PERSBERICHT, september 2001
Van Gils Parfums lanceert derde geurlijn: Van Gils Basic Instinct
Van Gils Parfums introduceert zijn derde mannengeur: Van Gils Basic
Instinct, speciaal voor de uitdagende man op zoek naar verleiding.
Basic Instinct is een frisse, maar long-lasting citrusgeur waarbij
mandarijn de boventoon voert.
Van Gils verrast opnieuw
Van Gils Parfums is bekend geworden met de klassieker in de zwarte
verpakking, die midden jaren tachtig geïntroduceerd werd en al jaren
tot de top van de best verkopende mannengeuren in de Benelux en
Scandinavië behoort. In 1997 werd het assortiment uitgebreid met Van
Gils Between Sheets, die inmiddels ook tot de 'bestsellers' hoort.
Anno 2001 verrast Van Gils Parfums opnieuw met het opvallende Basic
Instinct.
Volg je (basic) instinct
Van Gils Parfums staat bekend om zijn spraakmakende
reclamecampagnes. Campagnes waar iedere keer weer de synergie tussen
man en vrouw centraal staat. Van het yuppie-machogedrag in de jaren
tachtig, tot de androgyne trend in de jaren negentig, zien we anno
nu wederom een belangrijke rol voor de vrouw weggelegd in de nieuwe
Van Gils Basic Instinct campagne. Met als verschil dat zij een stuk
actiever en alerter is dan voorheen. Verleiding, macht & passie,
intensiteit & emotie, dat is waar het bij Basic Instinct om draait.
En wie is nu sterker, de man of de vrouw? Volg je (basic) instinct!
Sprankelend fris met warme ondertoon
Sprankelende elementen van mandarijn en bergamot gecombineerd met
fruitaccenten van meloen, ananas en frisse komkommer. Deze vormen
samen met warme, kruidige aromatische akkoorden van nootmuskaat en
lavendel de boventoon van Basic Instinct. Het hart van de geur bevat
bloemenakkoorden zoals oranjebloesem en jasmijn. De basis bestaat
uit houtsoorten, rum, amber en muskus aspecten die de geur afronden.
Het resultaat is een frisse fougere geur.
De geur werd gecreëerd door Pierre Bourdon, de befaamde Franse
parfumeur van het geurenhuis Fragrance Resources in Parijs.
Een stevige schouder om op te steunen
Voor de flacon is gekozen voor transparant glas waarin de naam Van
Gils prominent in het ontwerp van de fles is opgenomen. De vorm doet
het meest denken aan een torso met een stevige afgeronde
schouderpartij. De bekroning van de fles is het elegante ontwerp van
een metalen cap waarbij opvalt dat de cap aan de bovenzijde een
markante opening heeft.
De bijzonder kleurrijke verpakking sluit helemaal aan bij de frisse
geur. De box is fel oranje gecombineerd met een zwarte balk waarin
het witte Van Gils-logo afgebeeld staat en zal zeker opvallen in de
schappen.
De geurlijn bestaat uit de volgende producten: eau de toilette,
aftershave, deodorant en bath & showergel. Van Gils Basic Instinct
is verkrijgbaar in parfumerie, drogisterij en warenhuizen vanaf
november 2001.
Prijslijst Basic Instinct
Eau de Toilette natural spray, 125 ml: ?104,- (¤ 47.20)
Eau de Toilette natural spray, 75 ml: ? 82,- (¤ 37.20)
Eau de Toilette natural spray, 40 ml: ? 56,- (¤ 25.40)
After Shave natural spray, 125 ml: ? 82,- (¤ 37.20)
After Shave natural spray, 75 ml: ? 56,- (¤ 25.40)
Deodorant natural spray, 125 ml: ? 52,- (¤ 23.60)
Deodorant stick, 75 ml: ? 37,- (¤ 16.80)
Deodorant spray, 150 ml: ? 37,- (¤ 16.80)
Bath & Showergel, 200 ml: ?36,- (¤ 16.35)
Koninklijke Sanders
De Van Gils geurlijn is ontwikkeld en op de markt gebracht door
Koninklijke Sanders in Leiden. Koninklijke Sanders is een
dochteronderneming van het Ierse I.W.P. International Plc en een
toonaangevende partij in de Benelux op het gebied van persoonlijke
verzorgingsproducten.
Distributie: Revlon Nederland B.V., Postbus 83, 2150 AB
Nieuw-Vennep,
telefoon: 0252 ? 687 371.
Noot voor de redactie (