Ingezonden persbericht


Succesvolle CRM-implementaties met vastomlijnd budget en planning

CRM-implementatie via Rapid Results-methode van Applix levert snel resultaat op

Leusden, 6 september 2001 - Applix, een toonaangevende aanbieder van software voor customer analytics, customer relationship management en business planning, past haar implementatiemethode Rapid Results nu wereldwijd toe. Dankzij deze methode kunnen bedrijven in korte tijd een operationele en analytische CRM-oplossing implementeren met een hoog rendement op geïnvesteerd vermogen en lage eigendomskosten.

"Volgens analisten faalt 75 procent van de softwareprojecten doordat processen niet worden gedefinieerd en meetbare verwachtingen ontbreken," aldus Alan Goldsworthy, President en CEO van Applix. "Zonder een goede planning kunnen CRM-implementaties eindigen in een nachtmerrie met deadlines die niet gehaald worden, buitensporige kosten en matige prestaties. Rapid Results is daarentegen een proces dat haar sporen verdiend heeft. Deze methode biedt helder gedefinieerde realistische doelstellingen en prioriteiten en biedt bovendien vooraf een vastomlijnd budget en tijdschema."

Rapid Results in vier stappen
Applix garandeert dat operationele en analytische CRM-implementaties binnen het gestelde budget en de afgesproken termijn worden afgerond. Hiermee voldoet deze CRM-oplossing aan de belangrijkste eisen die veel bedrijven stellen. Rapid Results bestaat uit vier stappen:

Stap 1: Business review
Identificatie en beoordeling van businessvereisten, kritische succesfactoren en beperkingen;

Stap 2: Functioneel model
Ontwerp van een werkend prototype waaraan op vaststaande tijdstippen onderdelen worden toegevoegd, zodat de eindgebruiker iteratief kan reviewen en testen;

Stap 3: Ontwerp & Bouw
Verfijning van het prototype, waarbij de prestaties worden bekeken en de tevredenheid van de eindgebruiker wordt gemeten;

Stap 4: Implementatie
Implementatie van het geteste systeem in de werkomgeving, training voor de gebruikers en ondersteuning van de applicatiebeheerders. Daarnaast worden ook de toekomstige vereisten geformuleerd.

CRM in 90 dagen?
Tegenwoordig bieden veel leveranciers 'CRM in 90 dagen' aan, maar bij nadere beschouwing blijkt dat zo'n implementatie echter een reeks beperkingen heeft. Hierdoor is deze applicatie vaak onpraktisch en kan op lange termijn kostbaar zijn. De eenvoudig aanpasbare software van Applix en de Rapid Results-methode ondersteunen daarentegen:
· Customization en applicaties van derden

· Dataconversie

· Hosting in elke omgeving

· Uitbreiding naar meerdere sites of computers
· Installatie op alle bekende databases

· Installatie op Sun, Windows NT en het Windows 2000 platform
· Integratie met legacy systemen

Rapid Results voldoet aan twee eisen die van doorslaggevend belang zijn voor een succesvolle operationele en analytische CRM-implementatie: deze implementatie biedt een snel rendement op geïnvesteerd vermogen en ondersteunt de unieke bedrijfsprocessen die concurrentievoordeel opleveren," aldus David Golan, Vice-president Product Marketing bij Applix. "Veel CRM-leveranciers bieden generieke software, waardoor bedrijfsmethoden aangepast moeten worden aan rigide software. Bij de oplossingen van Applix werkt het juist omgekeerd: onze oplossingen zijn eenvoudig en snel aan te passen ter ondersteuning van bedrijfsprocessen. Hierdoor neemt het concurrentievoordeel van deze bedrijven toe, worden de kosten van onderhoud verminderd en is succes verzekerd."

Succesvolle implementaties bij klanten
De Rapid Results-methode van Applix is gebaseerd op internationale standaarden en methoden die afkomstig zijn van succesvolle implementaties bij klanten:


· Bij Aprisma Management Technologies, een toonaangevend bedrijf in assurantiesoftware, is in korte tijd iCRM geïmplementeerd. Deze applicatie van Applix was eenvoudig aan te passen aan de unieke bedrijfsprocessen van Aprisma.

· Bij AMF Bowling, de grootste operator van bowlingcentra in de Verenigde Staten, zorgt de Rapid Results-methode ervoor dat de complexe CRM-implementatie aan alle behoeften van het bedrijf voldoet. AMF heeft in 45 dagen een draadloze CRM-oplossing geïmplementeerd waardoor de verkoop- en servicemedewerkers altijd en overal toegang hebben tot klantaccounts.

· Comshare, toonaangevend in financiële software, heeft eveneens significant rendement op het geïnvesteerde vermogen bereikt. Met de integratie van Applix iCRM en Comshare Decision behaalde het bedrijf een jaarlijkse groei van 30% in de core business, een toename van 40% in marketingaanvragen, een daling van het aantal gesprekken van de Helpdesk met 7.000 per maand en een daling van de gemiddelde antwoordtijd op vragen die via het Internet worden gesteld, van vier dagen naar enkele uren.

Applix
Applix B.V. te Leusden is aanbieder van Demand Chain Management (DCM) oplossingen. Hierin staat het continu meten van de wensen en behoeften van klanten centraal. De gehele organisatie van de klant kan over deze informatie beschikken om de juiste beslissingen te nemen. De kracht van DCM is de combinatie van eCRM en Business Intelligence. Applix biedt onder de naam iEnterprise haar iCRM-software aan. iEnterprise ondersteunt, stroomlijnt en analyseert alle horizontale business processen waaronder marketing, sales, service en helpdesk. Als analysetool levert het bedrijf iPlanning.
Applix B.V. heeft zelf ITSM ontwikkeld dat gebaseerd is op de ITIL-methodiek. ITSM is een gestandaardiseerde Service Managementoplossing die eenvoudig kan worden aangepast aan specifieke behoeften. Afnemers van Applix komen voornamelijk uit de financiële en zakelijke dienstverlening, de telecomsector, industriële productiebedrijven, (semi-)overheid, de zorgsector en de agrarische sector.

Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft tevens vestigingen in Canada, Engeland, Duitsland, Zwitserland, Australië en Singapore. Via partners is Applix vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.com.