Ingezonden persbericht

PERSBERICHT, september 2001

Van Gils Parfums lanceert derde geurlijn: Van Gils Basic Instinct

Van Gils Parfums introduceert zijn derde mannengeur: Van Gils Basic Instinct, speciaal voor de uitdagende man op zoek naar verleiding. Basic Instinct is een frisse, maar long-lasting citrusgeur waarbij mandarijn de boventoon voert.

Van Gils verrast opnieuw
Van Gils Parfums is bekend geworden met de klassieker in de zwarte verpakking, die midden jaren tachtig geïntroduceerd werd en al jaren tot de top van de best verkopende mannengeuren in de Benelux en Scandinavië behoort. In 1997 werd het assortiment uitgebreid met Van Gils Between Sheets, die inmiddels ook tot de 'bestsellers' hoort. Anno 2001 verrast Van Gils Parfums opnieuw met het opvallende Basic Instinct.

Volg je (basic) instinct
Van Gils Parfums staat bekend om zijn spraakmakende reclamecampagnes. Campagnes waar iedere keer weer de synergie tussen man en vrouw centraal staat. Van het yuppie-machogedrag in de jaren tachtig, tot de androgyne trend in de jaren negentig, zien we anno nu wederom een belangrijke rol voor de vrouw weggelegd in de nieuwe Van Gils Basic Instinct campagne. Met als verschil dat zij een stuk actiever en alerter is dan voorheen. Verleiding, macht & passie, intensiteit & emotie, dat is waar het bij Basic Instinct om draait. En wie is nu sterker, de man of de vrouw? Volg je (basic) instinct!

Sprankelend fris met warme ondertoon
Sprankelende elementen van mandarijn en bergamot gecombineerd met fruitaccenten van meloen, ananas en frisse komkommer. Deze vormen samen met warme, kruidige aromatische akkoorden van nootmuskaat en lavendel de boventoon van Basic Instinct. Het hart van de geur bevat bloemenakkoorden zoals oranjebloesem en jasmijn. De basis bestaat uit houtsoorten, rum, amber en muskus aspecten die de geur afronden. Het resultaat is een frisse fougere geur.

De geur werd gecreëerd door Pierre Bourdon, de befaamde Franse parfumeur van het geurenhuis Fragrance Resources in Parijs.

Een stevige schouder om op te steunen
Voor de flacon is gekozen voor transparant glas waarin de naam Van Gils prominent in het ontwerp van de fles is opgenomen. De vorm doet het meest denken aan een torso met een stevige afgeronde schouderpartij. De bekroning van de fles is het elegante ontwerp van een metalen cap waarbij opvalt dat de cap aan de bovenzijde een markante opening heeft.

De bijzonder kleurrijke verpakking sluit helemaal aan bij de frisse geur. De box is fel oranje gecombineerd met een zwarte balk waarin het witte Van Gils-logo afgebeeld staat en zal zeker opvallen in de schappen.

De geurlijn bestaat uit de volgende producten: eau de toilette, aftershave, deodorant en bath & showergel. Van Gils Basic Instinct is verkrijgbaar in parfumerie, drogisterij en warenhuizen vanaf november 2001.

Prijslijst Basic Instinct

Eau de Toilette natural spray, 125 ml: ?104,- (¤ 47.20) Eau de Toilette natural spray, 75 ml: ? 82,- (¤ 37.20) Eau de Toilette natural spray, 40 ml: ? 56,- (¤ 25.40) After Shave natural spray, 125 ml: ? 82,- (¤ 37.20) After Shave natural spray, 75 ml: ? 56,- (¤ 25.40)

Deodorant natural spray, 125 ml: ? 52,- (¤ 23.60) Deodorant stick, 75 ml: ? 37,- (¤ 16.80)
Deodorant spray, 150 ml: ? 37,- (¤ 16.80)
Bath & Showergel, 200 ml: ?36,- (¤ 16.35)

Koninklijke Sanders
De Van Gils geurlijn is ontwikkeld en op de markt gebracht door Koninklijke Sanders in Leiden. Koninklijke Sanders is een dochteronderneming van het Ierse I.W.P. International Plc en een toonaangevende partij in de Benelux op het gebied van persoonlijke verzorgingsproducten.

Distributie: Revlon Nederland B.V., Postbus 83, 2150 AB Nieuw-Vennep,
telefoon: 0252 ? 687 371.

Noot voor de redactie (