Gemeente Heumen

10-09-2001

De Verbinding, week 37

Ontspannen afscheid van wethouder

"We hadden liever volgend jaar afscheid genomen na een reguliere zittingsperiode". Met die woorden gaf burgemeester Grienberger aardig aan hoezeer het gemeentebestuur de politieke verwikkelingen die leidden tot het terugtreden van wethouder John Arts, betreurt. Toch viel er op de afscheidsreceptie vorige week vrijdag weinig politieke spanning te bespeuren. En zo wilde het ex-collegelid het ook. Arts stond als wethouder Welzijn met twee benen in het verenigingsleven en de vertegenwoordigers daarvan waren in groten getale aanwezig om hem uit te zwaaien. John en zijn vrouw Betsy namen de huldeblijken stralend in ontvangst (foto).
Harmonie "Luctor et Emergo" had er, volgens haar voorzitter Joop van der Voort, zelfs haar eigen regels voor opzij gezet. Die voorzagen niet in een serenade bij zo'n gelegenheid, maar toch was het korps met graagte uitgerukt. Tot bijzonder genoegen van Arts bleek tenslotte ook "Broeder Leonardo" bereid zijn cabarateske kijk op de scheidende wethouder - wiens proletarische omhelzing hij wel zou missen - te geven.
Foto's van het afscheid staan op deze Website.

Even wachten op paspoort

Vanaf 1 oktober 2001 gelden er nieuwe regels voor paspoorten en identiteitskaarten (ID-kaart). Zo moet u voortaan een aantal dagen wachten op een nieuw reisdocument. Bovendien gelden er andere regels voor het bijschrijven van kinderen.

Even wachten...
Paspoorten en identiteitskaarten worden in verband met beveiligingsmaatregelen vanaf 1 oktober op een centrale plaats in Nederland van uw persoonlijke gegevens voorzien. U krijgt uw nieuwe paspoort daarom niet meteen mee. In Heumen zult u het in de regel na 4 werkdagen weer op kunnen halen. Als u een week van te voren komt, bent u dus zeker op tijd.
Een nieuw paspoort of een nieuwe ID-kaart moet u persoonlijk aanvragen. U moet daarvoor uw huidige paspoort of kaart meenemen en één recente foto van goede kwaliteit. Deze foto moet recht van voren zijn genomen, dus niet van opzij. Kinderen tot achttien jaar die een paspoort willen aanvragen, hebben schriftelijke toestemming nodig van beide ouders (of degene die het gezag over het kind heeft).

Eerste week oktober
In verband met de invoeringsactiviteiten kunnen in de eerste week van oktober wel reisdocumenten worden aangevraagd maar nog niet worden uitgereikt. Ook kan dan nog geen gebruik worden gemaakt van de spoedprocedure. Die procedure maakt het mogelijk tegen hogere kosten het reisdocument al de eerstvolgende werkdag binnen te hebben.

Kinderen
Kinderen van elke leeftijd mogen een eigen paspoort hebben. Tot en met vijftien jaar kunt u ze als ouder ook laten bijschrijven in uw eigen paspoort. Om de identiteit van kinderen beter te kunnen controleren, dient u in het vervolg bij het aanvragen van een bijschrijving uw kind en een pasfoto van het kind (recht van voren genomen) mee te nemen. Daarnaast blijft schriftelijke toestemming van de andere ouder (ook als uw kind al in uw huidige paspoort staat!) en een legitimatiebewijs van de andere ouder vereist.
Ook voor bijschrijven van kinderen geldt voortaan een wachttijd van een aantal dagen. Reken op een week, dan bent u op tijd. Het kind hoeft niet mee om het paspoort (met bijschrijving) af te halen. Als de bijschrijving plaatsvindt bij de aanvraag van het paspoort van de ouder wordt de informatie direct in het document geprint. Als een bijschrijving na uitgifte van het paspoort plaatsvindt wordt daarvoor gebruik gemaakt van een speciale sticker die in het document van de ouder wordt geplakt.
Voor sommige landen moeten kinderen al op jongere leeftijd een eigen paspoort hebben. Uw reisbureau kan u daar meer over vertellen.

Meer informatie vindt u op www.paspoortinformatie.nl. U kunt ook naar de gemeente bellen als u nog iets wilt weten: 358 83 00.

Hertaxaties na bezwaren

Vanaf half september gaan taxateurs op pad in de gemeente Heumen om zo'n 325 panden nader te bekijken. Het gaat om gebouwen waarvan eigenaars en/of huurders het niet eens zijn met de WOZ-waarde die dit jaar werd meegedeeld. Die waarde vormt de grondslag voor de bepaling van de onroerende zaakbelastingen, maar ook voor de inkomstenbelasting en waterschapslasten.

Tegen de waardevaststelling kwamen in totaal 375 bezwaren binnen. Dat is op een totaal van ongeveer 7.000 panden om en nabij 5%; iets onder het landelijke gemiddelde. Op 50 bezwaarschriften kan volgens B&W beslist worden zonder een hertaxatie. In alle andere gevallen komt die er dus wel. B&W hebben daarvoor een onafhankelijk bureau ingehuurd. Om elke belangenvermenging te voorkomen is dat bovendien niet hetzelfde bureau dat de oorspronkelijke waardeschattingen deed.

Degenen die bezocht worden door een taxateur krijgen tijdig een brief met de datum en de tijd waarop hij langs komt.
B&W willen dit najaar de beslissingen op de bezwaarschriften de deur uit doen.

Informatieavond over erfbeplanting

De gemeente organiseert op 20 september in het gemeentehuis om 20.00 uur een informatiebijeenkomst over erfbeplanting. De avond wordt verzorgd in samenwerking met de afdeling Heumen van de land- en tuinbouworganisatie GLTO/ZLTO. De informatie is niet alleen bedoeld voor inwoners die bij die organisaties zijn aangesloten. Ook burgers die in voormalige agrarische bedrijven wonen zijn welkom.

De bijeenkomst zal worden geopend door M. De Graaff-Ter Horst, de wethouder voor ruimtelijke ordening. Daarna zal de heer Huidink van de Stichting Landschapsbeheer Gelderland met behulp van een diaserie inhoudelijk ingaan op erfbeplanting. Hij zal laten zien hoe een goed ingericht erf het landschap aantrekkelijk kan maken voor zowel bewoners als passanten. Volgens de Stichting Landschapsbeheer moet erfbeplanting dan ook de relatie tussen boerderij, tuin en het omliggende landschap versterken. De heer Huidink zal tevens ingaan op de subsidiemogelijkheden voor het aanbrengen van erfbeplanting.

landschapsbeleidsplan
Eind 1992 is door de gemeenteraad het landschapsbeleidsplan (LBP) vastgesteld. Dit plan schetst de gewenste toekomstige ontwikkelingen in het buitengebied wat betreft natuur en landschap. Met het LBP wordt geprobeerd door de inrichting van het landschap het buitengebied in ecologisch opzicht beter te laten functioneren. Een van de mogelijkheden daartoe is het beplanten van boerenerven, in Nederland overigens vanouds een normale zaak.
In de afgelopen jaren zijn al meerdere projecten in het kader van het landschapsbeleidsplan uitgevoerd, maar het onderdeel erfbeplanting kwam nog niet goed uit de verf.
Het tijdstip van de informatie-avond is bewust gekozen. De tijd van het jaar is bij uitstek geschikt voor het planten van bomen en heesters. De organisatoren hopen dat zowel mannen als vrouwen die met het groen op het erf in de weer zijn, hun licht komen opsteken op 20 september.

Cliëntenadviesraad wil weten wat er leeft

Is duidelijk wanneer u recht hebt op bijstand? Weet u dat u uw eigen dossier in mag zien? Bent u tevreden over het contact met de Sociale Dienst? Is u duidelijk wat er precies aan gegevens nodig is en waarom? Deze en nog veel meer punten staan in een vragenlijst die deze week wordt verstuurd naar mensen die in 2000 of 2001 van de gemeente Heumen bijstand hebben ontvangen.
Het initiatief voor het onderzoek komt van de cliëntenadviesraad, die het gemeentebestuur gevraagd en ongevraagd advies geeft over de uitvoering van de Bijstandswet en de Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg). De vier leden van die raad hebben allemaal hun persoonlijke ervaring (ze hebben zelf een bijstandsinkomen), maar ze willen nu graag eens weten wat er leeft onder hun "achterban". De vragenlijsten gaan overigens alleen naar mensen met een uitkering (voor cliënten van de Wvg werd een paar jaar geleden - nog voor er een cliëntenadviesraad was - al eens een onderzoekje gedaan). De vragenlijsten kunnen anoniem worden teruggestuurd binnen twee weken na ontvangst.
Wie in 2000 of 2001 (bijzondere) bijstand kreeg, maar geen vragenlijst thuis heeft gehad kan er een ophalen bij de receptie in het gemeentehuis.

Naar milieustraat met gescheiden afval

De betekenis van de milieustraat ligt vooral in de mogelijkheid om afval beter te scheiden. Dat geldt ook voor puin. Wanneer het puin is verontreinigd met bijvoorbeeld hout of plastic, valt het onder de categorie 'verontreinigd puin'. Hiervoor geldt een veel hoger tarief dan voor schoon puin.
Omdat bij de poort van de milieustraat wordt afgerekend is het nodig dat het personeel daar al de hoeveelheden afval per soort kan schatten. Dat zou niet kunnen als het afval nog gemengd binnen wordt gereden. Dat betekent dus dat u het afval thuis bij het inladen al dient te sorteren. Sorteren in de milieustraat zelf zou bovendien tot oponthoud leiden voor andere gebruikers.
Zie voor openingstijden en adres het rubriekje Afval in de linkerkolom op deze pagina.

Met de opening van de milieustraat zijn de openingstijden van de gemeentewerkplaats zoals ze op de afvalkalender staan vervallen. Ook het aanbieden van grof vuil bij de milieustraat in Nijmegen is niet meer mogelijk.

Afval

Let op! De groene container wordt vanaf nu nog maar een keer per twee weken geleegd.
Op woensdag 12, donderdag 13 en vrijdag 14 september worden de huisvuilzakken opgehaald.

oud papier
Elke donderdag van 08.30 tot 15.30 uur staat een papiercontainer bij basisschool de Toermalijn, Gladiolenstraat 2a. U kunt hier ook batterijen inleveren.
Op zaterdag 15 september staat van 09.00 tot 12.00 uur een papiercontainer bij Verenigingsgebouw De Terp te Heumen. Op vrijdag 14 september tussen 09.00 en 20.00 uur en zaterdag 15 september tussen 09.00 en 12.00 uur staat een papiercontainer op het marktplein in Overasselt.

milieustraat
Elke zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur kunt u met uw grof vuil terecht bij de milieustraat aan de Ambachtsweg 10 te Malden. De tarieven voor het aanbieden van grof vuil bij de milieustraat staan in een folder die aan elk huishouden in Heumen is gestuurd. De folder bevat ook informatie over het aan huis laten ophalen van grof vuil.

chemokar
In de periode van 19 tot en met 28 september rijdt de chemokar weer door de straten van de gemeente Heumen. De route is als volgt: 19 september: ochtend Nederasselt; middag Overasselt tot en met Molenkuil.
Avondstandplaats: Nederasselt, parkeerterrein bij kerk, 18.00 - 19.00 uur
20 september: ochtend Overasselt restant v.a. Zesakkerlaan; middag Heumen.
Avondstandplaats: Overasselt, marktplein Hoogstraat, 18.00 - 19.00 uur 21 september: ochtend Malden, Jachthuis (Broekkant tot en met Kerkweg);
Geen avondstandplaats.
24 september: ochtend Jonckherenhof tot en met Droogsestraat; middag Molenwijk (Heiweg tot en met De Zoom);
Avondstandplaats: Heumen, de Terp, 18.00 - 19.00 uur 25 september: ochtend restant Molenwijk en Randwijk; middag Kroonwijk tot en met Groesbeekseweg
Avondstandplaats: Malden, Malderburchstraat, Hubertushof, 18.00 - 19.00 uur
26 september: ochtend Maldensveld v.a. Veldsingel tot en met Het Vlas; middag vanaf Dravik tot en met Veldsingel.
Avondstandplaats Malden, parkeerterrein Winkelcentrum 18.00 - 19.00 uur.
27 september: ochtend Boskant v.a. Berkenlaan tot en met Eikendreef; middag v.a.
Larikshof tot en met Sleedoorn.
Avondstandplaats: Malden, parkeerterrein Winkelcentrum 18.00 - 19.00 uur.
28 september: ochtend Molenhoek, Hoogenhof en buitengebied (op afroep); middag
restant Hoogenhof.
Avondstandplaats: Malden, parkeerterrein Winkelcentrum 18.00 - 19.00 uur.

Mensen uit het buitengebied kunnen tot en met 27 september aanmelden dat bij hen kca klaar staat, tel. 358 83 62 (afdeling milieu) of 358 21 71 (gemeentewerkplaats).

Overigens kunt u elke zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur met uw kca terecht op de milieustraat aan de Ambachtsweg 10 te Malden. Het kca moet in een gesloten milieubox worden aangeboden.

Commissie FEZ
De commissie financiën en economische zaken (FEZ) vergadert op 17 september om 19.30 uur. Op de lange agenda staan o.a.
- Verzoek om investeringssubsidie Heumense Tennis Club;
- Toekenning subsidie 2001 Stichting 3VO, sectie Heumen;
- Garantie geldlening financiering tijdelijke huisvesting en nieuwbouw zorgcentrum Malden;

- Aanvullend archeologisch onderzoek in Heumen-Noord;
- Uitbreiding uren jeugd- en jongerenwerker;
Vergunningen

A. Aanvragen bouwvergunning
Bij B&W zijn de volgende aanvragen om bouwvergunning binnengekomen:
- bouw kantoor, Rijksweg 42a

- bouw garage, Sportweg 4

- bouw kleindierenverblijf, Rijksweg 59

- uitbreiden bedrijfspand, Ambachtsweg 9b

- plaatsen dakkapellen, Gerst 32

- bouw woning, Kreytacker 20

- bouw overkapping achterzijde woning, Douglashof 2 De bouwplannen kunnen tijdens de openstellingsuren van het gemeentehuis worden ingezien bij Bouw- en woningtoezicht. Het is mogelijk dat de aanvragers hun plan nog wijzigen.

B. Aanvragen kapvergunningen
Er zijn aanvragen binnen om een kapvergunning voor 6 berken aan Hooischelf 23 en

1 berk aan Pitrus 13.
Wie het niet met een eventuele verlening van de vergunning eens is kan daartegen bedenkingen indienen bij B&W tot uiterlijk 25 september.

C. Bouwvergunningen
De volgende bouwvergunningen zijn verleend:
Verzonden op 30 augustus:
131/2001: berging, Kroonsingel 128
280/2000: uitbreiden woning, Zwerfkei 42
Verzonden op 4 september:
046/2001: woning, Grote Loef 16
168/2001: plaatsen tijdelijke woonunits, Broekkant/Kerkweg Voor de mogelijkheid bezwaar te maken, zie onder D.

D. Sloopvergunningen
Op 30 augustus zijn de volgende sloopvergunningen verzonden: S332/2001: restant achterbouw inclusief het gehele dak, Valkstraat 15 S303/2001: asbesthoudende dakbedekking schietbanen gebouw 2 en 3, Beukenlaan
Wie het niet eens is met een van de besluiten onder C of D kan daartegen een bezwaarschrift indienen bij B&W binnen zes weken nadat het betreffende besluit is verzonden.

Nadere eisen Vierdaagsekamp Heumensoord

Burgemeester en wethouders maken ingevolge artikel 3.6 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat zij nadere eisen hebben gesteld aan de melding ingevolge het Besluit horeca-, sport- en recreatie-inrichtingen milieubeheer van Staatssecretaris van Defensie voor het Vierdaagse kampement Heumensoord, Beukenlaan ongenummerd te Heumen. De nadere eisen worden gesteld om de nadelige gevolgen voor het milieu te ondervangen, specifiek voor de aspecten opslag en gebruik van schadelijke stoffen, afvalwater, overige afvalstoffen en wegen en parkeerplaatsen.
Het definitieve besluit wijkt af van het ontwerp-besluit. Enkele voorschriften zijn aangepast en er zijn voorschriften toegevoegd.

waar in te zien?
De beschikking en alle ter zake zijnde stukken liggen vanaf 12 september 2001 gedurende zes weken ter inzage bij de sector Grondgebiedzaken van het gemeentehuis. Daar kunt u elke werkdag van 09.00 tot 12.00 uur en op maandag van 17.00 tot 18.30 uur terecht. De stukken zijn ook in te zien in de Openbare Bibliotheken, Kloosterhof 1 te Malden en Beatrixstraat 2 te Overasselt gedurende normale openingstijden.

beroepsmogelijkheden
Beroep tegen het besluit kan worden ingebracht door: a. de aanvrager;
b. de betrokken adviseurs die in de gelegenheid moesten worden gesteld advies uit te brengen met betrekking tot het geven van de beschikking; c. degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit;
d. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het geven van de beschikking ten opzichte van het ontwerp daarvan zijn aangebracht;
e. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit.

wanneer van kracht?
De beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht, tenzij vóór 25 oktober 2001 beroep wordt ingesteld en met toepassing van artikel 36 van de Wet op de Raad van State juncto artikel 8.3.1. van de Algemene wet bestuursrecht een verzoek wordt gedaan tot schorsing van de beschikking of het treffen van een voorlopige voorziening.
Het beroepschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het verzoek tot schorsing of een voorlopige voorziening moet worden gericht aan de Voorzitter van de genoemde afdeling. De beschikking wordt niet van kracht voordat op zo'n eventueel verzoek is beslist.

Malden, 11 september 2001.

Intrekking deel revisievergunning

Looistraat 47a
Burgemeester en wethouders maken ingevolge afdeling 3.6 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat zij een deel van de vergunning hebben ingetrokken van G.F.A. Kesseler, Marsstraatje 3 te Grave, verleend op 17 augustus 1993. Het betreft een revisievergunning ingevolge de Wet milieubeheer voor een rundvee- en varkenshouderij aan de Looistraat 47a te Heumen. De intrekking houdt verband met de gedeeltelijke beëindiging van de bedrijfsactiviteiten.

waar in te zien?
De beschikking en alle ter zake zijnde stukken liggen vanaf 12 september 2001 ge-du-ren-de zes we-ken ter inzage bij de sector grondgebiedza-ken van het ge-meen-te-huis. Daar kunt u elke werkdag van 09.00 tot 12.00 uur en op maan-dag van 17.00 tot 18.30 uur te-recht. De stukken zijn ook in te zien in de Openbare Bibliotheken, Kloosterhof 1 te Malden en Beatrixstraat 2 te Overasselt gedurende normale openingstijden.

beroepsmogelijkheden
Beroep tegen het besluit kan worden ingebracht door: a. de aanvrager;
b. de betrokken adviseurs die in de gelegenheid moesten worden gesteld ad-vies uit te bren-gen met betrekking tot het geven van de beschikking;
c. degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit;
d. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het geven van de beschikking ten opzichte van het ontwerp daarvan zijn aangebracht;
e. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit.

wanneer van kracht?
De beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht, tenzij vóór 25 oktober 2001 beroep wordt ingesteld en met toepassing van artikel 36 van de Wet op de Raad van State juncto artikel 8.3.1. van de Algemene wet bestuursrecht een verzoek wordt gedaan tot schorsing van de beschikking of het treffen van een voorlopige voorziening.
Het beroepschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het verzoek tot schorsing of een voorlopige voorziening moet worden gericht aan de Voorzitter van de genoemde afdeling. De beschikking wordt niet van kracht voordat op zo'n eventueel verzoek is beslist.

Malden, 11 september 2001.

Definitieve revisievergunning varkenshouderij

Worsumseweg 1
Burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen hebben een vergunning ingevolge de Wet milieubeheer deels verleend en deels geweigerd aan M. Arts, Worsumseweg 1 te Overasselt. Het betreft een revisievergunning voor een varkenshouderij, gelegen op het perceel kadastraal bekend gemeente Overasselt, sectie G, nr. 299, plaatselijk bekend Worsumseweg 1 te Overasselt.
De definitieve beschikking wijkt af van de ontwerp-beschikking in die zin dat de vergunning is geweigerd voor 80 mestvarkenseenheden, en dat enkele voorschriften zijn aangepast.

waar in te zien?
De beschikking en alle ter zake zijnde stukken liggen vanaf 12 september 2001 gedurende zes weken ter inzage bij de sector Grondgebiedzaken van het gemeentehuis. Daar kunt u elke werkdag van 09.00 tot 12.00 uur en op maandag van 17.00 tot 18.30 uur terecht. De stukken zijn ook in te zien in de Openbare Bibliotheken, Kloosterhof 1 te Malden en Beatrixstraat 2 te Overasselt gedurende normale openingstijden.

beroepsmogelijkheden
Beroep tegen het besluit kan worden ingebracht door: a. de aanvrager;
b. de betrokken adviseurs die in de gelegenheid moesten worden gesteld advies uit te brengen met betrekking tot het geven van de beschikking; c. degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit;
d. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het geven van de beschikking ten opzichte van het ontwerp daarvan zijn aangebracht;
e. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit.

wanneer van kracht?
De beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht, tenzij vóór 25 oktober 2001 beroep wordt ingesteld en met toepassing van artikel 36 van de Wet op de Raad van State juncto artikel 8.3.1. van de Algemene wet bestuursrecht een verzoek wordt gedaan tot schorsing van de beschikking of het treffen van een voorlopige voorziening.
Het beroepschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het verzoek tot schorsing of een voorlopige voorziening moet worden gericht aan de Voorzitter van de genoemde afdeling. De beschikking wordt niet van kracht voordat op zo'n eventueel verzoek is beslist.

Malden, 11 september 2001.

Vrijstelling uitbreiding hoekwoning

Molenkuil 13
Burgemeester en wethouders ontvingen een aanvraag om bouwvergunning voor uitbreiding van de hoekwoning aan een van beide straatzijden op het perceel kadastraal bekend gemeente Overasselt, C 1199, plaatselijk bekend Molenkuil 13 Overasselt. Het bouwplan past niet binnen het ter plaatse geldende bestemmingsplan Overasselt I.
B&W willen niettemin medewerking verlenen door met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan.

bedenkingen
De hierboven genoemde vrijstelling kan pas worden verleend nadat een ieder in de gelegenheid is gesteld bedenkingen in te dienen tegen het voornemen vrijstelling te verlenen. Dat kan schriftelijk of mondeling bij B&W van Heumen, Postbus 200, 6580 AZ Malden vanaf donderdag 13 september 2001 tot en met woensdag 10 oktober 2001. Gedurende die periode liggen de bouwplannen dagelijks van 9.00 tot 12.00 uur en op maandag bovendien van 17.00 tot 18.30 uur ter inzage bij de sector Grondgebiedzaken in het gemeentehuis.

Malden, 11 september 2001

Vrijstelling bouw woning

Kreytacker 20
Burgemeester en wethouders ontvingen een aanvraag om bouwvergunning voor bouw woning op het perceel kadastraal bekend gemeente Heumen, H 504, plaatselijk bekend Kreytacker 20 Malden. Het bouwplan is in strijd met bestemmingsplan Hoogenhof uitwerking 1999-1. Het plan beoogt een goothoogte van 6,5m¹. Volgens artikel 3.2.f van het bestemmingsplan mag de goothoogte van de woningcategorie EV echter ten hoogste 4,5m¹ bedragen.

Vrijstelling van de bepaling omtrent de goothoogte is mogelijk met artikel 3.3 van het bestemmingsplan, dat de mogelijkheid geeft de woningcategorie van EV om te zetten in EO, waarbij een goothoogte van maximaal 6,5m¹ toegestaan is.
B&W willen gebruik maken van deze vrijstellingsmogelijkheid, uitsluitend ten behoeve van het toestaan van een grotere goothoogte.

bedenkingen
De hierboven genoemde vrijstelling kan pas worden verleend nadat een ieder in de gelegenheid is gesteld bedenkingen in te dienen tegen het voornemen vrijstelling te verlenen. Dat kan schriftelijk of mondeling bij B&W van Heumen, Postbus 200, 6580 AZ Malden vanaf donderdag 13 september 2001 tot en met woensdag 10 oktober 2001. Gedurende die periode liggen de bouwplannen dagelijks van 9.00 tot 12.00 uur en op maandag bovendien van 17.00 tot 18.30 uur ter inzage bij de sector Grondgebiedzaken in het gemeentehuis.

Malden, 11 september 2001