Vereniging Elektrotechnisch Vakonderwijs

Conferentie over de versterking van de beroepskolom vmbo/mbo/hbo

Onderwijs in beroep

Op 12 september 2001 organiseren de koepelorganisaties uit het beroepsonderwijs (COLO, VVO, Bve Raad en HBO-raad) de conferentie Spiegeling: Onderwijs in beroep. De Koninklijke Schouwburg in Den Haag is vanaf 13.30 uur het toneel van een gedachtewisseling over de versterking van de beroepskolom vmbo, mbo en hbo. Tevens wordt het cursusjaar van het beroepsonderwijs geopend.

In een interactief programma onder leiding van Fons de Poel wordt besproken hoe de beroepskolom in de praktijk kan worden versterkt. Bestuurders, studenten, kamerleden en deskundigen uit het beroepsonderwijs en het bedrijfsleven worden gevraagd mee te praten. Praktijkmensen worden via live-verbindingen met regionale instellingen en organisaties bij de discussie betrokken. Ter versterking van de beeldvorming krijgen de aanwezigen 'een spiegel voorgehouden' door acteurs van het eerste terugspeeltheater in Nederland.

Vakmensen maken onze samenleving
Het beroepsonderwijs in onderwijsinstellingen en in de praktijk bij bedrijven vormt het fundament onder de Nederlandse kennissamenleving. Overheid, bedrijfsleven en onderwijsinstellingen spannen zich gezamenlijk in om de beroepskolom (de leerroute vmbo/mbo/hbo) te versterken. Tijdens de bijeenkomst wordt er gesproken over deze ontwikkeling en de consequenties hiervan voor het beroepsonderwijs. Minister Hermans zal vanuit deze optiek een toelichting geven op zijn beleid.

Bijeenkomst bijwonen
De uitnodiging voor de conferentie is inmiddels verstuurd aan o.a. onderwijsinstellingen, directies, besturen en de achterban van de verschillende koepelorganisaties. Als u geen uitnodiging heeft ontvangen, maar wel graag wilt komen, kunt u tot uiterlijk 5 september contact opnemen met Colo, Postbus 7259, 2701 AG Zoetermeer. Tel (079) 35 23 000.
Voor meer informatie kunt u ook kijken op één van de websites van de koepelorganisaties: www.colo.nl, www.vvo.nl, www.bve.nl en www.hbo-raad.nl.

top Terug naar het begin van deze pagina

top Terug naar het begin van deze pagina


top Terug naar het begin van deze pagina