PERSBERICHT
AdLINK krijgt toegang tot Aziatische markt
AdLINK gaat exclusief samenwerkingsverband aan met The AdSociety Group in Azië
Montabaur, Hong Kong, september, 2001- AdLINK Internet Media AG (SIN549015), een van de leidende online sales huizen in Europa heeft een exclusieve samenwerkingsovereenkomst getekend met The AdSociety Group, een joint venture waarin PCCW een meerderheidsbelang heeft. (SEHK"0008, NYSE: PCW ). Door deze samenwerking krijgt AdLINK toegang tot het pan-Aziatische netwerk van The AdSociety Group met meer dan 1,300 narrowband, broadband en wireless Web mogelijkheden. Het AdSociety netwerk vertegenwoordigt populaire Aziatische online merken zoals MSN, ZdNet China en AsiaOne. Het hoofdkantoor van The AdSociety Group is gevestigd in Hong Kong en heeft regionale sales kantoren in Beijing, Seoul, Shanghai, Singapore, Sydney, Taipei en Tokyo. De eerste Europese AdLINK klanten hebben al interesse getoond in de advertentie mogelijkheden in Azië.
The AdSociety Group kan zijn Aziatische adverteerders de mogelijkheid bieden hun merk te promoten en hun diensten in de markt te zetten via de brede range van aantrekkelijke en hoge kwaliteit websites van AdLINK die verschillende doelgroepen aanspreken. AdLINK's netwerk van 550 premium sites in Europa genereert meer dan 1 miljard impressies per maand.
"We zijn erg opgetogen dit samenwerkingsverband met The AdSociety Group aan te gaan. Ze hebben door heel Azië kantoren gevestigd in de key markets wat veelbelovende groei in de online advertising aangeeft, vooral in Japan, Taiwan, Korea en China. "We vertrouwen erop dat onze adverteerders door het combineren van de geografische expertise van beide bedrijven enkele van de beste online advertising oplossingen optimaal kunnen benutten", zegt Michael Kleindl, CEO AdLINK Internet Media AG. The AdSociety Group en AdLINK zullen hun adverteerders een range van online advertising services bieden inclusief pop-up windows, sponsorships, superstitials, split screens, micro-sites en splash screens die de traditionele banners overschrijden. Daarnaast zullen beide bedrijven permission marketing solutions bieden zoals opt-in nieuwsbrieven en double-opt-in e-mail marketing en ook wireless solutions zoals WAP en SMS. "Ons exclusieve samenwerkingsverband met AdLINK is een kwalitatieve uitbreiding van ons netwerk en biedt onze adverteerders onmiddellijk bereik in de online markt door heel Europa. Op dit moment assisteren we Aziatische adverteerders al bij het online branden van hun merk in de Aziatische key markets, in de US via onze samenwerking met L90 en in sommige markten in Europa. Door ons exclusieve samenwerkingsverband met AdLINK daaraan toe te voegen, kan The AdSociety Group Aziatische adverteerders een nog grotere selectie van meer getargete online bestemmingen in Europa bieden", zegt Patrick Jonathan Wong, oprichter en CEO, The AdSociety Group.
Naast The AdSociety Group heeft AdLINK exclusieve sales samenwerkingsverbanden getekend met drie leidende Internet saleshuizen in Latijns Amerika: ClickExperts in Argentinië, Ad2win in Chili, Peru en Colombia en MundoMedia in Brazilië. Hoewel AdLINK gefocust blijft op de Europese markt, kan het zijn klanten door deze samenwerking ook aantrekkelijke advertentie mogelijkheden bieden op mondiaal niveau.
Noot voor de redactie,