Succesvolle CRM-implementaties met vastomlijnd budget en planning
CRM-implementatie via Rapid Results-methode van Applix levert snel
resultaat op
Leusden, 6 september 2001 - Applix, een toonaangevende aanbieder van
software voor customer analytics, customer relationship management en
business planning, past haar implementatiemethode Rapid Results nu
wereldwijd toe. Dankzij deze methode kunnen bedrijven in korte tijd een
operationele en analytische CRM-oplossing implementeren met een hoog
rendement op geïnvesteerd vermogen en lage eigendomskosten.
"Volgens analisten faalt 75 procent van de softwareprojecten doordat
processen niet worden gedefinieerd en meetbare verwachtingen ontbreken,"
aldus Alan Goldsworthy, President en CEO van Applix. "Zonder een goede
planning kunnen CRM-implementaties eindigen in een nachtmerrie met
deadlines die niet gehaald worden, buitensporige kosten en matige
prestaties. Rapid Results is daarentegen een proces dat haar sporen
verdiend heeft. Deze methode biedt helder gedefinieerde realistische
doelstellingen en prioriteiten en biedt bovendien vooraf een vastomlijnd
budget en tijdschema."
Rapid Results in vier stappen
Applix garandeert dat operationele en analytische CRM-implementaties
binnen het gestelde budget en de afgesproken termijn worden afgerond.
Hiermee voldoet deze CRM-oplossing aan de belangrijkste eisen die veel
bedrijven stellen. Rapid Results bestaat uit vier stappen:
Stap 1: Business review
Identificatie en beoordeling van businessvereisten, kritische
succesfactoren en beperkingen;
Stap 2: Functioneel model
Ontwerp van een werkend prototype waaraan op vaststaande tijdstippen
onderdelen worden toegevoegd, zodat de eindgebruiker iteratief kan
reviewen en testen;
Stap 3: Ontwerp & Bouw
Verfijning van het prototype, waarbij de prestaties worden bekeken en de
tevredenheid van de eindgebruiker wordt gemeten;
Stap 4: Implementatie
Implementatie van het geteste systeem in de werkomgeving, training voor
de gebruikers en ondersteuning van de applicatiebeheerders. Daarnaast
worden ook de toekomstige vereisten geformuleerd.
CRM in 90 dagen?
Tegenwoordig bieden veel leveranciers 'CRM in 90 dagen' aan, maar bij
nadere beschouwing blijkt dat zo'n implementatie echter een reeks
beperkingen heeft. Hierdoor is deze applicatie vaak onpraktisch en kan
op lange termijn kostbaar zijn. De eenvoudig aanpasbare software van
Applix en de Rapid Results-methode ondersteunen daarentegen:
· Customization en applicaties van derden
· Dataconversie
· Hosting in elke omgeving
· Uitbreiding naar meerdere sites of computers
· Installatie op alle bekende databases
· Installatie op Sun, Windows NT en het Windows 2000 platform
· Integratie met legacy systemen
Rapid Results voldoet aan twee eisen die van doorslaggevend belang zijn
voor een succesvolle operationele en analytische CRM-implementatie: deze
implementatie biedt een snel rendement op geïnvesteerd vermogen en
ondersteunt de unieke bedrijfsprocessen die concurrentievoordeel
opleveren," aldus David Golan, Vice-president Product Marketing bij
Applix. "Veel CRM-leveranciers bieden generieke software, waardoor
bedrijfsmethoden aangepast moeten worden aan rigide software. Bij de
oplossingen van Applix werkt het juist omgekeerd: onze oplossingen zijn
eenvoudig en snel aan te passen ter ondersteuning van bedrijfsprocessen.
Hierdoor neemt het concurrentievoordeel van deze bedrijven toe, worden
de kosten van onderhoud verminderd en is succes verzekerd."
Succesvolle implementaties bij klanten
De Rapid Results-methode van Applix is gebaseerd op internationale
standaarden en methoden die afkomstig zijn van succesvolle
implementaties bij klanten:
· Bij Aprisma Management Technologies, een toonaangevend bedrijf in
assurantiesoftware, is in korte tijd iCRM geïmplementeerd. Deze
applicatie van Applix was eenvoudig aan te passen aan de unieke
bedrijfsprocessen van Aprisma.
· Bij AMF Bowling, de grootste operator van bowlingcentra in de
Verenigde Staten, zorgt de Rapid Results-methode ervoor dat de complexe
CRM-implementatie aan alle behoeften van het bedrijf voldoet. AMF heeft
in 45 dagen een draadloze CRM-oplossing geïmplementeerd waardoor de
verkoop- en servicemedewerkers altijd en overal toegang hebben tot
klantaccounts.
· Comshare, toonaangevend in financiële software, heeft eveneens
significant rendement op het geïnvesteerde vermogen bereikt. Met de
integratie van Applix iCRM en Comshare Decision behaalde het bedrijf een
jaarlijkse groei van 30% in de core business, een toename van 40% in
marketingaanvragen, een daling van het aantal gesprekken van de Helpdesk
met 7.000 per maand en een daling van de gemiddelde antwoordtijd op
vragen die via het Internet worden gesteld, van vier dagen naar enkele
uren.
Applix
Applix B.V. te Leusden is aanbieder van Demand Chain Management (DCM)
oplossingen. Hierin staat het continu meten van de wensen en behoeften
van klanten centraal. De gehele organisatie van de klant kan over deze
informatie beschikken om de juiste beslissingen te nemen. De kracht van
DCM is de combinatie van eCRM en Business Intelligence.
Applix biedt onder de naam iEnterprise haar iCRM-software aan.
iEnterprise ondersteunt, stroomlijnt en analyseert alle horizontale
business processen waaronder marketing, sales, service en helpdesk. Als
analysetool levert het bedrijf iPlanning.
Applix B.V. heeft zelf ITSM ontwikkeld dat gebaseerd is op de
ITIL-methodiek. ITSM is een gestandaardiseerde Service
Managementoplossing die eenvoudig kan worden aangepast aan specifieke
behoeften. Afnemers van Applix komen voornamelijk uit de financiële en
zakelijke dienstverlening, de telecomsector, industriële
productiebedrijven, (semi-)overheid, de zorgsector en de agrarische
sector.
Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in
de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft tevens vestigingen in Canada,
Engeland, Duitsland, Zwitserland, Australië en Singapore. Via partners
is Applix vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika.
Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.com.