXML-technologie, is snel te implementeren en aan te passen. Daardoor kunnen communicatiedienstverleners hun klantrelatie verder versterken en meer mogelijkheden creëren voor hogere omzet en lager klantverloop. Met Unified Messaging 3.0 beschikken dienstverleners over een kosteneffectieve oplossing die gebruikmaakt van industriestandaarden, zodat operationele efficiëntie verbeterd en redundantie voorkomen wordt. De oplossing is tevens ontwikkeld voor gebruik met de Voice Gateway AS5300 en de Universal Gateways AS5350 en AS5400 van Cisco.

Het systeem is gebaseerd op de open en veelgebruikte IP messaging-infrastructuur van Openwave, waarvan inmiddels al meer dan 180 miljoen licenties in gebruik zijn. Klanten die gebruikmaken van Openwaves Unified Messaging, zijn onder meer Zoom Town, de breedbanddochter van Broadwing Inc, Genie van British Telecom, en iBasis.

Alle Messaging Services zijn ontwikkeld op basis van een standaard IP-architectuur met gedeelde basiselementen. Ze zijn ontwikkeld om tegemoet te komen aan de huidige en toekomstige vraag van
communicatiedienstverleners. De Messaging Services van Openwave omvatten algemeen beschikbare producten, waaronder Unified Messaging, E-mail en Mobile E-mail. Naar verwachting zullen Instant Messaging en Multimedia Messaging volgen.

Over Openwave

Openwave Systems, Inc. is ontstaan uit de fusie van Phone.com en Software.com. Het bedrijf levert een brede reeks van open, op IP gebaseerde communicatie-infrastructuursoftware en -applicaties. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.openwave.com

Voor meer informatie

Openwave
Rudy Bouwman
Tel: 035 695 71 00
E-mail: rudy.bouwman@openwave.com

Lammers van Toorenburg PR
Julia Vonno / Claire Westerhof
Tel: 030 656 50 70
E-mail: julia@lvtpr.nl / claire@lvtpr.nl