Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

AdLINK introduceert AdLINK Direct

AdLINK Internet Media introduceert een extra portfolio voor resultaat gerichte campagnes

Amsterdam, 5 september 2001- AdLINK, voorheen NetPlus introduceert een nieuw product: AdLINK Direct. Binnen AdLINK Direct kunnen campagnes geboekt worden met een resultaat gerelateerd afrekenmodel, zoals CPC (Cost-Per-Click), CPL (Cost-Per-Lead) of (Cost-Per-Order).

Naast de huidige portfolio met o.a. premium titels als Skyradio, SBSnet en Wanadoo denkt AdLINK additionele omzet te kunnen genereren met o.a. DM budget.

Door een verdere professionalisering van de online advertising branche worden doelstellingen steeds vaker gekoppeld aan het inkoop model. Bij AdLINK Direct zal de resultaat georiënteerde adverteerder alleen betalen voor de click ongeacht het umfeld. Indien de adverteerder bijv. naamsbekendheid wil opbouwen (branding) binnen een vooraf gedefinieerde doelgroep, kan er op CPM basis ingekocht worden in de premium portfolio van AdLINK. In dat geval betaalt de adverteerder per 1.000 impressies binnen een door hem geselecteerde online omgeving.

De AdLINK Direct portfolio genereert op dit moment al meer dan 20 miljoen pageviews per maand en groeit explosief. Websites met een hoog bereik en een brede doelgroep passen uitstekend in deze portfolio.

AdLINK is een van de leidende partijen op het gebied van online advertising in Nederland met o.a Skyradio, SBSnet en Chello in de portfolio. AdLINK maakt onderdeel uit van AdLINK Internet Media AG. Het bedrijf wordt vertegenwoordigd door onafhankelijke vestigingen in België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje. Het Europese netwerk van meer dan 550 websites genereert per maand 1 mld. pageviews.

Noot voor de redactie,